Miten kihartaa hiukset (nätisti)?
Miten taivuta ne hiukset (siis nätisti) enkä sillä lailla että hiukset katkeavat, niinkuin aiemmin kävi?
Käytössä housen kiharrin
Kommentit (6)
Itse olen piikkisuoratukkainen, jonka ulkonäköön parhaiten sopii laineet tai kiharat (pehmentää hyvin kulmikasta ja leukaperistä jopa miehekkään näköistä naamaa), joten kihartamisesta monilla menetelmillä on kokemusta.
Onko kihartimesi sellainen pyöreä kiharrusrauta, jonka ympärille hiustupsu rullataan? Jos on, käytä alla lämpösuojatuotetta ja älä pistä piippausrautaa kuumimmalle, jos tiedät että hiusta on ennen katkeillut. Äläkä pidä liian pitkään. Laita joku alle 200 lämpötila, pidä vain muutama sekunti. Jos ei kiharru, lämpöä tai pitoaikaa täytyy nostaa, mutta kokeile se alin mahdollinen millä kihara syntyy. Koska yleensä hius katkeaa jos on liian kuumaa liian pitkään.
Nuo raudat on hyviä juhlakiharan tekoon, mutta jos minun tapaan teet arkeenkin aina kiharat, kannattaa tutustua lämmöttömiin kiharrusmenetelmiin. Itsellän kun oli pitkä tukka, pesin aina alkuillasta tukan, sitten kun oli nukkumaan mennessä vain aavistuksen kostea, tein päälaelle sukan avulla nutturan, ja aamulla oli isot laineet. Nyt kun on polkkatukka, ei nutturaa saa, joten laitan päähän sellaisen "hikipannan" eli pään ympäri kulkevan hiuspannan ja kieputan hiukset sen ympäri, ja nukun niin. Alle suolasuihketta vielä. Aamulla on kihara tukka.
Helppo tapa jos ei tarvitse koko pään olla kikkaralla vaan enemmänkin laineita latvoissa: laita hiukset korkealle poninhännälle ja kiharra ponnari sopivissa osioissa puikkokihartimella.
Vierailija kirjoitti:
Kieputa hiukset puikkokihartimen juureen ja pidä 8-12sec/180-220c. Ei tarvitse olla ohuita osioita, eikä kerroksittain. Anna hiusten viiletä ja harjaa. Suihkusta lakkaa ja puristele kevyesti.
Itse jos yritän liian isoja osioita, niin ne alimmat hiukset suoraan vasten rautaa kärvähtää, ja silti kasan päällimmäinen hius ei ole edes kihartunut. Joten pakko tehdä ohuissa osioissa. Riippuu varmaan hiuslaadusta ja hiuksen paksuudesta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieputa hiukset puikkokihartimen juureen ja pidä 8-12sec/180-220c. Ei tarvitse olla ohuita osioita, eikä kerroksittain. Anna hiusten viiletä ja harjaa. Suihkusta lakkaa ja puristele kevyesti.
Itse jos yritän liian isoja osioita, niin ne alimmat hiukset suoraan vasten rautaa kärvähtää, ja silti kasan päällimmäinen hius ei ole edes kihartunut. Joten pakko tehdä ohuissa osioissa. Riippuu varmaan hiuslaadusta ja hiuksen paksuudesta yms.
Puikkokihartimella osiota ei laiteta löysästi puikon pituudelle eikä sileästi päällekkäin. Sopivan kokoinen osio riippuu hiuksista. Mulla on paksu tukka, mutta ohut hius, kiharran noin 6-8:ssa osiossa.
Minkä tyyppisiä kiharoita haluat tehdä (esim. laineita, klassisia kiharoita, korkkiruuvikiharoita, vai vain latvat laineille / taivutetuiksi)? Ja onko tarkoitus kihartaa vain silloin tällöin vai osana arkirutiinia? Koska useimmille suomalaisille hiuslaaduille nuo piippausraudat on liikaa tiheään käyttöön, tukka alkaa katkeilla ja haurastua.