Jos on huono matematiikassa, voiko pärjätä yliopistossa?
Jos on siis oikeasti todella huono, jopa vähän tyhmäkin.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matikkaa tarvitaan edes jossain määrin:
- insinöörialat
- talousalat
- luonnontiedealat pl. mantsa
- lääkis
- psykologiaLopuissa oikeastaan ei.
No jos tilastomatematiikkaa listaat niin sun pitää listata oikeastaan kaikki tutkimusalat.
Korvaisin itse tuosta listasta psykologian tilastotieteellä koska psykassa ei meillä matematiikkaa oikeastaan ollut. Itsellä huono arvosana lyhyestä matikasta ja pärjäsin psykan opinnoissa hyvin.
Tiedät kyllä, että psykassa ja etenkin sinne hakemisessa tilasto on keskeisemmässä osassa kuin muissa koulutuksissa.
Olen eri kuin tuo jolle vastasit, mutta tilastoanalyyseihin tarvittava matikka on tosi helppoa. Itsekin olen pärjännyt lyhyellä matikalla oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Olen koulutukseltani juristi, vaikka olen huono matematiikassa.
Osaatko silti laskuttaa asiakkaita oikein huonosta matikkapäästä huolimatta?
Laskutan aina reilusti yläkanttiin ja ihan hyvin olen pärjännyt.
Kevyitä paperitöitä muutama tunti päivässä, 10-15 päivänä kuukaudessa ja joka kuu tilille tulee kuitenkin viisi numeroinen summa sitä mitä köyhät kutsuvat rahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan alasta. Esimerkiksi valtio- ja yhteiskuntatieteissä pitää läpäistä suhteellisen haastava tilastomatikan kurssi. Psykologiaa ei edes pääse opiskelemaan, jos ei pysty tilastomatikkaa ymmärtämään.
? Ei ollut kyllä meillä mitään tilastomatematiikan pakollista kurssia missään vaiheessa opintoja.
T. Yhteiskuntatieteiden maisteri
Jep. Ja sitten tehdään kvalitatiivisia hölypöly-tutkimuksia, kun ei osata tehdä oikeaa kvantitatiivista tiedettä.
Humanistisilla aloillakin riippuu paljon siitä, mihin suuntaudut. Esim. kielitieteissä tehdään paljon myös kvantitatiivista tutkimusta. Luin pääaineenani englantia ja mietin kyllä gradua vääntäessä, miksei meillä kuulunut pakollisiin opintoihin tilastotiedettä.