Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keton jälkeinen sokerinsyönti ja sairastuminen, kokemuksia?

Vierailija
22.05.2020 |

Olen pudottanut ketodieetillä noin 10 kiloa ja pikkuhiljaa olen taas totuttautunut hiilareihin. Viime viikolla repsahdin kuitenkin kunnolla ja nyt olen ollut sokerikoukussa! Tosi tyhmää ja kaduttaa kamalasti. Minulla on atooppinen iho, joka on alkanut hiilareiden syönnin jälkeen oireilla taas. Myös järjetön päänsärky ja väsymys seurannut tästä repsahduksesta. Flunssaoireet ilmeisesti yleisiä, kun vastustuskyky heikkenee sokerin mättämisen myötä. Nyt taas jätettävä sokeri kokonaan pois, jos olon saisi sillä parannettua. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin herkutella jouluaattona pitkästä aikaa. Söin riisipuuroa, käpykakkua, konvehteja ja salmiakkeja. Tuli vähän pettynyt olo, kun mikään ei enää maistunut niin hyvältä kuin olin muistellut. Silti söin kaiken pakonomaisesti loppuun yhdessä illassa. Seuraavana päivänä palasin ketolle. Harmitti, kun piti taas läpikäydä parin päivän päänsäryt ja vatsaa turvotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihottanut itseäni kuukauden mättämällä liikaa hillareita stressiin. Elimistö ei vaan tykkää hiilareista (kilpirauhassairaiden elimistö ei pysty käsittelemään hiilareita normaalisti). Ongelmana on hyvän rasvan löytäminen. 

Vierailija
4/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koetan nutrilett-kuuria seuraavaksi, en osaa syödä sokeria kohtuudella. Jos nimittäin sallin muita hiilareita niin sokerinhimo palaa, koska silloin on jo antanut pilkusormen. Mulla toimii kaikki tai ei mitään - periaate.

Vierailija
5/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on atooppinen iho, joka reagoi voimakkaasti kaikkiin viljoihin. Ketogeenisella ruokavaliolla ihoni oli loistavassa kunnossa. Nyt jouduin pakosti siirtymään entiseen, kun työpaikalla on esimerkkiruokailu. Iho on taas ikävän näköinen ja kutisee.

Vierailija
6/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on atooppinen iho, joka reagoi voimakkaasti kaikkiin viljoihin. Ketogeenisella ruokavaliolla ihoni oli loistavassa kunnossa. Nyt jouduin pakosti siirtymään entiseen, kun työpaikalla on esimerkkiruokailu. Iho on taas ikävän näköinen ja kutisee.

Oletko huomannut aiheuttaako sokeri sinulle mitään oireita?

Ap

Vierailija
7/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sokerin syönti aiheuttaa pahan olon ja olen ärtynyt, laiska ja väsynyt mutta lisää täytyy vain saada! Sairauttahan tämä riippuvuus on.

Vierailija
8/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lihottanut itseäni kuukauden mättämällä liikaa hillareita stressiin. Elimistö ei vaan tykkää hiilareista (kilpirauhassairaiden elimistö ei pysty käsittelemään hiilareita normaalisti). Ongelmana on hyvän rasvan löytäminen. 

Miten niin ongelma? Jätät vain margariinit ja siemenöljyt syömättä. Käytät voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä. Ja ruuat normaalirasvaisena.

Vierailija
9/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään työpaikka voi vaatia työntekijää syömään haitallista ruokaa. Vaikka kuinka olisi esimerkkiruokailu. Annatko lapsille hyvän esimerkin syömällä ruokaa, joka sinut sairastuttaa?

Vierailija
10/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on esimerkkiruokailu? Eikö helpointa ole vain ottaa omat eväät töihin, niin tietää mitä tulee syötyä? En ihan ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
11/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ongelma? Jätät vain margariinit ja siemenöljyt syömättä. Käytät voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä. Ja ruuat normaalirasvaisena.

En voi käyttää mitään maitopohjaista enkä kananmunaa (allergia). Monet lihatkin myydään rasvattomina, koska rasva yök...

Vierailija
12/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään työpaikka voi vaatia työntekijää syömään haitallista ruokaa. Vaikka kuinka olisi esimerkkiruokailu. Annatko lapsille hyvän esimerkin syömällä ruokaa, joka sinut sairastuttaa?

Ainakin tuttavalapsille on mennyt ihan hyvin perille, etten voi syödä kaikkea samaa kuin he. Kummilapsikin osaa valkata minulle vegaanijäätelön. Ihmeellinen esimerkkiruokailu, jossa yritetään unohduttaa allergiat ja vaikkapa uskonnolliset dieetit. 

Vierailija
13/16 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää mitään maitopohjaista enkä kananmunaa (allergia). Monet lihatkin myydään rasvattomina, koska rasva yök...

No, oliivi- ja kookosöljy.  En ihan ymmärtänyt viimeistä lausetta. Siis lihat myydään rasvattomina, koska sua rasva yököttää??

Vierailija
14/16 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/16 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe! Itse monesta vaivasta kärsineenä ja kaiken maailman gluteenittomia ja maidottomia dieettejä kokeilleena voin sanoa, että sokeri oli ainut ruoka-aine, joka ihan oikeasti vaikutti todella moneen asiaan negatiivisesti. Ekseemainen ihoni alkaa parantua n. viikon kuluessa kun jättää KAIKEN lisätyn sokerin pois. Mieliala nousee muutamassa viikossa niin, että paskat fiilikset jäävät kokonaan pois. Siis ihan oikeasti kokonaan pois. Ennen olin kroonisesti masentunut tai muuten vain apaattinen ilman mitään syytä.

Keskittyminen ja unet patanevat ym.

Repsahdin vähäksi aikaa ja raju alamäki alkoi heti. Nyt palasin taas ruotuun ja pikkuhiljaa vointi kohenee. Ensimmäisenä positiiviset vaikutukset näkyvät itselläni ihossa.

Vierailija
16/16 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä minäkin todeta, että sokeri on kaiken pahan alku! Sen kun jätin pois niin voi että kun olo koheni! Ei väsymystä, ei flunssaa.. Nyt jo neljä kk ollut tällä "dieetillä" ja toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan