Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei ole pitänyt YLI VUOTEEN yhteyttä

Vierailija
21.05.2020 |

Ei mitään ei viestejä jne. Nyt soitti yks päivä en päässyt vastaamaan ja en ole jaksanut soittaa takaisin. Mietin vaan mitä sitä voi jutella kun ei toisesta kuulu noin pitkään aikaan yhtään mitään. Poisti jopa face kavereista ja lisää kuitenkin ig kuvia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa rahaa. Älä vastaa sille.

Vierailija
2/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen ystävä. Nähtiin viimeksi viime kesänä, ei ole koskaan viestitellyt sen jälkeen mitään oma-aloitteisesti. On vaan vastannut minun lähettämiin viesteihin, varmaan kohteliaisuudesta. Ei ehdota tapaamista, ei ota yhteyttä. Ei ilmeisesti kiinnosta ystävyys enää. Tällaisista tulee paha mieli, mutta minkäs teet. Pakolla ei tarvii ystäviä olla. Älä välitä, ihmiset on ilkeitä joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään pidä ja sitten vain yksi päivä lähetän viestin et keitäkkös kaffet jos mä satun kulmil. Ja niin ne ihmiset keittää ja me jutellaan elämän kuulumiset. Mä inhoan kaikkia somehärpäkkeitä watsappeja, messengerejä jne. Mä vaan ilmestyn kun ilmestyn. On sopinut näin.

Vierailija
4/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun ei tarvi soittaa takasin kun näin pitkä väli ollu muutenkin. Ja niin vaan lupas tupareihinkin kutsua ei koskaan kutsunut😂

Vierailija
5/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverillä oli masennus, siksi ei piitkään aikaan jaksanut pitää yhteyttä.

Vierailija
6/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Ehkä hän ei halunnut olla pakolla ystävä, koska ihmiset ovat ilkeitä joskus.

Vierailija
7/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ns. ystäviä, jotka eivät pidä enää yhteyttä. Yksikin vannoi kolme vuotta sitten kesällä, että "sä oot niin ihana, kun oot mun ystävä", ja muuta diipadaapapaskaa, mutta ei ole vastannut mun puheluihin tai viesteihin, en kyllä sitten muutaman kerran jälkeen enää yrittänyt, kun ei vastannut. Kohta kolme vuotta, kun ollaan kunnolla oltu tekemisissä. Asutaan molemmat noin kolmen kilometrin päässä toisistamme ja kun tuossa kylällä näemme, niin morjestetaan ja hän hössöttää leskeksi jääneestä isästään. Ei ole kertaakaan kysynyt, esim. mitä kuuluu jne, kun jo menee, enkä sitten ole minäkään enää viitsinyt mitään kysellä hänen kuulumisiaan.

Vierailija
8/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pahimman luokan häirikkö jonka takia poistin facebookin, häirikkö viestitteli facebookin kautta jopa äidilleni, ties kenelle muulle! Enkä ole yksinkertaisesti Jaksanut oma-aloittesesti pitää yhteyttä keneenkään. Ja koska en ole facebookissa, muut ilmeisesti kokevat hankalaksi pitää minuun yhteyttä.

Instagramin pidin. Minulle diagnosoitiin ahdistelijan aiheuttama trauma ja olen käynyt terapiassa, töissä ja elänyt hiljaiseloa.

Tässä ei TOdellakaan ole mistään ilkeydestä kyse. Eipä ole kukaan minullekaan päin soitellut.

Ei kannata olettaa mitään, jos ei tiedä.

Vierailija
9/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. Nähtiin viimeksi viime kesänä, ei ole koskaan viestitellyt sen jälkeen mitään oma-aloitteisesti. On vaan vastannut minun lähettämiin viesteihin, varmaan kohteliaisuudesta. Ei ehdota tapaamista, ei ota yhteyttä. Ei ilmeisesti kiinnosta ystävyys enää. Tällaisista tulee paha mieli, mutta minkäs teet. Pakolla ei tarvii ystäviä olla. Älä välitä, ihmiset on ilkeitä joskus.

Eihän se mitään ilkeyttä ole, jos ei pidä yhteyttä. Silloin on vain omassa elämässä niin paljon asioita, ettei ehdi pitää yhteyttä. Todellinen ystävyys odottaa vuosia välissä. Kaksi vuotta on aivan normaali väli.

Vierailija
10/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on monia ihmisiä, joiden kanssa saattaa tulla yhteydenpitoon pitkiä taukoja, vuosi tai enemmänkin. Rakkaita ja tärkeitä ovat silti ja aina jossain vaiheessa se yhteydenpitokin taas vilkastuu jos on vilkastuakseen. Itse en juurikaan viestittele tai soittele, vaan haluan aina tavata ja jutella kasvotusten.

Facebook-kavereista poisto kyllä kielii siitä, että kaverillesi aloittaja on vain etäisempi tuttava, ei ystävä. Tai syynä loukkaantuminen tai muu peruste välirikkoon.

Vierailija
11/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on poistanut fb:stä? Riidan takia? Jos et tiedä syytä, niin itse olisin sen verran utelias että soittaisin takaisin ja kysyisin miksi poisti.

Vierailija
12/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sitten ottanut häneen yhteyttä?

Vierailija
13/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus somesta vaan poistetaan "ystävät", jotka eivät  koskaan " ehdi" tai "jaksa" vastata. Ne kun ei oikein muutenkaan "ehdi tai jaksa" olla ystäviä. Se siitä. Ystävyys on vähintään  kahden kauppa, minkäs takia sua siellä pitäis roikottaa, jos sulla kerran ei ole aikaa tai halua olla kaveri. Tällaset "mulla on facessa 8800 kaveria" - etusivut on täyttä p**kaa, ei kukaan henk. koht tunne sellasta ihmismäärää. Ystävyys, kaveruus ja jopa tuttavuus on jotain ihan muuta ku facen "klikkaa mut kaveriks" . Facekaveruus on vaan kulissiläppä -yhtä pinnallinen kun fb itsekin, niin että heippa "fbkaveri" , ja hyvää oikeeta elämää (jos et normikohtaamisessa pysty kaveruuteen, et pysty siihen muutenkaan).

Vierailija
14/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyl mitään riitaa ole ollu eikä enää kiinnostele soittaa kun noin pitkä väli

Vierailija
15/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa toinen on kokenut ettet anna hänelle mitä hän kaipaa. Olisko vika sussa.

Vierailija
16/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oli se "älä seuraa kaveria" -kampanja, jossa rohkaistiin lopettamaan sellaisten tuttujen seuraaminen, joiden päivitykset aiheuttavat itselle riittämättömyyden tunnetta ja ahdistumista. Jos puhut jatkuvasti vaikka laihduttamisesta tai olet muuten kamalan suorituskeskeinen, niin tällainen voisi olla yksi syy.

Toisaalta hän yritti kuitenkin soittaa sinulle, joten ei ilmeisesti ole täysin halunnut poistaa sinua elämästään. Yleensä vain on niin, että sellaiset ystävät tiputetaan pois, joiden seurasta ei enää nauti ja joiden vaikutus omaan elämään on lähinnä negatiivinen. Pelkästä velvollisuudentunnosta ei ystävyyttä voi ylläpitää.

Vierailija
17/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa toinen on kokenut ettet anna hänelle mitä hän kaipaa. Olisko vika sussa.

Niin, vika voi olla kenessä vain. Sinussa nyt ainakin.

Vierailija
18/24 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa peräti sovittiin, ettei pidetä yhteyksia vähään aikaan, kun kummallakin oli vaikea elämäntilanne, emmekä jaksaneet toistemme murheita kuunnella, kun omissakin oli ihan "riittävästi" kannettavaa. Kummallakin on myös muita ystäviä.

Vuosien jälkeen, kun oma elämäni oli jo rauhoittunut, ja olin yhteisen tuttavan kautta kuullut hänen nykyisestä elämäntilanteestaan, otin häneen yhteyttä. Oli ihana huomata, että hän on se sama vanha tuttu ystävä kuin ennenkin. Eikä elämänmuutokset ole muuttaneet häntä ihmisenä.

Vierailija
19/24 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa peräti sovittiin, ettei pidetä yhteyksia vähään aikaan, kun kummallakin oli vaikea elämäntilanne, emmekä jaksaneet toistemme murheita kuunnella, kun omissakin oli ihan "riittävästi" kannettavaa. Kummallakin on myös muita ystäviä.

Vuosien jälkeen, kun oma elämäni oli jo rauhoittunut, ja olin yhteisen tuttavan kautta kuullut hänen nykyisestä elämäntilanteestaan, otin häneen yhteyttä. Oli ihana huomata, että hän on se sama vanha tuttu ystävä kuin ennenkin. Eikä elämänmuutokset ole muuttaneet häntä ihmisenä.

Näin sen pitäisikin mennä, mutta osa on niin kaunaisia ettei uskalla ottaa yhteyttä. Olen koittanut somessa lähestyä, mutta kylmän kyydin perusteella en ota yhteyttä edes privaatisti. Onneksi on muitakin ystäviä.

Vierailija
20/24 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään ilkeyttä ole, jos ei pidä yhteyttä. Silloin on vain omassa elämässä niin paljon asioita, ettei ehdi pitää yhteyttä. Todellinen ystävyys odottaa vuosia välissä. Kaksi vuotta on aivan normaali väli.

Voishan se olla, että se toinenkin tarvitsis sua joskus. Mut sinun laisia riittää, vain omat asiat tärkeitä. Oikea ystävä ottaa aikaa vaikka kiven raosta, jos ystävä tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme