Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt koko elämäni muiden ihmisten miellyttämiseen, vaikken halua miellyttää ketään

Vierailija
21.05.2020 |

Mistä on kyse?
Esimerkiksi, jos olen kiireinen ja kaveri soittaa tai laittaa viestiä, annan aikaani siitä huolimatta, että en saa omia asioitani hoidettua. Tai jos rahaa on vähän ja kaveri haluaa lähteä baariin, lähden baariin viimeisillä rahoillani. Mitään aikomusta baareiluun ei olisi ollut ilman kaverin soittoa. Tai kaveri tulee kylään ja investoin häneen viimeiset rahani tarjottavien muodossa, koska tiedän hänen odottavan tarjoilua. Tai äiti soittaa ja painostaa kylään, vaikken haluaisi edes mennä. Jopa Tinderissä mietin muita miellyttävää vaihtoehtoa.

Mistä tämä käytös johtuu, kun en kuitenkaan ole kiinnostunut tietoisesti miellyttämään muita ja muiden hyväksyntä ei ole minulle tärkeää? Ikää on yli 30, eli ei johdu kokemattomuudestakaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut pienenä miellyttämään tai enemmänkin oppinut, että jos et tee niin nuin vanhemmat, yleensä äiti, haluaa niin siitä seuraa jotain pahaa. Tai jos et ole kiltti ja mukava niin sinä olet paha ja sinut voidaan hylätä. Mainitsit viestissäsi äitisi. Mieti, millainen hän oli sinut/ teitä kohtaan pienenä? Kyse on hylkäämisen pelosta. Miellytät ”hylkäämisen” pelossa ja se syö kyllä sisältä, kun ei osaa vetää olia rajoja, eikä täten suojele edes itseään muilta. Ja siis tämä tapahtuu tietysti alitajuisesti. Terveet rajat niin voit itse paremmin.

Vierailija
2/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko sinun vaikea ottaa negatiivista palautetta. Nähtävästi pääset helpommalla ihmissuhteissasi, kun annat periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Onko sinun vaikea ottaa negatiivista palautetta. Nähtävästi pääset helpommalla ihmissuhteissasi, kun annat periksi.

Ei ole kyse ainakaan varsinaisesta konfliktin pelosta. Ap.

Vierailija
4/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet joutunut pienenä miellyttämään tai enemmänkin oppinut, että jos et tee niin nuin vanhemmat, yleensä äiti, haluaa niin siitä seuraa jotain pahaa. Tai jos et ole kiltti ja mukava niin sinä olet paha ja sinut voidaan hylätä. Mainitsit viestissäsi äitisi. Mieti, millainen hän oli sinut/ teitä kohtaan pienenä? Kyse on hylkäämisen pelosta. Miellytät ”hylkäämisen” pelossa ja se syö kyllä sisältä, kun ei osaa vetää olia rajoja, eikä täten suojele edes itseään muilta. Ja siis tämä tapahtuu tietysti alitajuisesti. Terveet rajat niin voit itse paremmin.

Tavallaan noin olen itsekin ajatellut asian. En kuitenkaan olisi pahoillani, jos jotkut näistä ihmisistä hylkäisivätkin minut. Eli pyrin miellyttämään myös sellaisia ihmisiä, joita en edes halua elämääni. Ap.

Vierailija
5/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet empaatikko. Sano vielä, että olet pariutunut narsistin kanssa? Niin meille yleensä käy.

Vierailija
6/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla oli just tollasta, yritän yhä päästä eroon, narsistiäiti ainakin ja muutenkin turvaton, epävakaa lapsuudenkoti oli. Sisarukset lähinnä kiusasi ja jatkavat yhä sitä ylimielistä latistamistani, niinpä en ole tekemisissä enää juuri heidänkään kanssaan. Senkin tajusin tässä aikuisena vasta itsekin, ei ole pakko olla yhteyksissä, jos aiheuttavat vain pahaa oloa, olipa sit sukulainen tai muu. Tai on edes mahdollisimman vähän tekemisissä. Opettelee sanomaan ei, tai keksii vaikka jonkun tekosyyn olla tekemättä/näkemättä, niin ne muutkin surutta tekevät ja valehtelvat päin naamaa jatkuvasti kiltimmille.

Mulla meinasi henki mennä sairauden takia, niin aloin ajatella, että miksi jatkan tätä kynnysmattoilua, en jaksa enää tai k**len pian tähän itseni tuhoamiseen. Miksi tuhlaan elämääni näiden kontrolloimana enää yhtään kauempaa? Eivät välitä oikeasti, olen vain niitä varten, kun itse kaipaavat tukea tai apua, mitään en heiltä saa takaisin. Vaikeaa on yhä, ja olen tosi yksin nyt sit, mutta saan ainakin olla omassa rauhassa ja tehdä just aikalailla mitä itse haluan, olisi vaan enempi rahaa niin toteuttaisin vielä enempikin haaveitani.

Vierailija
7/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule imemään mun vehjettä. Fantasioin siitä, että nainen joutuu vastentahtoisesti imemään k.ulliani ja nielemään. Se miellyttäisi minua.

Itse asiassa olen antanut rikkoa seksuaalisia rajojanikin vaikka kuinka ja paljon. Ap.

Vierailija
8/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule imemään mun vehjettä. Fantasioin siitä, että nainen joutuu vastentahtoisesti imemään k.ulliani ja nielemään. Se miellyttäisi minua.

Jospa miellyttäisit siellä itseäsi ihan omatoimisesti jälleen kerran.

-eri

Mä voisin maksaa sulle. 20€?

Vierailija
9/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet empaatikko. Sano vielä, että olet pariutunut narsistin kanssa? Niin meille yleensä käy.

En sentään, mutta monet seurustelusuhteistanikin ovat perustuneet ihan vain toisen miellyttämiseen. Olen varsinainen lapanen. Ap.

Vierailija
10/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen antanut rikkoa seksuaalisia rajojanikin vaikka kuinka ja paljon. Ap.

Loistavaa!

Vierailija
11/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää.

Vierailija
12/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mulla oli just tollasta, yritän yhä päästä eroon, narsistiäiti ainakin ja muutenkin turvaton, epävakaa lapsuudenkoti oli. Sisarukset lähinnä kiusasi ja jatkavat yhä sitä ylimielistä latistamistani, niinpä en ole tekemisissä enää juuri heidänkään kanssaan. Senkin tajusin tässä aikuisena vasta itsekin, ei ole pakko olla yhteyksissä, jos aiheuttavat vain pahaa oloa, olipa sit sukulainen tai muu. Tai on edes mahdollisimman vähän tekemisissä. Opettelee sanomaan ei, tai keksii vaikka jonkun tekosyyn olla tekemättä/näkemättä, niin ne muutkin surutta tekevät ja valehtelvat päin naamaa jatkuvasti kiltimmille.

Mulla meinasi henki mennä sairauden takia, niin aloin ajatella, että miksi jatkan tätä kynnysmattoilua, en jaksa enää tai k**len pian tähän itseni tuhoamiseen. Miksi tuhlaan elämääni näiden kontrolloimana enää yhtään kauempaa? Eivät välitä oikeasti, olen vain niitä varten, kun itse kaipaavat tukea tai apua, mitään en heiltä saa takaisin. Vaikeaa on yhä, ja olen tosi yksin nyt sit, mutta saan ainakin olla omassa rauhassa ja tehdä just aikalailla mitä itse haluan, olisi vaan enempi rahaa niin toteuttaisin vielä enempikin haaveitani.

Minulla on sama juttu, että  nyt tässä viime aikoina olen vasta tajunnut kuvion ja pyrkinyt pääsemään siitä eroon. Ikävä kyllä se sitten tarkoittaa juuri tuota ihmisten sulkemista pois, kun ei osaa pitää puoliaan. Harva ihminen tuntuu oikeasti välittävän muusta kuin itsestään ja omasta huvistaan. Ap.

Vierailija
13/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlainen. Seksissäkin painostettu vaikka mihin. Ehkä se oli konfliktien pelko. Tiesin jo valmiiksi että teen aina kaiken väärin ja halusin vain minimoida hankaluuksia. Se että ei anna paitaansakin päältään muille olikin hieman vaikeampi oppia. Huomasin vain että ei kukaan muukaan tee niin ja mietin, että näytän varmaan hölmölle ja rajattomalle kun tehdessäni niin. Lopetin. Ihmiset kun suhtautuu sellaiseen ihmiseen niin kuin se olisi tyhmä. Pitää siis oppia olemaan antamatta mitään itsestään vaikka olisikin rahkeita vaikka mihin. Ihmisille pitää antaa korkeintaan takaisin vain se sama mitä itse saat. Ei yhtään enempää. Kaikki voidaan tulkita väärin.

Vierailija
14/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko olevasi arvokas ihminen?

Vierailija
15/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tunteet ja tarpeet menivät edelle. Tukea haettiin paljon. Kun itse näytin tunteitani tai mielipiteitäni, minulle suututtiin ja kerrottiin, että tunteeni ovat vääränlaisia. Näitä tapauksia myös kavereissa. Seuraksi lähdin aina kun tarvittiin. Tavallaan opetin heidät siihen, että olen aina käytettävissä, vaikka en jaksaisikaan. Ongelmia tuli perheenperustamisen myötä, kun sain kuulla ikäviä kommentteja siitä, etten ole enää jatkuvasti tavoitettavissa. Heräsin silloin itsekin. Enhän minä ollut ennenkään, mutta laitoin vain muut kaiken edelle. Ja nyt lapsi otti heidän paikkansa, mikä oli täysin luonnollista. Tietenkin yhteyttä täytyy pitää perheenkin keskellä, mutta kun en päässyt puhelimeen juuri silloin kun joku muu halusi, niin en pitänyt heitä enää tärkeänä. Tämä satutti. Oma vika, kun olin totuttanut tuohon.

Kaikki johtaa lapsuuteen, jossa kuulin mm. olevani huono ja vääränlainen. Isäni myös uhkasi riistää oman henkensä hermostuessaan, joten omia tunteita ei näytetty kotona, ettei hän vain ottaisi mitään itseensä. Tavallaan miellyttäminen oli rakentunut niin syvälle, että koin sen olevan osa persoonaani. Tälläinen minä olen. Mutta kun en ole. Ihminen ilman mielipiteitä ja omaa tahtoa. Tietynlainen viha ja raivo pakkautuu sisälle ja ihmettelen, että mistä se tulee. No tästähän se. En pysty elämään elämääni, jos en huolehdi itsestäni ensin ja pidä itseäni tärkeimpänä. Rajojen rakentaminen on vieläkin käynnissä.

Vierailija
16/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin samanlainen. Seksissäkin painostettu vaikka mihin. Ehkä se oli konfliktien pelko. Tiesin jo valmiiksi että teen aina kaiken väärin ja halusin vain minimoida hankaluuksia. Se että ei anna paitaansakin päältään muille olikin hieman vaikeampi oppia. Huomasin vain että ei kukaan muukaan tee niin ja mietin, että näytän varmaan hölmölle ja rajattomalle kun tehdessäni niin. Lopetin. Ihmiset kun suhtautuu sellaiseen ihmiseen niin kuin se olisi tyhmä. Pitää siis oppia olemaan antamatta mitään itsestään vaikka olisikin rahkeita vaikka mihin. Ihmisille pitää antaa korkeintaan takaisin vain se sama mitä itse saat. Ei yhtään enempää. Kaikki voidaan tulkita väärin.

Haluaisitko ottaa multa vastentahtoisesti suikkiin?

Niin siis mä vaikutan kivalle ja herttaiselle, jota en ole.

Vierailija
17/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko olevasi arvokas ihminen?

Ehdottomasti. Ap.

Vierailija
18/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo seksijuttu on oikeasti niitä pahimpia. Pilaa  helposti sen osa-alueen elämästä kokonaan. Omalla kohdallani yksi hulluimmista jutuista oli sellainen, että lupasin seksiä likaiselle ja haisevalle miehelle, jos löytää jostain kumin... Ei onneksi löytänyt! Tämäkin oli lähes vieras tyyppi. Ap.

Vierailija
19/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo seksijuttu on oikeasti niitä pahimpia. Pilaa  helposti sen osa-alueen elämästä kokonaan. Omalla kohdallani yksi hulluimmista jutuista oli sellainen, että lupasin seksiä likaiselle ja haisevalle miehelle, jos löytää jostain kumin... Ei onneksi löytänyt! Tämäkin oli lähes vieras tyyppi. Ap.

Mä oon likainen ja haiseva ja mulla on kumi saatavilla. Mite olis?

Vierailija
20/31 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon likainen ja haiseva ja mulla on kumi saatavilla. Mite olis?

Ennen oli ennen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän