Lomautetut, uskallatteko käyttää työterveyttä?
Olen lomautettu ja minun pitäisi päästä lääkäriin. Pitääkö varata aika terveyskeskuksesta, vai voinko käyttää työterveyttä?
Kommentit (12)
Miten teillä on työnantajan kanssa sovittu?
Uskaltaisin käyttää, mutta riskinä on sitten se, että maksan itse.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys tietää sairaudestani, joutuisin aloittamaan alusta terveyskeskuksessa..
Onko teillä siis sovittu kroonisten sairauksien hoidosta työterveydessä? Meillä ne on ehdottomasti työterveyden ulkopuolella, jos eivät ole työperäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on työnantajan kanssa sovittu?
Uskaltaisin käyttää, mutta riskinä on sitten se, että maksan itse.
Ei olka erikseen sovittu tällaisen tapauksen varalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveys tietää sairaudestani, joutuisin aloittamaan alusta terveyskeskuksessa..
Onko teillä siis sovittu kroonisten sairauksien hoidosta työterveydessä? Meillä ne on ehdottomasti työterveyden ulkopuolella, jos eivät ole työperäisiä.
Ei ole kyse perussairaudesta, mutta se vaikuttaa tähän nyt ilmenneeseen juttuun kyllä. Ihminen on kokonaisuus.
Meillä ei ainakaan ole työterveys käytössä nyt lomautuksen aikana, joutuisin menemään "hyvinvointikeskukseen". Soita ja kysy miten teillä on sovittu, muuten joudut maksamaan itse.
Kaikkihan tietää, että työterveys hoitaa vain terveitä ihmisiä ja tekee turhia tarkastuksia.
Kun ihminen oikeasti sairastuu, niin se joutuu jättämään työnsä ja työterveyshuollon.
Ei tulisi mieleenikään mennä huvikseen työterveyteen.
Ensiapuun menen, jos luu on poikki tai haava täytyy tikata. Koskaan muulloin en jalallani lääkäriin astu.
Työterveys on yrittänyt kutsua minua johonkin höpöhöpötarkastukseen. Ilmoitin, että katsellaan asiaa uudestaan koronnan jälkeen.
Olen aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka maksavat sairausvakuutuksesta ja käyvät sitten oikeasti jonkun pikkuflunssan takia lääkärillä.
En pysty ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka maksavat sairausvakuutuksesta ja käyvät sitten oikeasti jonkun pikkuflunssan takia lääkärillä.
En pysty ymmärtämään.
???
Ei meillä ole työterveydessä sairaanhoitoa. Työterveyden kanssa pääsee tekemisiin jos on paljon poissaoloja, mutta ei siellä sairauksia hoideta. Lääkärintodistukset pitää hankkia itse, ei voi mennä työterveyteen sen takia. Useimmat käyvät terveyskeskuksessa, itse käytän lähinnä yksityistä.