Morsian odottaa kosintaa vaikka häät on jo sovittu
Eräs läheiseni on menossa syksyllä naimisiin. Hääkutsut on lähetetty, ja jotain varasuunnitelmiakin on tehty, jos korona yltyy taas. Pari on ollut jo aika pitkään yhdessä ja naimisiinmenosta on päätetty ilmeisesti aika arkisesti ja yhdessä pohdiskellen. Nyt tämä ihminen kertoi minulle odottavansa kosintaa. Olin aivan äimänä ja mietin ensin että liittyykö tähän nyt joku vitsi tai sanaleikki, jota en tajua. MUtta hän olikin ihan tosissaan! Kuulemma juuri tuo naimisiinmenosta sopiminen yhdessä on ollut niin epäromanttista, että hän odottaa miehen nyt minä hetkenä hyvänsä polvistuvan ja kosivat häntä. En osannut ensin sanoa tuohon mitään, ja sitten kysyin että onko heillä siis ollut puhetta siitä, että tällainen romanttinen leikkikosinta olisi vielä tulossa. Sehän voisi olla ihan hauskakin juttu, jos ajatus kerran on, että suunnittelu on ollut liian arkista. Mutta ei ole! Kuulemma miehen pitäisi vaan tajuta, että tällaiselle jutulle on tilausta, kun hän itse on kuitenkin pohjimmiltaan niin vanhanaikainen ja romanttinen ihminen. Se osoittaisi mieheltä arvostusta puolisoa kohtaan.
En pystynyt sanomaan oikein mitään ja onneksi puheenaihe vaihtui siinä aika äkkiä. Nyt vaan mietin, että pitäisikö vihjaista sille miehelle, että tällaista toivotaan, vai pitäisikö kuitenkin vielä vihjaista morsiamelle, että on nyt ehkä vähän epärealistiset odotukset.
Kommentit (27)
Mitä enemmän mietin tätä, sitä absurdimmalta tuntuu. Miten ihmeessä mies voisi millään lailla edes aavistaa, että häneltä odotetaan vielä naimisiin menosta sopimisen ja hääkutsujen postittamisen jälkeen kosintaa? Aikamoinen fakiiri saa olla.
Morsiamella on nyt kyllä varsin epärealistiset toiveet ja mielikuvat kehissä ja kuten joku aiemmin totesi, eihän se tuohon jää. Miehen pitäisi seuraavaksi osata lukea ajatuksia hääpäivän, äitienpäivän ym. suhteen ja kun todennäköisesti ei kuitenkaan ole ajatustenlukija, tarinan morsian eli prinsessa saa pettyä kyllä vielä moneen otteeseen elämässä.
Voi voi voi. Miesparka.
Ehdottomasti kannattaa vinkata miehelle.
Persoonasta riippuen suosittelisin lisäksi, että mies tekee jonkinlaisen huumorikosinnan (aikaisemmin ehdotetun "kylillä puhuvat, ettet tiedä olevasi menossa naimisiin"-tyylisesti). Tai sitten varautuu henkisesti siihen, että hänen on jatkossa osattava lukea ajatuksia. Toki jos mieskin sattuu nauttimaan Instagram-hetkien luomisesta, niin sitten vain järjestelee yltiö-övereitä romanttisia eleitä silloin tällöin, että vaimon huomionhalu saa tyydytyksensä.
Suuri kiitos näkökulmista!
Itse asiassa nyt kun mietin niin morsiamen huumorintaju kyllä riittäisi tuollaiseen ”siltä varalta ettet ole tajunnut, niin päätin varmistaa, että haluaisitko kanssani naimisiin” -hommaan. Kyse ei ole mistään ihan nuoresta haihattelijasta, ovat molemmat yli 30, ja suhteella on kyllä historiaakin jo useampi vuosi, eli ei se ehkä siihen kaadu, vaikkei tätä kosintaa tapahtuisikaan. Ainakin toivon niin. Kyse on siis sukulaisisestani, jonka tunnen melkoisen hyvin, mutta emme ole mitään sydänystäviä kuitenkaan. Olemme aika eri ikäisiäkin, enkä ihan tarkkaan tiedä hääkuvioista mitään, kun en itse ole naimissa. Siksi en osannut oikein suhtautua koko juttuun, kun se tuli puheeksi.
Ap
Siis mitä ihmettä!? Häät tulossa, kutsut lähetetty ja morsian odottaa kosintaa? Jos nyt väkisellä tuossa tilanteessa sen kosinnan haluaa, niin se kosinta miehen puolelta voisi kuulua näin: "Oletko nyt varma että haluat kanssani naimisiin?"
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Mitä se mies siis kysyisi? Että menetkö kanssani naimisiin?
"Ootko nyt ihan varma että haluat vaimokseni?"
Onpa täällä kyynistä väkeä :) Kyllä minä voisin miehelleni tuollaisen yllätyksen toteuttaa jos tietäisin hänelle tärkeäksi, ja olisin kiitollinen jos joku vinkkaisi ideasta millä voisin ilahduttaa toista. Mikäs sen parempaa kuin saada kumppani iloiseksi.
Mies polvistuu ja kysyy:
"Perutaanko häät?"