Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18v ei tee kotitöitä

Vierailija
21.05.2020 |

Miehen poika on 18v ja edelleen käyttäytyy kuin pikkulapset. Nukkuu iltapäiväneljään, pelaa pleikkaria ja lukio menee niin että nyt jo selvää ettei valmistu muiden mukana.

Kun yritän sanoa heille että kyllä aikuisen ihmisen pitäisi edes tiskikone tyhjätä niin mitään ei tapahdu. Mieheni ei kasvata vaan hällä asenteena vapaa kasvatus 🤦🏼‍♀️ Ja opetetaan ottamaan rusinat pullasta.

Millä saan taottua noille faktaa että ei elämässä noin pärjää

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että pärjää. Hyvinvointivaltio pitää kaikista huolen.

Vierailija
2/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä säkään tee, katotaan kuka luovuttaa ekana.

Vierailija
4/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun ongelma, ole onnellinen.

Mulla on samanikäinen ja yhtä saamaton poika, on vaan ammattikoulussa. Olen antanut vuoden siimaa opintojen suorittamiseen (4 vuotta saa siis käydä amista), ja sitten saa potkun peffaan.

Vierailija
5/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi minun huushollissa. Oma kämppä joko kakaralle tai minulle.

Vierailija
6/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan täysikäinen ees haluis asua kotona. Valtio maksaa kämpän ja antaa 500e touhurahaa. Tuskin vanhemmat antaa 500e kuukaudessa.

Vierailija
7/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pienenä kuritettu, niin eipä sitä kuria enää tuossa iässä pysty opettamaan.

Se mikä odottaa on syrjäytyneen elämä jossain betonikuution yksiössä, ainoana seuranaan pleikkari. Nukkumaan mennään aamukahdeksalta ja herätään joskus iltakuudelta. Ravintona pakastepitsat ja kokis. Ihmissuhteita ei ole, kaverit ja tyttöystävä tuntemattomia käsitteitä. Samoin kodin siivous tuntematon käsite. Työkkäri yrittää välillä patistella kuntouttavaan työtoimintaan askartelemaan linnunpönttöjä toisten syrjäytyneiden kanssa, mutta eipä sinnekään ole pakko mennä, kun tuet saa muutenkin. Näitä tapauksia on valtava määrä Suomenmaassa nykyään.

Vierailija
8/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanikäinen ja yhtä saamaton poika, on vaan ammattikoulussa. Olen antanut vuoden siimaa opintojen suorittamiseen (4 vuotta saa siis käydä amista), ja sitten saa potkun peffaan.

Etkö mieti mikä on pojan tulevaisuus sen jälkeen, kun on saanut potkun peffaan?

Vierailija
9/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tämän pian 13v täyttävälle pojalleni kun hän kysyi mille nauran ja rupesi välittömästi nauramaan myös.

Vierailija
10/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta vakavasti miehesi kanssa. Tämä on hänen ongelmansa. Mikäli mies ei saa vauhtia poikaansa, tee muutoksia elämäänne. Ne saavat olla hyvinkin radikaaleja. Sinulla on oikeus elää siistissä ja seesteisessä kodissa. Mikäli mies tuo ongelmia mukanaan, on hänen asiansa ne myös selvittää.

Vierailija
11/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se pärjää omasta mielestään ihan riittävän hyvin? Katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja viihdykettäkin on. Eikä mikään ole perustarpeita uhkaamassa, siitä pitää viimeistään yhteiskunta huolen.

Vierailija
12/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 18 vuotias on tuolla keittiössä tekemässä perheelle ruokaa. Lohipastaa on kuulema tulossa.

Vierailija
13/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pienenä kuritettu, niin eipä sitä kuria enää tuossa iässä pysty opettamaan.

Se mikä odottaa on syrjäytyneen elämä jossain betonikuution yksiössä, ainoana seuranaan pleikkari. Nukkumaan mennään aamukahdeksalta ja herätään joskus iltakuudelta. Ravintona pakastepitsat ja kokis. Ihmissuhteita ei ole, kaverit ja tyttöystävä tuntemattomia käsitteitä. Samoin kodin siivous tuntematon käsite. Työkkäri yrittää välillä patistella kuntouttavaan työtoimintaan askartelemaan linnunpönttöjä toisten syrjäytyneiden kanssa, mutta eipä sinnekään ole pakko mennä, kun tuet saa muutenkin. Näitä tapauksia on valtava määrä Suomenmaassa nykyään.

Kurin pitäminen ei kyllä edellytä kurittamista.

Vierailija
14/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sille aluksi oma mikkihiirilautanen, jota et pese.

Vierailija
15/46 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa sille aluksi oma mikkihiirilautanen, jota et pese.

Miten ajattelit estää sitä käyttämästä muita lautasia?

Vierailija
16/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se pärjää omasta mielestään ihan riittävän hyvin? Katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja viihdykettäkin on. Eikä mikään ole perustarpeita uhkaamassa, siitä pitää viimeistään yhteiskunta huolen.

Ap itse todistaa, että kyllä maailmassa pärjää tekemättä mitään. Kuka heidän huushollissaan muuten täyttää sen tiskikoneen?

Poika ottaa aikanaan vaimon tekemään niitä hommia, jotka ap nykyään tekee ja jatkaa itse nukkumista ja pelaamista.

Vierailija
17/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö mieti mikä on pojan tulevaisuus sen jälkeen, kun on saanut potkun peffaan?

Se on pojan asia miettiä omaa tulevaisuuttaan, ei vanhempien. Täysi-ikäinen on vastuussa omista valinnoistaan. Jos elää niin että lentää pihalle, niin oma on syynsä.

Vierailija
18/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelet ensiksi miehen kanssa, minkälaiset ovat pojan tulevaisuuden näkymät tällä menolla. Sit istutte koko perheenä alas ja sovittte yhteiset pelisäännöt. Aikuisten pitää osata olla aikuisia lapsilleen.

Vierailija
19/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap itse todistaa, että kyllä maailmassa pärjää tekemättä mitään. Kuka heidän huushollissaan muuten täyttää sen tiskikoneen?

Poika ottaa aikanaan vaimon tekemään niitä hommia, jotka ap nykyään tekee ja jatkaa itse nukkumista ja pelaamista.

Eipä taida tuollaiselle vaimoa löytyä.

Vierailija
20/46 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että mies ei oikein haluakaan pojan vielä itsenäistyvän, olisihan se miehelle itselleenkin siirtyminen uuteen elämänvaiheeseen?