Pystyisitkö elämään yhteiskunnassa ilman baareja ja yökerhoja?
Näyttää vahvasti olevan mennyttä aikaa tämän alan yritykset. Tilalle vaikka kuntosaleja.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tässä keski-iässä toetenkin helposti.
Totta puhuen nuorenakin olisin ollut onnellisempi ilman niitä. Ryhmäpaineesta kävin niissä silloin, kun oltiin porukalla liikkeellä. Ikinä en viihtynyt siellä melussa ja ahtaudessa. Ja kun juominen ei ole koskaan ollut mun juttuni, niin juopuneet ihmisetkään eivät olleet järin viehättäviä.
Illanvietot ennen baariin menoa olivat kivoja. Sitten aina harmitti, kun sinne baariin piti lähteä ja kiva ilta loppui siihen.
Jännä juttu, mä kypsyin etkoihin. Raivostutti se meikkaaminen, tukan kähertäminen ja onks tää paita nyt hyvä.... Aloin etkoilla yksinäni vaikka pc-pelin kansssa ja tapasin kaverit vasta myöhemmin yökerhon jonossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muuten voisin, ellen olisi ollut moisissa yli 20 vuotta töissä ja maksanut mm. omakotitalon ja lasten opiskelut ym.
Kannattaa muistaa, että näissäkin paikoissa on joku töissä ja tienaa leipänsä sillä.
Tervetuloa korona-klubiin. Tässä on aika monen eri alan työntekijät vailla hommia ja uranvaihto edessä. t:muusikko
Tsemppiä sinulle! Vaikeita aikoja tässä eletään itse kukin Onneksi oli sukanvarressa sen verran, että paniikkia ei vielä ole tullut. Onneksi kohta taas aukeaa, vaikka tuo kymmeneen anniskelu vaikuttaa kyllä näin ammattilaisen näkökulmasta lähinnä surkealta vitsiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuen nuorenakin olisin ollut onnellisempi ilman niitä. Ryhmäpaineesta kävin niissä silloin, kun oltiin porukalla liikkeellä. Ikinä en viihtynyt siellä melussa ja ahtaudessa. Ja kun juominen ei ole koskaan ollut mun juttuni, niin juopuneet ihmisetkään eivät olleet järin viehättäviä.
Illanvietot ennen baariin menoa olivat kivoja. Sitten aina harmitti, kun sinne baariin piti lähteä ja kiva ilta loppui siihen.
Jännä juttu, mä kypsyin etkoihin. Raivostutti se meikkaaminen, tukan kähertäminen ja onks tää paita nyt hyvä.... Aloin etkoilla yksinäni vaikka pc-pelin kansssa ja tapasin kaverit vasta myöhemmin yökerhon jonossa :)
Kyllä meillä on etkoille tultu lähtövalmiina (jos ei ole ollut saunailta). Kuka viitsii meikkejä ja vaatteita kanniskella ensin kaverille, sieltä baariin ja sitten vielä kotiin? Ja olen nainen.
Toki pystyisin, mutta en halua. Joraaminen ja bilettäminen ei ole ihan mun juttu, mutta välillä on kiva mennä johonkin rauhalliseen paikkaan kavereiden tai kollegoiden kanssa yksille. Tällaiset ovat myös hyviä paikkoja tavata uusia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin mutta mistä sitten saa keskusteluseuraa?
Mistä tahansa muualta kuin baarista saa parempaa keskusteluseuraa. Baarissahan on vain juoppoja ja syrjäytyneitä.
Mistä? Muualla ei kukaan juttele vieraan henkilön kanssa. Osa baarin asiakkaista ovat tulleet tutuiksi.
Pystyisin helposti.En viihdy baareissa,enkä yökerhoissa.
Se ei tietysti tarkoita sitä,etten joisi ikinä mitään.
Entäs jos juottoloiden tilalle tulisikin hieman sivistyneempiä paikkoja jossa voi mennä ihan rauhassa ottamaan lasillisen tai muutaman? Ilman savukoneita, lääppiviä keski-ikäisiä elämänkoululaisia tai korvia rikkovaa volyymia? Tälläisessä paikassa minä ainakin viihtyisin mielummin. Siivotaan räkälät pois katukuvasta ja tätä myöten ne juopotkin voidaan ajaa koteihinsa juomaan.
Nykyään en juuri käy joten kyllä. Kesäterassit ovat hieno asia. Niissä joskus istun parin juoman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samat sanat. Olen 46 vuotias ja vieläkin harmittaa mm. se kuinka paljon kaiken maailman yökerhoihin tuli parikymppisenä rahaa laitettua. En muista yhden yhtä oikeasti kivaa iltaa sellaisissa, mutta muistan sen karsean tupakan hajun, korvien tinnitukseen liian kovalla soivan huonon musiikin takia, kurkun käheyden kavereille musiikin yli huutamisen takia ja tungoksen, sekä tietenkin ylihintaisten juomien ostot ja pahanolon. Hyi.
Lopetin baareissa ja yökerhoissa juoksemisen 21 vuotiaana ja sen koommin minua ei ole niihin saatu. Olin kuitenkin käynyt niissä 16 vuotiaasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Voin mutta mistä sitten saa keskusteluseuraa?
Vauvapalstalta?
Itse en löydä baarista.
25v sitten oli elämäni kuin M.A. Nummisen laulu "Tuoppi kuohuvaa", mutta se ikä, aika ja maailma on hävinnyt.
Kotihiirenä on hyvä olla.
Itse odotan suurella mielenkiinnolla mihin päiväkännäämiseen tämä touhu oikeen menee kun baarit sulkevat ovensa jo klo 23. Ja miten ne turvavälit oikeen toteutuu tanssilattialla? Todellisia viruslinkoja siitä huolimatta.
Mä oon käyny viimeksi ravintolassa joku 7 vuotta sitten.
No olen nytkin hengissä, joten selkeästi pystyn elämään, mutta en halua. Haluan mennä naapurin cocktailbaariin ja istua kesäiltoina terassilla. Klubikulttuuri taas takaa osittain elantoni. Joo vaikeita aikoja eletään, mutta en nakkaa hanskoja tiskiin.
Vaikka elämääni ei tässä vaiheessa kuulu baari-illat, en menisi sulkemaan mitään tuottavaa elinkeinoalaa tai supistamaan tarpeettomasti elämänpiiriä keneltäkään. Oman asuinalueeni baareissa pyörii paljon yksinäisiä ikä-ihmisiä. Heidän suurin ongelmansa on selvästi yksinäisyys, joka ei millään muotoa helpottuisi, jos se olohuonebaari sulkeutuisi.
Pari kertaa vuodessa olisi kiva käydä, mutta baariin tulee väkeä vasta yöllä, joten eipä kiinnosta. Jos väki tulisi paikalle klo 22 aikoihin ja baari menisi kiinni vaikkapa klo 02.00, olisi kaikille parempi.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa olisi kiva käydä, mutta baariin tulee väkeä vasta yöllä, joten eipä kiinnosta. Jos väki tulisi paikalle klo 22 aikoihin ja baari menisi kiinni vaikkapa klo 02.00, olisi kaikille parempi.
Tämä! Tunnen paljon muusikoita, usein puhumme samasta asiasta, kaikille parempi kun siirryttäisiin aikaisempaan rytmiin.
Kahvilat ja ruokaravintolat ovat hyviä olla olemassa, mutta mitään discoja ja lähiöräkälöitä en kaipaa.
Aika erikoinen asenne sulla. Meinaat että on olemassa vain juoppoja ja raivoraittiita. En käy yökerhoissa, harvoin baareissa mutta en silti haluaisi elää yhteiskunnassa jossa näitä ei ole.