Kristityt - miksi Jeesus oleili maapallolla vielä 40 päivää kuolemansa jälkeen?
Miksi nousi ylös taivaaseen vasta 40 päivän jälkeen (helatorstai)? Ja miksi toisaalta sanotaan, että "nousi komantena päivänä ylös taivaaseen"? Olen kyllä kuullut, että muutaman kerran ilmestyi opetuslapsille, mutta ei kai kokonaista 40:ä päivää?
Kommentit (21)
Voi baby, se on vertauskuvallinen kertomus.
En minäkään kiirehtisi, jos olisin Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Te ateistit joudutte helvettiin - ja syytä ei tarvitse edes arvailla.
Koska Herra on pikkusieluinen, itseriittoinen ja kärsii niin vakavista itsetunto-ongelmista, että on valmis rankaisemaan ikuisella kärsimyksellä heitä, jotka eivät omasta tahdostaan rakasta Häntä.
Koska siellä ilmastossa maalliset jäännökset katoavat juuri siinä ajassa - siksi...
Paluulippu jumittui postiin, ja netistä ei saanut printattua koska Windows alkoi päivittää
Sen piti hyvästellä se pettävä lútka joka tunnetaan nimellä "neitsyt" Maria
Aivan sattumalta kolme miestä tulee katsomaan vauvaa ja toteaa ettei se kyllä minua muistuta, huh...
Ensinnäkin "Nousi kolmantena päivänä kuolleista". Ei taivaaseen vaan kuolleista. Ja tuo sitaatti ei ole Raamatusta vaan uskontunnustuksesta.
Miksi hengasi 40 päivää maan päällä? Kaipa aiemmat lennot oli ylibuukattu niin joutui vähän odottelemaan?
Raamatun mukaan hän opetti ja teki ihmetekoja. Valmisteli opetuslapsia pyhän hengen varalle.
Raamatussa on monia samoja elementtejä kuin muissa kansantaruissa mukaanlukien pyhät luvut. 40:n merkitystä en nyt muista, muistakoon joku muu, mutta Jeesus paastosi erämaassa tuon ajan ja kamppaili saatanan kanssa ja ties mitä. Kabbalasta voisi löytyä. 40 päivää on ollut kirkottamisen määräaika, ympärileikkaamisikä jne.
Gematriassa lasketaan kirjainten lukuarvoja ja pyritään niistä löytämään syvempiä merkityksiä, joten numeroilla on merkitystä. Tätä ovat harrastaneet sekä juutalaiset että muinaiskristityt ja nykypäivän Kiinassakin numeroilla on mystinen merkitys. Lukua 4 vältellään siellä, koska se lausutaan lähes samoin kuin kuolema.
Sori jos eksyin aiheesta, väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sattumalta kolme miestä tulee katsomaan vauvaa ja toteaa ettei se kyllä minua muistuta, huh...
Maria oli hänen äitinsä. Mutta mitäpä paljastit omasta äitisuhteestasi sinä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin "Nousi kolmantena päivänä kuolleista". Ei taivaaseen vaan kuolleista. Ja tuo sitaatti ei ole Raamatusta vaan uskontunnustuksesta.
Miksi hengasi 40 päivää maan päällä? Kaipa aiemmat lennot oli ylibuukattu niin joutui vähän odottelemaan?
Raamatun mukaan hän opetti ja teki ihmetekoja. Valmisteli opetuslapsia pyhän hengen varalle.
Raamatussa on monia samoja elementtejä kuin muissa kansantaruissa mukaanlukien pyhät luvut. 40:n merkitystä en nyt muista, muistakoon joku muu, mutta Jeesus paastosi erämaassa tuon ajan ja kamppaili saatanan kanssa ja ties mitä. Kabbalasta voisi löytyä. 40 päivää on ollut kirkottamisen määräaika, ympärileikkaamisikä jne.
Gematriassa lasketaan kirjainten lukuarvoja ja pyritään niistä löytämään syvempiä merkityksiä, joten numeroilla on merkitystä. Tätä ovat harrastaneet sekä juutalaiset että muinaiskristityt ja nykypäivän Kiinassakin numeroilla on mystinen merkitys. Lukua 4 vältellään siellä, koska se lausutaan lähes samoin kuin kuolema.Sori jos eksyin aiheesta, väsyttää.
Ai juu, kysyttiin uskovilta ja mä oon ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gematriassa lasketaan kirjainten lukuarvoja ja pyritään niistä löytämään syvempiä merkityksiä, joten numeroilla on merkitystä. Tätä ovat harrastaneet sekä juutalaiset että muinaiskristityt ja nykypäivän Kiinassakin numeroilla on mystinen merkitys. Lukua 4 vältellään siellä, koska se lausutaan lähes samoin kuin kuolema.Sori jos eksyin aiheesta, väsyttää.
Ja lisään vielä: tuo 40 päivän paasto oli muistaakseni ENNEN kuin Jeesus aloitti julkisen uransa.
Miksi hän astui alas tuonelaan ja mikä tuonela on?
Hän "Kolmantena päivänä nousi kuolleista"
Ei taivaaseen? Kuka sanoi taivaaseen?
Jeesus sanoi juutalaisille: "Hävittäkää tämä temppeli niin minä rakennan sen kokoon kolmessa päivässä."
Juutalaiset sitten miettivät, että mitenköhän se olisi mahdollista. Tämänhän temppelin rakentamiseen meni niin kauan, noin 40 vuotta. Miten Jeesus voisi?
Jeesus tarkoitti siinä hänen ruumistaan! Ei temppeliä! Opetuslapset muistivat nuo sanat aina ja kirjoittivat Raamattuun sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän astui alas tuonelaan ja mikä tuonela on?
Tuonela on se paikka, jonne kuolleiden ihmisten henkien uskottiin menevän. Miltei kaikissa kulttuureissa sen on ajateltu olevan maan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taivaaseen? Kuka sanoi taivaaseen?Jeesus sanoi juutalaisille: "Hävittäkää tämä temppeli niin minä rakennan sen kokoon kolmessa päivässä."
Juutalaiset sitten miettivät, että mitenköhän se olisi mahdollista. Tämänhän temppelin rakentamiseen meni niin kauan, noin 40 vuotta. Miten Jeesus voisi?
Jeesus tarkoitti siinä hänen ruumistaan! Ei temppeliä! Opetuslapset muistivat nuo sanat aina ja kirjoittivat Raamattuun sitten.
Ja alapeukuttaja voisi seuraavaksi kertoa, mikä tossa oli muka mielestäsi valetta
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, pilailija lähtenyt taas liikkeelle. Kunnioitusta nyt hei vähän. Jeesus on maailmalla todella arvostettu henkilö. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taivaaseen? Kuka sanoi taivaaseen?Jeesus sanoi juutalaisille: "Hävittäkää tämä temppeli niin minä rakennan sen kokoon kolmessa päivässä."
Ja alapeukuttaja voisi seuraavaksi kertoa, mikä tossa oli muka mielestäsi valetta
Eri, mutta jos se alapeukuttaja ei usko ylösnousemukseen, ja siksi alapeukuttaa?
Kannattaisi muuten uskoa, sillä ”jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.” - raamattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään, näyttävät nuo vaikeudet luetun ymmärtämisessä olla teillä yleisiäkin (yleensä aina kun keskustelu on suunnattu uskoville)
- uskova
Oletko ulkomailta Suomeen muuttanut ja pilkkaat valtauskontoamme?
Oletko suomalainen, joka pilkkaat toisin ajattelevia eli uskovia?
40 on Raamatussa koetuksen luku.
Tuonela oli tuohon aikaan paikka jossa kuolleet oli.
Jeesus meni tuonelaan ottamaan sielunviholliselta kaiken vallan maanpäällä.
ja viemään pelastuneet sielut taivaaseen.Kuolema oli voitettu!
Te ateistit joudutte helvettiin - ja syytä ei tarvitse edes arvailla.