Itsetuhoinen ajatusmaailma nyt
Ei ole varaa taksiin millä mennä päivystykseen. Soitin kriisipuhelimeen ja varattuna on.
Kommentit (26)
Onko joku tietty juttu joka ahdistaa, vai ihan yleisesti?
Kävele tai mene pyörällä. Pyydä kaveria/äitiä/isää/sukulaista/naapuria viemään.
Vierailija kirjoitti:
Kävele tai mene pyörällä. Pyydä kaveria/äitiä/isää/sukulaista/naapuria viemään.
Ei ole kavereita ja vanhemmat ovat kuolleet. Kuun alussa kuoli viimeinen eno. Pelkään naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Soita ambulanssi
Nykyään ambulanssit eivät ota kyytiin, ellei ihminen ole ihan oikeasti somaattisesti hengenvaarassa. Muuten taksi ja minulla ei ole siihen rahaa.
Asutko yksin?Soita vaan uudelleen .
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kaikki mitä olen kokenut vuosien aikana, vanhempien menehtymiset, serkkujen menehtymiset, enojen menehtymiset, oma avosydänleikkaus minkä jälkeen kihlattuni jätti minut. Olen 42 ikävuoteen kokenut kiusaamisesta lähtien kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kaikki mitä olen kokenut vuosien aikana, vanhempien menehtymiset, serkkujen menehtymiset, enojen menehtymiset, oma avosydänleikkaus minkä jälkeen kihlattuni jätti minut. Olen 42 ikävuoteen kokenut kiusaamisesta lähtien kaikki.
Onko sulla joku tapa jolla yleensä rauhoitut? Joku ihan yksinkertainen, vaikka kissavideot netissä. Jos saisi vähän helpotettua oloa ennen kuin pääsee lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku tapa jolla yleensä rauhoitut? Joku ihan yksinkertainen, vaikka kissavideot netissä. Jos saisi vähän helpotettua oloa ennen kuin pääsee lääkäriin.
Kihlattuni kissa repi minun varpaat verille aikoinaan. Joten ei kissavideota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihlattuni kissa repi minun varpaat verille aikoinaan. Joten ei kissavideota.
Se oli vaan esimerkki. Jotain kevyttä puuhastelua joka vie ajatukset hetkeksi muualle.
Soita 112 ja kerro tilanne. Saat apua, antavat numeron johon soittaa jos ei ambulanssia
Kiitos. Koitan uudestaan kriisipuhelimeen yhteyttä.
Kävele sinne, liikunta auttaa muutenkin
Sähköhoidon tulisi olla masentuneille ja mielialahäiriöistä kärsiville pakollista. Siten säästettäisiin satoja ihmishenkiä
johanna_sos kirjoitti:
Sähköhoidon tulisi olla masentuneille ja mielialahäiriöistä kärsiville pakollista. Siten säästettäisiin satoja ihmishenkiä
Hei Johanna_sos
Minä olen koittanut päästä sähköhoitoon tai sitten mangneettistimulaatioon. En päässyt. Sähköhoito ei ole mikään rangaistus tapa nykyään.
T: AP
Vierailija kirjoitti:
Kävele sinne, liikunta auttaa muutenkin
Matkaa 35km.
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Hei Johanna_sos
Minä olen koittanut päästä sähköhoitoon tai sitten mangneettistimulaatioon. En päässyt. Sähköhoito ei ole mikään rangaistus tapa nykyään.
Varsinkin masentuneilla ja bipolaareille sähköshokkihoidosta tehokas vaikutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Hei Johanna_sos
Varsinkin masentuneilla ja bipolaareille sähköshokkihoidosta tehokas vaikutus
Sähköshokkihoito on osa normaalia hoitoa
Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:
Hei Johanna_sos
Aivosähköhoito on äärimmäisen tehokas hoitomuoto, jos siihen pääsevät oikeat potilaat. Masennuksen yleishoidoksi siitä ei ole. Aivosähköhoito auttaa silloin, jos kyse on psykoottisesta masennuksesta tai tausta muuten on aivokemiallinen. Jos taas on kyse elämäntilanteiden tai persoonallisuushäiriön aiheuttamasta masennuksesta, on terapia parempi hoitomuoto.
AP:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että aivosähköhoito on nykyisin hyvinkin potilasystävällinen hoitomuoto, kun se annetaan nukutuksessa ja lihasrelaksanttien kanssa. Ihan toista kuin ennen, kun sitä räiskittiin tajuissaan oleville.
Soita ambulanssi