Siis ihan niin kuin maski pelastaisi kaiken?
Muistatteko te enää, että esimerkiksi kätteleminen on kielletty? Ei se riitä, että lähekkäin kulkevilla ihmisillä on maski. Se tauti kun voi tarttua ihan vain ohi kävelemisestä. Nyt puhutaan että voidaan peuhata mitä vaan toisissamme kiinni, kunhan kaikilla on maski.
Kommentit (10)
Nimenomaan maski suojaa kun kävellään ohi? Miksi pitäisi kätellä? En kättele ihmisiä muutenkaan ellen näe että peset kätesi. Suurinosa ihmistä ei pese käsiään kusemisen ja paskomisen jälkeen ja oletat että mitä kättelisin sellaista kättä? Mulla oli kerran ystävä joka kyläillessä luonani halusi myös voileipiä kun tein itselleni ja aina oikein hyökkäsi sohvalta että haluaa itse tehdä leipänsä vaikka hänellä oli aina ihan paskaiset tahmanäpit.
Sanoin hänelle että jos kosket tuohon juustoon niin lyön varasalla käteesi. Istui sen jälkeen kiltisti sohvalla odottamassa että minä teen meille leivät.
Jaa, en minä vain tuolla tavalla sitä ole ymmärtänyt. Ongelmahan on nyt se, että meillä avataan yhteiskuntaa, vaikka virusta on vielä liikenteessä. Toisaalta ongelma on olemassa enää oikeastaan Uudellamaalla, joten muun maan pitäminen kiinni on omaan jalkaan ampumista, kun talous kärsii.
Itse miellän maskien käytön suosittelemisen luottamuksen uudelleenrakentamisena. Jos ihmiset suojaisivat itsensä, voisi luottaa siihen, että liikkuminen ja palveluiden käyttäminen olisi taas turvallista. Jos ihmiset eivät uskalla lähteä paljaskasvoisten, oireettomien tartuttajien pelosta kodin ulkopuolelle, esim. ravintoloiden avaaminen ei ole kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en minä vain tuolla tavalla sitä ole ymmärtänyt. Ongelmahan on nyt se, että meillä avataan yhteiskuntaa, vaikka virusta on vielä liikenteessä. Toisaalta ongelma on olemassa enää oikeastaan Uudellamaalla, joten muun maan pitäminen kiinni on omaan jalkaan ampumista, kun talous kärsii.
Itse miellän maskien käytön suosittelemisen luottamuksen uudelleenrakentamisena. Jos ihmiset suojaisivat itsensä, voisi luottaa siihen, että liikkuminen ja palveluiden käyttäminen olisi taas turvallista. Jos ihmiset eivät uskalla lähteä paljaskasvoisten, oireettomien tartuttajien pelosta kodin ulkopuolelle, esim. ravintoloiden avaaminen ei ole kannattavaa.
Etkö tajua? Ei se maski tee liikkumisesta ja palveluiden käyttämisestä turvallista, kun virus voi tarttua ihan vain ohi kävellessä. Siksi kätteleminenkin on kielletty.
Jonneille saadaa mielenrauhaa... feikkiähän tämä koko paska on jos kaivatte vähän syvemmälle!
Mitä tuosta kättelemisestä jankkaamaan. Eihän suomalaiset kättele toisiaan normaalistikaan.
Ihan eri asia jossain Euroopassa, missä kätellään jokainen tuttu vastaantulija. Ja etelämmässä poskisuudellaan. Meillä sanotaan vain moi.
Onhan teistä maskinaamoista hupia, niinkuin yleensä muutenkin. Vauhkojen ja pelokkaiden ihmisten seuraaminen on aika huvittavaa. Ootteko samoja ihmisiä, jotka vouhottivat sikainfluenssaa aikoinaan? Ja lintuinfluenssaa? Ja mitä näitä nyt onkaan keksitty rahojen huijaamiseksi tyhmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuosta kättelemisestä jankkaamaan. Eihän suomalaiset kättele toisiaan normaalistikaan.
Ihan eri asia jossain Euroopassa, missä kätellään jokainen tuttu vastaantulija. Ja etelämmässä poskisuudellaan. Meillä sanotaan vain moi.
Täh? Kyllä mä ainakin kättelen esim. töissä uusia ihmisiä.
Kyllähän se pelastaakin mutta se edellyttää että kaikilla on tosiaan maski ja ihmiset yrittää vältellä maskinsa näpräämistä. Oon koko ajan ollut sitä mieltä että mitä tässä sekoillaan. Ihmisille maskit päähän ja vähän äkkiä niin päästään takain arkeen. Taannoin olin kaupan hedelmäosastolla ja nuori mies käveli osaston läpi, yskäisi mennessään. Kiva siitä ruveta pussittamaan hedelmiä. Jätkällä olisi pitänyt olla maski, piste.