Siivoojana en enää jaksaisi tätä koronaa enään yhtään :( jatkuvaa desinfioimista, välisiivouksia ja niiden välissäkin siivoamista..
Kommentit (33)
Koronan vaikutus siivoustyöhön riippuu tosi paljon kohteesta. Mulla on toimisto- ja myymäläkohteita (erikoisliikkeitä, ei ruokakauppoja). Mihinkään niistä ei ole tilattu mitään lisäsiivousta, mutta toimistot ovat varsin vähällä käytöllä. Silti ne siivotaan normaalisti. Eli näiden tapauksessa korona-aika lähinnä helpottaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojalla on huono palkka. Ja kyllä: sairaanhoitaja ja opettaja on vähän tärkeämpiä yhteiskunnassa kuin siivooja. Siivota ehtii aina vähän myöhemminkin.
Olen siivooja. En haluaisi tehdä välttämättä mitään muuta. Rooli sopii minulle. En tiedä miksi mutta näin on. Vanhempana on toki mahdollista että lähden hoitamaan vanhuksia mutta en ole vieläkään siihen henkisesti kypsä,nyt 40vee.
Sairaanhoitajat ja lähityössä olevat opettajat eivät selviäisi työstään ilman siivoojia näissä poikkeusoloissa. Siivoojia myöten kaikki ovat todella tärkeitä yhteistyön osasia.
Joo.. eikä ilman siivoojia selviäisi lääkärit, lentokapteenit tai yritysjohtajatkaan, Nii!
Minulla jatkunut normaalisti työt. Siivoan yleisiä tiloja. Meidän kaupungissa ei montaa korona tartuntaa ole todettu. Tietty kosketuspintoihin on käsketty kiinnittää enemmän huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja ajattele kuinka turhaa se on. Kosketustartuntoja ei pidetä merkittävänä tartuntojen lähteenä.
Tämä ja vaikka pidettäis niin aivan turhaan työtä siitä huolimatta. Vaikka olet hinkannut ja desinfioinut koko päivän niin on aivan tuurista kiinni onko se pöpö sattunut juuri siihen sinun rätin eteen vai onko sinun perässä tullut ihminen oireeton tartuttaja ja tämänkin jälkeen on aivan tuurista kiinni sairastuuko siitä pöpöstä kukaan.
Ymmärrän tuskastumisen, jos työvoimaa ei ole lisätty. Itselläni ystävä, joka tekee kotisiivouksia ja hän alkoi itkemään viime tilipussin takia, joka oli töiden katoamisen takia murto-osa entisestä. Jaksaa tosin uskoa, että syksyllä tilanne taas paranee. Voimia teille!
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans loppuun kulunut siivooja. Siivoan isoa hoivakotia yksin, aika ei meinaa muutenkaan riittää mutta tällä hetkellä saa oikeasti juosta ahdistuneena, että ehtii tekemään kun pitää useaan otteeseen ottaa samoja alueita. Silti saan päivittäin hoitajilta pelkkää v*ttuilua, haukkuja ja vähättelyä työstäni.
No enpä usko. Itse hoitajana en ole koskaan kuullut, että joku hoitaja olisi v*ittuillut, haukkunut tai vähätellyt siivoojan työtä. Itseasiassa leikkausosastolla jossa itse työskentelen, on niin kiukkuisia sairaalahuoltajia, että pakko siivota itse salia leikkauksen jälkeen ennen kuin pyytää välisiivousta, että ei saa huutia :D
On kyllä ihan todella raskasta, eikä kuulu kiitoksen sanaa kyllä keltään koskaan. Itse siivoan vanhainkodilla, missä suurinosa hoitajista ei edes tervehdi. Hommat lisääntyneet, mutta aika ei. Aika monesti on tullut itku töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans loppuun kulunut siivooja. Siivoan isoa hoivakotia yksin, aika ei meinaa muutenkaan riittää mutta tällä hetkellä saa oikeasti juosta ahdistuneena, että ehtii tekemään kun pitää useaan otteeseen ottaa samoja alueita. Silti saan päivittäin hoitajilta pelkkää v*ttuilua, haukkuja ja vähättelyä työstäni.
No enpä usko. Itse hoitajana en ole koskaan kuullut, että joku hoitaja olisi v*ittuillut, haukkunut tai vähätellyt siivoojan työtä. Itseasiassa leikkausosastolla jossa itse työskentelen, on niin kiukkuisia sairaalahuoltajia, että pakko siivota itse salia leikkauksen jälkeen ennen kuin pyytää välisiivousta, että ei saa huutia :D[/
En usko. Meillä tulee huoltopyyntö toimistosiivouksessa, kun kahvi on kaatunut lattialle, menemme kärppänä paikalle, miten ihmeessä sairaalassa tilanne olisi noin?
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa sentään suoraan haukkuja, mutta suhtaudutaan kuin varkaaseen. Yks päivä kyseltiin mitä teen toimistossa kun siivosin sitä. No mitäköhän?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan todella raskasta, eikä kuulu kiitoksen sanaa kyllä keltään koskaan. Itse siivoan vanhainkodilla, missä suurinosa hoitajista ei edes tervehdi. Hommat lisääntyneet, mutta aika ei. Aika monesti on tullut itku töissä.
Harmillista, jos saat tuollaista kohtelua.
Hoitajana arvostan teidän työtä.
Halaus sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Olin just hammashoitolassa, ja kun näin siivoojan, ajattelin, miten paljon heidän työnsä on muuttunut. On varmasti raskasta.
Kyllä me hammashoitolassa, terveyskeskuksess ja sairaalassa pestään pinnat ihan samanlailla kun aina muulloinki desifioiden tarvittavat kohteet. Käytännössä ainut koronan tuoma ylläpitosiivouksen poikkeama on vessat jotka siivotaan useammin kerran päivässä. Onko tosiaan näin että normaalisti toimistoissa käytetään vain vettä esim pyyheiden nihkeyttämiseen?
Sinulla on sentään työtä. Kovin moni on nyt työtön tai lomautettu. Myös matkailuyritysten siivoojia.