Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies paukautti "oikean" syyn miksi työsopimustani ei jatketa :(

Vierailija
20.05.2020 |

Työsopimukseni päättyy parin kuukauden päästä, mutta mies päätti sitten alkaa totuuden torveksi ja sanoi minulle oikeat syyt. Miehen mielestä en saanut pidempää sopimusta, koska leikkautin hiukseni lyhyiksi ja pukeudun farkkuihin. Meillä ei ole tiukkaa pukeutumissääntöä töissä, mutta miten väännän rautalangasta miehelle että syy on määräaikainen sopimus? Mies on jo viikon ajan laukonut samaa ja syyttää minua tyylini ja urani pilaamisesta. :( Oppiiko tuo jos sanon vai eroanko? En jaksa syyttelyä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tokaisi vähän samat ja sanoi että siksi että paljastuit liian ajoissa raskaaksi. Ja oli oikeassa.

Olen opettajatar ja opettajia syrjitään näissä asioissa todella paljon.

Opettajan ei pidä alkaa raskaaksi.

Siksi miesopettajia suositaan enemmän naisopettajien sijaan.

Tämän takia olen ollutkin työttömänä lähes seitsemän vuotta. Yksi pätkätyö oli välissä 2kk.

Tekstisi perusteella olet niin surkea opettajatar, että syyt työttömyyteen löytyy kyllä muualta, kuin ”raskaaksi alkamisesta”.

Kyllä. Olenkin hänen miehensä. Kirjoitin hänen puolestaan.

Kiitos että kommentoit minun ihmisyyttä ja arvoani arvostellen. Olen todella kiitollinen että joku arvostelee minua ja mielipiteitäni.

Kyllä se oli koko perheelle kova paikka, kun työsuhde katkesi. Piti minunkin tehdä paljon hankintoja ja pitkää viikkoa Norjassa asti.

Ei, tämä ei ole sen parempi yritys. 

No sinä et ole sen lopullinen todistaja.

Se on vain naurettava mielipiteesi. Tietenkin arvomaailmasi tuli armottomasti julki kaikille, mutta ei sen hätiä, sehän on anonyymisti kirjoitettu ja voit olla trollikin.

Opettajavihaajat on yksi yleisin trolliryhmä netissä. Heillä on fantasioita pitkistä kesälomista ja mittavista palkoista.

Totuus on kuitenkin se että pätkätyöläinen joutuu työttömäksi ja virassa oleva opettaja tulee kesälomalle ja vetää koko palkan itselleen.

Tämä on se selviö.

Niin, ristinsä kullakin.

Vierailija
22/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tokaisi vähän samat ja sanoi että siksi että paljastuit liian ajoissa raskaaksi. Ja oli oikeassa.

Tämän takia olen ollutkin työttömänä lähes seitsemän vuotta. Yksi pätkätyö oli välissä 2kk.

Tekstisi perusteella olet niin surkea opettajatar, että syyt työttömyyteen löytyy kyllä muualta, kuin ”raskaaksi alkamisesta”.

Kiitos että kommentoit minun ihmisyyttä ja arvoani arvostellen. Olen todella kiitollinen että joku arvostelee minua ja mielipiteitäni.

Kyllä se oli koko perheelle kova paikka, kun työsuhde katkesi. Piti minunkin tehdä paljon hankintoja ja pitkää viikkoa Norjassa asti.

No sinä et ole sen lopullinen todistaja.

Se on vain naurettava mielipiteesi. Tietenkin arvomaailmasi tuli armottomasti julki kaikille, mutta ei sen hätiä, sehän on anonyymisti kirjoitettu ja voit olla trollikin.

Opettajavihaajat on yksi yleisin trolliryhmä netissä. Heillä on fantasioita pitkistä kesälomista ja mittavista palkoista.

Totuus on kuitenkin se että pätkätyöläinen joutuu työttömäksi ja virassa oleva opettaja tulee kesälomalle ja vetää koko palkan itselleen.

Tämä on se selviö.

Niin, ristinsä kullakin.

Nimesitkö vauvan ristiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti Kullakin on kyllä aika kiva nimi lisättynä sukunimeen.

Vierailija
24/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tollasen miehen kanssa? Saatko siitä jotain kiksejä? Itse en jaksaisi kuunnella sekuntiakaan moista urveloa.

Olin epätoivoinen ja yksinäinen enkä löytänyt ketään muuta. Olen pohtinut eroa jo pitkään, koska mies on rasittava mielipiteineen. :(

Tarviiko tuota nyt enää miettiä? Eikö se ole helpointa kun myönnät että väärä valinta ja jatkat elämää omillasi. Jos kuvittelet että se tuosta muuttuu, valehtelet itsellesi. Ei se muutu, naiset ei voi miestä muuttaa. Jos jäät, tuota samaa soopaa joudut kuuntelemaan loppuelämäsi. Yksin on paljon parempi. Saman tyylistä olen kokenut ja elämäni paras päätös oli erota. Onnea matkaan!

25/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse sisko. Kaikki muuttuu siten paremmaksi.

Vierailija
26/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on todellakin 2020 ja 2000- eteenpäin ollut syy olla jatkamatta työsuhdetta.

Tämä kyllä näkyy syntyvyyslukemissa. Suomalaiset on kuolemassa sukupuuttoon monessa mielessä.

Ei sen mitään. Sinä sen hyväksyt ja monet muutkin.

Eipä tule opettajat lisääntymään, kun vaarana on työsuhteen poikkimeneminen

Vierailija
27/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä se siitä johtuu, että miehiä suositaan alalla raskaasti.

En ole nähnyt yhtäkään työpaikkailmoitusta, jossa haettaisiin opettajatarta.

Vierailija
28/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla mies. Pistää maailman kommenteillaan kohilleen.

Uskotko sinä niin?

Vierailija
29/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tollasen miehen kanssa? Saatko siitä jotain kiksejä? Itse en jaksaisi kuunnella sekuntiakaan moista urveloa.

Olin epätoivoinen ja yksinäinen enkä löytänyt ketään muuta. Olen pohtinut eroa jo pitkään, koska mies on rasittava mielipiteineen. :(

Varmaan sinäkin olet joku unelma-match hänelle, jos tuolta pohjalta olet valinnut kumppanin...

Siis ihan oikeasti ihmiset. Menkää itseenne, te kaikki palstalla. Valitatte ihan ihme asioista, mutta kukaan ei kommentoi asioita oman vastuun näkökulmasta. Jos minä ostan kaupasta lusikan ja sitten valitan sen huonoa kykyä ojankaivuussa, mitä ajattelisitte tästä? Totta kai jos valitsette ihan pilipalimeiningillä itsellenne asioita, ne myös tuottavat pettymyksen. Tosi epäkypsää täällä syytellä sitä, ettei neliskulmainen palikka sovi teidän kolmioreikään. Idiootit palstalla.

Vierailija
30/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisella habituksella ja tyylillä on väliä. Täällä mammat vihaa totuudenpuhujia enemmän kuin mitään.

Vierailija
31/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, pari ekaa ap:n kommenttia ja väsynyt trollihan siellä taas kerran. Tee mitä teet, ukkosi on täysin oikeassa ja porvoolaiset firmat ei tunnetusti palkkaa kuin pitkähiuksisia. Et enää kerkiä kasvattamaan niitä takaisin joten mitäs läksit, nih.

Vierailija
32/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eroa. Mies ei tule muuttumaan olen tuon miestyypin jo nähnyt. Voit paremmin ilman typerää miestä. Jaksamisia uuteen elämään. Miten aloitus on trolli? Kylmää syyttelyä aiheetta oikeassa elämässä olen nähnyt vastaavia tapauksia.

Vierailija
33/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan syljet päälle, mutta miehesi voi olla oikeassakin. Olen palkkaava taho ja joudun työn puolesta palkkaamaan asiakaspalveluun paljon väkeä. Tunnustan jatkamasta työsuhdetta seuraavissa tilanteissa:

- Työntekijän tyyli muuttuu ns. siististä tätimäiseksi / setämäiseksi. Firmassa on tietty businespukeutuminen ja joillekin ihan liian vaikea käsittää, että asiakaspalvelutyössä pitää olla siisti. Ei mitään ohutta ihopoimuihin hakeutuvaa halpaa trikoota vaan ryhdikästä ja edustavaa. Eikä mitään epäsiistiä sänkeä. Se pitää olla huoliteltu, jos sellaista pitää. Samoin pukua vaaditaessa sitä pukua pitää osata välillä pestä.

- Viimeksi palkkasin miehen, hyvä CV työhönsä, mutta liian perhekeskeisenä ärsyttää se jatkuva lasten takia joustaminen. Se on ihan viikottaista ja sitä pidetään itsestään jo selvänä, että muut joustaa. Katsomme tämän kesän ja jos ei tasaannu, niin lähtee ennen koeaikaa pois. Työn ja perheen yhdistämisen vaikeus kielii aikataulujen ja organisoinnin sovittamisen vaikeudesta. Korona ei ole syy, että muiden pitää joustaa.

- Tupakoitsija. ihan ok sinänsä jos tupakoi, mutta se asiakkaiden luo lähteminen tupakanhajuissa ei ole suotavaa. Se rööki haisee aina sen puoli tuntia stumppaamisen jälkeen. Jos ei huolehdi hajuhaitoistaan, niin ei tule palkatuksi. Olen tosissaan 3 hyvää kandia joskus jättänyt palkkaamatta ihan vain sen takia.

- Tatuoinnit,. Ei suvaita niin kauan kun vaatteen alta näkyy. Tästä puhuttiin yhden työntekijän kanssa jo haastattelussa, että tatuoinnit eivät saa näkyä. Hän eräänä päivänä päätti tulla uudella tatuoinnilla töihin. Lopetimme antamasta hänelle meidän suuria asiakkaita ja hän sitten hiljalleen tajusi itse, että se oli virhe.

- Suosittelijoiden puute.

Vierailija
34/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl tiukat farkut on ok. Hiukset taas riippuu ihan naamasta.

Jos hiukset riippuu naamasta, ne kannattaisi kyllä ajella.

Vierailija
35/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan syljet päälle, mutta miehesi voi olla oikeassakin. Olen palkkaava taho ja joudun työn puolesta palkkaamaan asiakaspalveluun paljon väkeä. Tunnustan jatkamasta työsuhdetta seuraavissa tilanteissa:

- Työntekijän tyyli muuttuu ns. siististä tätimäiseksi / setämäiseksi. Firmassa on tietty businespukeutuminen ja joillekin ihan liian vaikea käsittää, että asiakaspalvelutyössä pitää olla siisti. Ei mitään ohutta ihopoimuihin hakeutuvaa halpaa trikoota vaan ryhdikästä ja edustavaa. Eikä mitään epäsiistiä sänkeä. Se pitää olla huoliteltu, jos sellaista pitää. Samoin pukua vaaditaessa sitä pukua pitää osata välillä pestä.

- Viimeksi palkkasin miehen, hyvä CV työhönsä, mutta liian perhekeskeisenä ärsyttää se jatkuva lasten takia joustaminen. Se on ihan viikottaista ja sitä pidetään itsestään jo selvänä, että muut joustaa. Katsomme tämän kesän ja jos ei tasaannu, niin lähtee ennen koeaikaa pois. Työn ja perheen yhdistämisen vaikeus kielii aikataulujen ja organisoinnin sovittamisen vaikeudesta. Korona ei ole syy, että muiden pitää joustaa.

- Tupakoitsija. ihan ok sinänsä jos tupakoi, mutta se asiakkaiden luo lähteminen tupakanhajuissa ei ole suotavaa. Se rööki haisee aina sen puoli tuntia stumppaamisen jälkeen. Jos ei huolehdi hajuhaitoistaan, niin ei tule palkatuksi. Olen tosissaan 3 hyvää kandia joskus jättänyt palkkaamatta ihan vain sen takia.

- Tatuoinnit,. Ei suvaita niin kauan kun vaatteen alta näkyy. Tästä puhuttiin yhden työntekijän kanssa jo haastattelussa, että tatuoinnit eivät saa näkyä. Hän eräänä päivänä päätti tulla uudella tatuoinnilla töihin. Lopetimme antamasta hänelle meidän suuria asiakkaita ja hän sitten hiljalleen tajusi itse, että se oli virhe.

- Suosittelijoiden puute.

Auttaisko jos

- työasut tulis työnantajalta ja niiden pesu myös

- palkkaisitte vain lapsettomia ja ilmoittaisitte jo haastattelussa että ette jousta ja piste.

- kieltäisitte tupakoinnin tai ette palkkaisi tupakoivia ollenkaan, ilmoittaisitte sen jo ilmoituksessa.

- sama tatuointien kanssa, etukäteen ilmoitus että näitä ei palkata.

- suosittelijat? Ettekö osaa tai uskalla itse palkata, pitääkö jonkun kertoa että tämän uskaltaa palkata? Kysehän on aina henkilökemioista ja jos tänään synkkaa, huomenna ei välttämättä enää, ihan sama onko suosittelijoita vai ei. Kertoo aika paljon yrityksen rekrytointitaidoista jos pitää olla suosittelijat sen lisäksi että on haastattelut moneen kertaan ja vielä psykologiset testit. Loppupeleissä henkilökemia kuitenkin ratkaisee ja sitä varten on kuukausien koeaika.

Näitä kaltaisiasi rekrytyyppejä on pilvinpimein HR:nä, osaamattomia, pelkääviä tyttösiä joille puku on suurin meriitti kun palkataan ihmistä, ei osaaminen tai ihmissuhdetaidot. Kulissit pitää olla kunnossa mutta asiakas kuitenkin valitsee yrityksen palvelut työntekijöiden osaamisen vuoksi, ei ulkoasun vuoksi. 

Vierailija
36/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on fiksu mies. Omalle ex-vaimolleni sanoin aikanaan kun hän työskenteli määräaikaisessa työsuhteessa, että jos hän jatkaa noin vaikeana ihmisenä työpaikalla vaatien kaikenlaista niin hänen työsuhdettaan ei jatketa. Ja mites kävikään? Uskoiko ex-vaimo? Ei. Jatkettiinko hänen työsopimustaan? Ei.

Vierailija
37/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomuodollasi leimauduit todennäkäisesti telaketjufemakoksi, ehkä jopa lesboksi. Johtavaan asemaan päässeet alfamiehet tykkäävät ajatella, että heillä olisi erinomaiset saumat naispuolisiin alaisiinsa. Femakkolesbot siten paitsi pelottavat heitä, niin etenkin loukkaavat heidän miehisyyttään. Niinpä naisen odotetaan olevan sekä seksikäs bimbo että ns. hyvä jätkä ja antavan vaikutelman, että pomolla olisi optio panohommiin, vaikka sellaista ei todellisuudessa olisikaan. Tietty on lisäksi hyvä jos nainen hoitaa työnsä edes säällisesti, pitää mielipiteensä ominaan ja pysyttelee pois miesten jaloista. En tietenkään sano, että systeemi olisi oikein tai siitä pitäisi tykätä, mutta useimmat naiset näyttävät leikkivän mukana hymy punatuilla huulillaan.

Vierailija
38/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!!

Vierailija
39/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit ottanut sen hoitajan vaan. Uskollisempikin olisi. Eikä chattailisi päivät kaikenmaailman luuseri- hevijätkien kanssa...

Vierailija
40/40 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet miesopettajista. Yksi niistä lykkii vaimoani. Mutta varma työpaikka on. Toki kun asia tulee ilmi varmaan selviää lykkiikö työaikana