Miksi irtisanouduit / vaihdoit työpaikkaa?
Oliko entisessä firmassa jotain pielessä, alkoiko työ maistua puulta, saitko paremman tarjouksen muualta - vai jokin muu syy?
Itse olen vaihtamassa työpaikkaa, koska vaikka rakastan työtäni, on meillä ihan hirveä johtamiskulttuuri.
Entä sinä? Ja paraniko tilanne vaihdon myötä?
Kommentit (24)
Olin ylityöllistetty ja alipalkattu. Pikkuhiljaa olin alkanut inhoamaan työtäni ja asiakkaita. Lähteneiden työkavereiden tilalle ei palkattu uusia, vaan työt aina vain jaettiin = työnnettiin minulle. Mitään työsuhde-etuja ei ollut (toisin kuin alalla yleensä). Lisäksi työpaikan ilmapiiri oli jotenkin ahdistava, sulkeutunut, eikä firman omistaja arvosta tippaakaan työntekijöitään.
Uudessa paikassa palkka nousi reilusti, ilmapiiri on mukava ja avoin, töitä on sopivasti. Lisäksi työsuhde-edut ovat ihan toista luokkaa (mm. Lounarit, hammaslääkäri). Ei tarvinnut kauaa miettiä työpaikan vaihtoa.
Tein sijaisuuksia ja määräaikaisuuksia lähes 10 vuotta, mutta vakituiset paikat menivät muille. Kiltteyttäni ja ylitse menevää joustavuuttani käytettiin hyväksi ja minä vain suljin silmäni siltä. Uskottelin itselleni, että jos vaan jaksan ahertaa ja olla aina valmiina ja suostua kaikkeen, saan palkinnoksi vakituisen paikan. Ei tullut vakkaripaikkaa kymmenessä vuodessa, mutta ura päättyi työuupumiseen ja masennukseen. Moni sanoi minulle, että olisin vienyt asian liittoon, mutta ei ollut voimia. Tästä eteenpäin en tee vuotta pidempään määräaikaisuuksia missään työpaikassa. Lopetan kaiken kiltteyden ja joustamisen.
Entisestä työstä ei saanut juurikaan palkkaa ja muutenkin oli prsiistä (puhelinmyynti), nykyisestä saa ihan hyvää palkkaa ja työ on jopa mukavaa.
Ensimmäisessä työt olivat niin epämiellyttäviä, ilman tarkoitusta ja vailla kehitys mahdollisuutta. Toisessa paikassa annettiin niin paljon työtehtäviä ilman kunnon ohjeita, että 24 tuntia vieläpä huonolla tuntipalkalla ei olisi riittänyt niiden tekemiseen. Kolmannessa paikassa oli sairas pomo joka oli selkeästi narsisti ilman mutuilua, jätin taakseni kyseisen henkilön. Ainoastaan kolmesta olen lähtenyt, mutta syystä, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi.