Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi irtisanouduit / vaihdoit työpaikkaa?

Vierailija
20.05.2020 |

Oliko entisessä firmassa jotain pielessä, alkoiko työ maistua puulta, saitko paremman tarjouksen muualta - vai jokin muu syy?

Itse olen vaihtamassa työpaikkaa, koska vaikka rakastan työtäni, on meillä ihan hirveä johtamiskulttuuri.

Entä sinä? Ja paraniko tilanne vaihdon myötä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää ja estää leipääntymisen

Vierailija
2/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan toimintakulttuuri ei ollut minua varten. Vaihtaminen teki hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylityöllistetty työssä, jota vihasin.

Vierailija
4/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan toimintakulttuuri ei ollut minua varten. Vaihtaminen teki hyvää.

Mikä siellä toimintakulttuurissa erityisesti?

Vierailija
5/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti esimies.

Vierailija
6/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johtajutta myös täällä. Rupeaako tämä syy nyt tulemaan useammin? Jossain vaiheessa ruvettiin suosimaan narsistisia persoonallisuuspiiretiä omaavia johtajia. Jälki on järkyttävä. Ihmiset ovat ihmeen kauan kestäneet, mutta tuntuu, että mitta rupeaa nyt täyttymään

Vierailija
7/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ja ura junnasi paikoillaan. Hain parempaa työtä ja sain. Työasioissa vaihtamalla paranee.

Vierailija
8/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka ja lyhempi työaika. Sama työ.

Bonuksena ns juurille paluu.

Vierailija
9/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan puhuminen on kamalinta työpaikalla. Haukutaan toisia, vaikka itse ei olla valmiita tekemään mitään muiden eteen.

Vierailija
10/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoa tuli arvosteltua turhan paljon, näin esimiehenä, kunnes aattelin että teeppä ite paremmin. No ny nähään että oonko parempi pomo kuin hän. Aloitan oman yrityksen.

Vierailija
11/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelu virkistää ja estää leipääntymisen

Jep ja tulee vähän uusia näkökulmia.

Olen huomannut että on paljon ihmisiä, jotka on kymmeniä vuosia samassa työssä vaikka eivät ole tyytyväisiä. Vaihtamalla paranee. Jos työ ei parane, niin sitten ainakin tajuaa, että ei se ole sen kummempaa muuallakaan.

Vierailija
12/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työ sinänsä oli mukava, mutta palkkaus oli suoritepohjaista, työtilanne kroonisesti epävakaa ja firman kiinnostus työntekijän pärjäämisestä olematon. Eli palkkakuitti jäi aina naurettavan pieneksi, stressi oli kova ja työssä kehittymiselle ei juuri ollut edellytyksiä. Tämä oli kestämätön yhdistelmä, joten oli pakko lähteä.

Vierailija
13/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työpaikka, rupesi vtuttamaan se puolikorruptio, jota sen johtoportaan parissa harrastettiin. Kun epäselvyyksiä yritti nostaa esiin, leimautui hankalaksi ja yritettiin savustaa ulos. Yksityisten ”yhteistyökumppanien” tyytyväisenä pitäminen oli kuulemma tärkeää, eikä ”yhteistyön” edistämisessä pihistelty rahasta tai sallittu eriäviä mielipiteitä. Työntekijät sen sijaan eivät saaneet järjestää edes pikkujouluja, koska rahasta oli kuulemma tiukkaa.

Vierailija
14/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että esimiehillä on myös entistä hankalammat paikat. Alaisista on tullut itsekkäämpiä ja vaativampia. Ennen uskottiin, kun esimies antoi ohjeet, että niitä pitää noudattaa. Nyt kyseenalaistetaan kaikki. Esimiehen pitäisi olla perustelemassa jokaista päätöstään. Meillä on ainakin muutama hankala ihminen työpaikalla, joiden vuoksi kaikki kokoukset ovat yhtä taistelua. Sääliksi käy pomoa.

Vierailija
15/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi duuni ja parempi palkka. En usko siihen että olisin samassa koko uran

Vierailija
16/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on omalla osalta yleensä parantunut vaihtamalla, mutta ihan hyvin se voi olla hyppy ojasta allikkoon. Itse olen vaihtanut, koska en ole pitänyt työstä. En halua tuhlata puolta hereilläoloajastani johonkin, mitä vihaan.

Vierailija
17/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että esimiehillä on myös entistä hankalammat paikat. Alaisista on tullut itsekkäämpiä ja vaativampia. Ennen uskottiin, kun esimies antoi ohjeet, että niitä pitää noudattaa. Nyt kyseenalaistetaan kaikki. Esimiehen pitäisi olla perustelemassa jokaista päätöstään. Meillä on ainakin muutama hankala ihminen työpaikalla, joiden vuoksi kaikki kokoukset ovat yhtä taistelua. Sääliksi käy pomoa.

Itsekkyys on siis valunut johtajatasosta alaspäin organisaatioissa...

Vierailija
18/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtamassa työpaikkaa, koska pomo on m*lkku.

Vierailija
19/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin jokunen aika sitten, kyllästyin esimiesnaisen niuhottamiseen. Työni hoidin hyvin, sain hyvät bonukset. En ihan vielä pääse eläkkeelle, mutta mieluummin elän pihisti ja määrään omasta ajankäytöstäni kuin kärvistelen töissä. Olen onnellisempi kuin vuosikymmeniin.

Vierailija
20/24 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen kollegoiden toimesta. Vaihtokaupassa sain 5000 € paremmat vuosiansiot, pitemmät lomat ja etätyömahdollisuuden (muulloinkin kuin korona aikana). Teen paljon töitä mökillä, jossa viihdyn liiankin hyvin.