Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mitä sulle kuuluu" -Mitä vastaatte? Erityisesti tasaista elämää elävät

Vierailija
20.05.2020 |

Mä en enää tiedä mitä vastaisin, mulle kuuluu lähes aina ihan hyvää tai hyvää, ei mitään ihmeitä. Tekee mieli jo vältellä kysymystä koska ei mun elämässä tapahdu mitään merkittäviä muutoksia tai uusia jänniä käänteitä. Tyytyväinen olen elämääni, perus työsskäyvän arkea ollut nyt pari-kolme vuotta (27v) arkisia ilon aiheita mm. hyvä ruoka, juoma, shoppailu, mielenkiintoiset kirjat/ohjelmat, mökkeily, ulkoilu jne. nyt viime päivinä ilon aiheena lämpenevä sää. Ei vaan jotenkin kuulu vastata kertomalla että maalasin juuri puutarhakalusteet tmv "tylsää". Kavereillani taas työpaikat vaihtuvat, opinnot etenee/muuttaa suuntaa, mieskuvioissa riittää kerrottavaa jne. Eli mitä muut vastaatte jos kuuluu "vaan" hyvää ilman erityistä syytä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tässä mitään sen kummempaa, entisellä lailla". On vakio vastaukseni.

Tai sitten "ihan hyvää". Typerä kysymys alkuunsa. Kyllä ihminen kertoo itse jos on jotain elämää mullistavaa kerrottavaa.

Niin, onkohan toi sit vaan sen kysyjän tapa päästä kertomaan omat viimeaikaiset kuulumisensa..

Ap

Ei siinä mitään pahaakaan ole, että alkuperäinen kysyjä kertoo mitä itselle on tapahtunut. Se kuuluu normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen.

Ei kuulukaan mutta minua ei ainakaan haittaisi jos kaveri aloittaa juttelun suoraan kertomalla mitä hänelle kuuluu tai mitä on tapahtunut..

Vierailija
22/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan "mulle kuuluu vain hyvää", ei kysyjää oikeasti edes kiinnosta mitä minulle kuuluu, smalltalk:ia joka ei oikein suomalaisiin istu.

Kyllä mua ihan oikeasti kiinnostaa mitä mun läheisille kuuluu. Siksi niitä kuulumisia kyselenkin. Jos ei kiinnostaisi, en kysyisi. Englanninkielisissä maissa "how are you" ei ole muuta kuin kohteliaisuus, johon ei kuulu vastata kuin "i am fine"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vaihtoehto:

-Ei pillumpia.

-Kaikki, mitä puhutaan.

-Vähän parempaa kuin muille ihmisille.

Vierailija
24/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten "ihan hyvää". Typerä kysymys alkuunsa. Kyllä ihminen kertoo itse jos on jotain elämää mullistavaa kerrottavaa.

Niin, onkohan toi sit vaan sen kysyjän tapa päästä kertomaan omat viimeaikaiset kuulumisensa..

Ap

Ei siinä mitään pahaakaan ole, että alkuperäinen kysyjä kertoo mitä itselle on tapahtunut. Se kuuluu normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen.

Ei kuulukaan mutta minua ei ainakaan haittaisi jos kaveri aloittaa juttelun suoraan kertomalla mitä hänelle kuuluu tai mitä on tapahtunut..

Pitäisin vähintäänkin outona, jos keskustelu aloitettaisiin suoraan tyyliin: "Mä kävin tänään lenkillä ja kirjastossa..." 

Vierailija
25/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei mitään ihmeitä

- sitä samaa 

- samaa kuin ennenkin

Eikö sulle tule alemmuudentunne tai etkö mieti mitä kysyjä mahtaa ajatella kun ei koskaan kuulu mitään?

Ap

Miksi tulisi alemmuudentunne siitä, että elämäni on oikein hyvää, ihmissuhteeni ja talous kunnossa, olen pysynyt terveenä eikä mitään muutakaan tavallisuudesta poikkeavaa ole tapahtunut? Ja ei, en mieti, mitä kysyjä ajattelee. Itsepähän kysyi. 

Vierailija
26/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei mitään ihmeellistä" "tätä samaa pask.. siis perus arkea vaan"

Vierailija
27/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kysymys "Mitä kuuluu" on lähinnä keino aloittaa keskustelu. Jos siihen vastaa "ihan hyvää tai huonoa", keskustelu tyssää helposti siihen. Kysymykseen kuuluu vastata vähän tarkemmin esim. "Ihan hyvää, tulin just Nuuksiosta. On muuten ihana paikka. Ootko käyny?".

Vierailija
28/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monelle on. Ei kehdata kertoa omia kuulumisia ennenkuin on tiedusteltu sitä ensin toiselta. Ihan tyhmä tapa mielestäni. Mä ainakin olen pelkästään iloinen, että ystäväni kertovat mulle kuulumisiaan ihan oma-aloitteisesti. En tarvitse mitään sosiaalista peliä asiaan. 

Vierailija
29/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää kiitos, entä sinulle?"

Vierailija
30/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Eipä mitään erikoista

-Niinkuin jäitä polttelis

-Hyvin panee vaikka on puumunat

-Kaikki mikä lujaa puhutaan

-Kiiitoksiiaa hyyväää, mennäään pois, mennäään pois

Vierailija
31/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei edes kiinnosta mitä sulle oikeasti kuuluu eli turha kysymys.

Ihmiset jotka ei keksi mitään puhuttavaa, sanoo noin.

Vierailija
32/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kysymys "Mitä kuuluu" on lähinnä keino aloittaa keskustelu. Jos siihen vastaa "ihan hyvää tai huonoa", keskustelu tyssää helposti siihen. Kysymykseen kuuluu vastata vähän tarkemmin esim. "Ihan hyvää, tulin just Nuuksiosta. On muuten ihana paikka. Ootko käyny?".

Eli siihen kuuluisi vastata mitä on juuri tänään tehnyt tai tekemässä? 

Vierailija
33/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvää kiitos, entä sinulle?"

Eipä siihen paljon muuta kannata sanoa. Jos alat kertoa läheisen kuolemasta, omista talousongelmista ja miehen peräpukamista, niin kysyjä juoksee karkuun.

Vierailija
34/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ongelma kun aletaan miettiä vastausta, jenkeis toi kysytään, "miten voit" ja siihen kuuluu vastata "ja miten sinä voit". Kumpikaan ei ala oikeasti vastata miten menee, ollaan pinnallisia, hymyillään ja kaikilla on kivaa, ei siinä aleta kertoon elämän vaikeuksista tai ilon aiheista.

Ketä oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
35/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ystävien ja muiden läheisten kanssa ei tarvita mitään teennäisen muodollista keinoa aloittaa keskustelua vaan voidaan aloittaa keskustelu ihan ilman muodollisuuksiakin. Sen sijaan vieraammilta kysytään kuulumisia, ja niihin kuuluu vastata "ihan hyvää, entä itsellesi?" tms ja sen jälkeen aloitetaan keskustelu siitä, miksi ylipäätään ollaan juuri nyt tekemisissä. Olen työni puolesta tekemisissä paljon ulkomaalaisten kanssa eikä oikeasti ketään kiinnosta mitkään Nuuksiossa käynnit vaan tuo kuulumisten kysyminen on vain muodollisuus ja sen jälkeen aletaan puhua työasioista. Suomessa on tapana hoitaa tuo muodollisuus pelkästään tervehtimällä ja sen jälkeen mennään asiaan.

Vierailija
36/36 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ystävien ja muiden läheisten kanssa ei tarvita mitään teennäisen muodollista keinoa aloittaa keskustelua vaan voidaan aloittaa keskustelu ihan ilman muodollisuuksiakin. Sen sijaan vieraammilta kysytään kuulumisia, ja niihin kuuluu vastata "ihan hyvää, entä itsellesi?" tms ja sen jälkeen aloitetaan keskustelu siitä, miksi ylipäätään ollaan juuri nyt tekemisissä. Olen työni puolesta tekemisissä paljon ulkomaalaisten kanssa eikä oikeasti ketään kiinnosta mitkään Nuuksiossa käynnit vaan tuo kuulumisten kysyminen on vain muodollisuus ja sen jälkeen aletaan puhua työasioista. Suomessa on tapana hoitaa tuo muodollisuus pelkästään tervehtimällä ja sen jälkeen mennään asiaan.

Ei toi mun esimerkki todellakaan koskenut, mitään työpalavereja :D

Ymmärsin, että Ap puhui kavereistaan tai hyvänpäiväntutuista, joten niitä tarkoitin. Ystävät ovat sitten vielä erikseen. Heidän kanssaan keskustelun voi aloittaa vaikka pieraisemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän