"Mitä sulle kuuluu" -Mitä vastaatte? Erityisesti tasaista elämää elävät
Mä en enää tiedä mitä vastaisin, mulle kuuluu lähes aina ihan hyvää tai hyvää, ei mitään ihmeitä. Tekee mieli jo vältellä kysymystä koska ei mun elämässä tapahdu mitään merkittäviä muutoksia tai uusia jänniä käänteitä. Tyytyväinen olen elämääni, perus työsskäyvän arkea ollut nyt pari-kolme vuotta (27v) arkisia ilon aiheita mm. hyvä ruoka, juoma, shoppailu, mielenkiintoiset kirjat/ohjelmat, mökkeily, ulkoilu jne. nyt viime päivinä ilon aiheena lämpenevä sää. Ei vaan jotenkin kuulu vastata kertomalla että maalasin juuri puutarhakalusteet tmv "tylsää". Kavereillani taas työpaikat vaihtuvat, opinnot etenee/muuttaa suuntaa, mieskuvioissa riittää kerrottavaa jne. Eli mitä muut vastaatte jos kuuluu "vaan" hyvää ilman erityistä syytä?
Kommentit (36)
- ei mitään ihmeitä
- sitä samaa
- samaa kuin ennenkin
Mä inhoan tota kysymystä. Ihan hyvää kuuluu. Siihen se keskustelu sitten tyssääkin. Toinen mitå inhoan on "mitäs Tampereelle kuuluu", tätä muualla Suomessa olevat työkaverini viljelevät. Alanko tähän selittää ratikkatyömaata vai areenaa?
Suomessa ei ole tähän Mitää kuuluu -kysymykseen luontevaa vastausta.
"Ei tässä mitään sen kummempaa, entisellä lailla". On vakio vastaukseni.
Tai sitten "ihan hyvää". Typerä kysymys alkuunsa. Kyllä ihminen kertoo itse jos on jotain elämää mullistavaa kerrottavaa.
Vierailija kirjoitti:
- ei mitään ihmeitä
- sitä samaa
- samaa kuin ennenkin
Eikö sulle tule alemmuudentunne tai etkö mieti mitä kysyjä mahtaa ajatella kun ei koskaan kuulu mitään?
Ap
No jos haluaa jutella enemmänkin, niin sillon voi vaikka kertoa mitä on tehny viime aikoina, tms. :)
Riippuu kuka kysyy. Etäisemmille ihmisille vastaan etäisemmin. Englanniksi siihen on helppo vastata. Kulttuuriin kuuluu, ettei työ kysymys silloin oikeasti tarkoita mitään...
"Ihan hyvää. Tasaista arkea." Jos on läheisempi ihminen, kerron mitä olen lähipäivinä tehnyt. Minulla on pieni vauva, joten hänen tekemisiään myös kuvailen tietyille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten "ihan hyvää". Typerä kysymys alkuunsa. Kyllä ihminen kertoo itse jos on jotain elämää mullistavaa kerrottavaa.
Niin, onkohan toi sit vaan sen kysyjän tapa päästä kertomaan omat viimeaikaiset kuulumisensa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei mitään ihmeitä
- sitä samaa
- samaa kuin ennenkin
Eikö sulle tule alemmuudentunne tai etkö mieti mitä kysyjä mahtaa ajatella kun ei koskaan kuulu mitään?
Ap
Ei kai kenenkään ihmisarvo tai arvo riipu siitä, mitä on viime aikoina tehnyt tai mitä ihmiselle on viime aikoina tapahtunut? Mitä sillä on väliä mitä joku ajattelee minusta? Ei minulla ole valtaa muiden ajatuksiin, kuten ei muillakaan ole valtaa minun ajatuksiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei mitään ihmeitä
- sitä samaa
- samaa kuin ennenkin
Ap
Ei kannata vaivata päätään sillä, mitä muut sinusta ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten "ihan hyvää". Typerä kysymys alkuunsa. Kyllä ihminen kertoo itse jos on jotain elämää mullistavaa kerrottavaa.Niin, onkohan toi sit vaan sen kysyjän tapa päästä kertomaan omat viimeaikaiset kuulumisensa..
Ap
Ei siinä mitään pahaakaan ole, että alkuperäinen kysyjä kertoo mitä itselle on tapahtunut. Se kuuluu normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen.
"Mitä kuuluu?'
"Samaa kuin 10 vuotta sitten."
Voithan sä vastata vaikka että Ihan hyvää... on ilmoja pidelly... jos et halua sen enempää kertoa.
99% ihmisitä elää tasaista elämää, joten mitäpä ihmeellistä siinä on, jos sen kertoo. Suomessa "mitä kuuluu?" on lähinnä keskustelunavaus, jonka tarkoituksena on saada henkilö kertomaan kuulumisiaan=tekemisiään jne.
Vastaan "mulle kuuluu vain hyvää", ei kysyjää oikeasti edes kiinnosta mitä minulle kuuluu, smalltalk:ia joka ei oikein suomalaisiin istu.
Amerikkalaisittain - > Hyvää, hyvää. Pelkkä kliseehän se kysymys on kuitenkin, tai turhan uteliaan ihmisen penkomisyritys.
"ihan vtun hyvää"