Mitä hittoa? Pääsen koronatestiin vasta ylihuomenna!
Sain aamulla lähetteen. Ensimmäiset vapaat ajat sekä julkiselle että yksityiselle ovat siitä 2 vrk päässä.
Eihän se näin voi mennä? Eikö just valitettu, että kapasiteettia on, mutta ihmiset ei tuu testeihin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ja olen siis aidosti hämmästynyt, että testejä tehdään näin hitaasti ja vain virka-aikana. Kuvittelin, että niitä tehtäisiin vaikka, sanotaan nyt, klo 8 -20 tai vaikka iltamyöhään. ap
Minä kävin viime lauantaina testissä Espoossa julkisella. Otin yhteyttä terveydenhuoltoon perjantaina. Samalle päivällekin olisi ollut aikoja jos olisin lähtenyt vantaan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hirveää, ihan kaksi päivää joudut odottamaan. Jaxuhalit!
Tässähän on jo jonkin aikaa selitetty, ettei testeihin ole tulijoita. Miksei sitten testata, kun tulijoita olisi?
Valehtelevat. Suomessa on tehty huomattavasti vähemmän koronatestejä kuin muissa pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Minua rassaa, koska läheiseni ja työkaverit. ap
Hä?
Helsingissä testiin pääsi eilen lievällä kurkkukivulla, negatiivinen tuloskin tuli jo.
Ehkä seuduilla, jossa tauti on äärimmäisen harvinainen, testiin pääsy voi olla nihkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minua rassaa, koska läheiseni ja työkaverit. ap
Mitä koska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että jos minulla on korona, olen jo tartuttanut vaikka ketä? Että nyt tarvisi tietää NOPEASTI niden MUIDEN takia? ap
Millä tavalla se testi poistaa ne jo tapahtuneet altistukset?
No he vaikka osaisivat itse pysytellä mahdollisuuden mukaan kotona., etteivät levitä edelleen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, että jos saataisiin tulos äkkiä saataisiin altistuneet karanteeniin. Tosissaan ei juolahda mieleen? Ette lue uutisia? Tällä hetkellä työkaverini ovat tietysti töissä, ei ole vaihtoehtoa.
Sattumoisin en asu Porvoossa vaan Pirkanmaalla. Naurettavaa ehdotella, että provo, jos ihminen on huolissaan lähipiiristä eikä pääse testiin. vaikka on luullut, että niitä otetaan nyt todella paljon. Tervemenoa kuormittamaan vaikka Taysin koronapuhelinta ja kysymään. Perjantaina on ekat vapaat ajat.
ap
Etkö sinä tajua, että voit ihan itse kertoa niille, joiden kanssa olet ollut tekemisissä, että sinulla SAATTAA olla korona? Ja, että ihan itse voit nyt asettaa itsesi karanteeniin, kunnes saat testituloksen. Ei se, saatko testin tänään tai ylihuomenna vaikuta tilanteeseen mitenkään.
Voi luoja. TOTTA KAI olen nyt laittanut itseni karanteeniin. Työkaverini eivät voi laittaa itseään karanteeniin omin päin. Heidän on pakko käydä töissä.
Minua olisi kiinnostanut, tietääkö joku, miksi julkisuudessa annetaan aivan eri kuva, että ihmiset eivät käy tarpeeksi testeissä, kun oikeasti sinne on parin päivän jono?Ja onko tämä jono ollut nyt koko ajan, vai onko uusi asia? ap
Jatkuvaa valehtelua.
Aivan kaikessa.
Etkö ole huomannut?
Törkein on valhe, että Suomi olisi hoitanut
koronatilanteen HYVIN!
Sissus, mehän hätistellään kärkisijoja sekä sairaiden että kuolleiden määrissä.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset oireet? Kurkkukipu ja nuha, Turussa ei oteta testiin. Kolme päivää kotona ja sitten voi mennä töihin.
Puhutko nyt tästä viikosta? Juuri Tyksistä sanottiin että kaikki oireilevat pääsee testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että jos minulla on korona, olen jo tartuttanut vaikka ketä? Että nyt tarvisi tietää NOPEASTI niden MUIDEN takia? ap
Millä tavalla se testi poistaa ne jo tapahtuneet altistukset?
No he vaikka osaisivat itse pysytellä mahdollisuuden mukaan kotona., etteivät levitä edelleen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, että jos saataisiin tulos äkkiä saataisiin altistuneet karanteeniin. Tosissaan ei juolahda mieleen? Ette lue uutisia? Tällä hetkellä työkaverini ovat tietysti töissä, ei ole vaihtoehtoa.
Sattumoisin en asu Porvoossa vaan Pirkanmaalla. Naurettavaa ehdotella, että provo, jos ihminen on huolissaan lähipiiristä eikä pääse testiin. vaikka on luullut, että niitä otetaan nyt todella paljon. Tervemenoa kuormittamaan vaikka Taysin koronapuhelinta ja kysymään. Perjantaina on ekat vapaat ajat.
ap
Niitä varmaan otetaan paljon, jos on noin ruuhkaa. Oikeasti luulen, että teidän alueella ei ole epidemioita nyt menossa, niin ei pidetä kiirettä. Jos olisi selkeä altistus, niin sitten varmaan pääsisi nopeammin.
Suomi on kansainvälisestikin hoitanut koronan jopa erittäin hyvin.
On uutisoitu niin jopa ulkomailla ja yllätys yllätys myös Ruotsissa.
Lukekaa monipuolisemmin ajankohtaisista asioista.
Mutta tämän palstan kouluttamattomat tollot luulevat olevansa osaajia ja tietäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin ap:ta.
Minä yllätyin myös kun julkisuudessa on uutisoitu, että testeihin pääsee nyt helposti, mutta todellisuus olikin toinen. Meillä on koululainen jonka oireet ovat olleet kova päänsärky, välillä vähän kuumetta, huimausta, pahoinvointia, kurkkukipua sekä muutamia muita oireita.
Oletin että pyydetään heti testeihin, että tieto mahdollisesta tartunnasta saataisiin pian koululle. Mutta ei, ensin piti seurata pahenevatko oireet ja kun tauti oli menossa pois, enää ei ollut tarvetta testata. Nyt jännätään, miten muiden perheenjäsenten kanssa käy.
Mikä paikkakunta teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Turussa terveyskeskukseen kun soittaa ja kertoo että kurkkukipu, nuha ja lämpöä niin sanottiin että normaali flunssa. Ole kolme päivää kotona ja sitten voi palata töihin.
Soita Tyks Akuutin numeroon. Sitä kautta pääsee.
Tämä on ihan normaali tilanne kaikkialla yhteiskunnassa tällä hetkellä. Joku sairastuu "ehkä" koronaan ja sitten mietitään mitä tehdään kun ei vielä tiedetä onko kyse tosiaan koronasta vai ei. Näitä tilanteita ei voi välttää oikein mitenkään. Koska vaikka jäisikin pois töistä heti sairastuttuaan, on mahdollista että on levittänyt virusta jo ennen tunnistettavia oireita.
Toisaalta vain muutamalla prosentilla testatuista on tartunta. Ja testeihin ei edes pääse ilman oireita. Eli ylivoimaisesti suurin osa oireisistakin sairastaa jotain ihan muuta tautia. Suomi on käytännöllisesti katsottuna ihan samassa tilanteessa kuin maaliskuussakin, täällä on erittäin pieni todennäköisyys sairastua koronaan.
Meillä tuo oireileva koululainen, mutta en halua kertoa paikkakuntaa. Uusimaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämän palstan kouluttamattomat tollot luulevat olevansa osaajia ja tietäjiä.
Suomi ei ole hoitanut epidemiaa hyvin. Meillä ollaan puoliksi Ruotsin linjalla, sivistysmaissa on tukahdutettu aktiivisesti. Suomessa on väestömäärään suhteutettuna paljon tartuntoja ja kuolemia kansainvälisesti verraten.
T. Sosiaalipolitiikan maisteri, yhteiskunnallisissa asiantuntijatehtävissä
Viikonloppuna Pirkanmaalla testattiin n. tuhat, niistä vain yhdellä korona.
Moni oli kärsinyt siitepölyoireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hirveää, ihan kaksi päivää joudut odottamaan. Jaxuhalit!
Tässähän on jo jonkin aikaa selitetty, ettei testeihin ole tulijoita. Miksei sitten testata, kun tulijoita olisi?
Valehtelevat. Suomessa on tehty huomattavasti vähemmän koronatestejä kuin muissa pohjoismaissa.
Valehtelevat? Ketkä valehtelevat? Kenen intresseissä olisi valehdella? Kuitenkin on vaikea väärentää tilastoja. Siinä on monta henkilöä niitä tekemässä. 94% tehdyistä testeistä on ollut turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole hoitanut epidemiaa hyvin. Meillä ollaan puoliksi Ruotsin linjalla, sivistysmaissa on tukahdutettu aktiivisesti. Suomessa on väestömäärään suhteutettuna paljon tartuntoja ja kuolemia kansainvälisesti verraten.
Suomessa on Pohjoismaista vähiten tartuntoja asukaslukuun suhteutettuna ja on muutenkin Euroopassa parhaimmistoa.
Miksi valehtelet?
FM, mikrobiologia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Länsi-Euroopan paras. Maantieteelle emme voi mitään, jos vertailusi kohdistuu johonkin Uuteen-Seelantiin.
Ilmoita iltapäivälehteen asiasta. Tästä pitäisi tehdä julkisempaa.