Mitä hittoa? Pääsen koronatestiin vasta ylihuomenna!
Sain aamulla lähetteen. Ensimmäiset vapaat ajat sekä julkiselle että yksityiselle ovat siitä 2 vrk päässä.
Eihän se näin voi mennä? Eikö just valitettu, että kapasiteettia on, mutta ihmiset ei tuu testeihin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta?
100% varmuudella Porvoo. t. ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että jos minulla on korona, olen jo tartuttanut vaikka ketä? Että nyt tarvisi tietää NOPEASTI niden MUIDEN takia? ap
Millä tavalla se testi poistaa ne jo tapahtuneet altistukset?
No he vaikka osaisivat itse pysytellä mahdollisuuden mukaan kotona., etteivät levitä edelleen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, että jos saataisiin tulos äkkiä saataisiin altistuneet karanteeniin. Tosissaan ei juolahda mieleen? Ette lue uutisia? Tällä hetkellä työkaverini ovat tietysti töissä, ei ole vaihtoehtoa.
Sattumoisin en asu Porvoossa vaan Pirkanmaalla. Naurettavaa ehdotella, että provo, jos ihminen on huolissaan lähipiiristä eikä pääse testiin. vaikka on luullut, että niitä otetaan nyt todella paljon. Tervemenoa kuormittamaan vaikka Taysin koronapuhelinta ja kysymään. Perjantaina on ekat vapaat ajat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että jos minulla on korona, olen jo tartuttanut vaikka ketä? Että nyt tarvisi tietää NOPEASTI niden MUIDEN takia? ap
No he vaikka osaisivat itse pysytellä mahdollisuuden mukaan kotona., etteivät levitä edelleen. Eikö ihmiset oikeasti tajua, että jos saataisiin tulos äkkiä saataisiin altistuneet karanteeniin. Tosissaan ei juolahda mieleen? Ette lue uutisia? Tällä hetkellä työkaverini ovat tietysti töissä, ei ole vaihtoehtoa.
Sattumoisin en asu Porvoossa vaan Pirkanmaalla. Naurettavaa ehdotella, että provo, jos ihminen on huolissaan lähipiiristä eikä pääse testiin. vaikka on luullut, että niitä otetaan nyt todella paljon. Tervemenoa kuormittamaan vaikka Taysin koronapuhelinta ja kysymään. Perjantaina on ekat vapaat ajat.
ap
Etkö sinä tajua, että voit ihan itse kertoa niille, joiden kanssa olet ollut tekemisissä, että sinulla SAATTAA olla korona? Ja, että ihan itse voit nyt asettaa itsesi karanteeniin, kunnes saat testituloksen. Ei se, saatko testin tänään tai ylihuomenna vaikuta tilanteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
AIKOJA EI OLE, YMMÄRRÄTKÖ?
En kestä. Täällähän on osa ihan tärähtäneitä.
Siis: jos tulos tulisi vaikka huomenna, työkavereistani osa joutuisi / pääsisi karanteeniin huomenna, eikä tartuttaisi eteenpäin.
Jos tulos tulee vaikka lauantaina, kun käyn testissä huomenna, työkaverini ehtivät mahdollisesti sairastua ja levittää koronaa työpaikalla toisiinsa ja asiakkaisiin.
Kaksi päivää enemmän aikaa tartuttaa. Jos tietäisitte, montako asiakasta on päivässä, ette nauraisi.
Sanon vielä kerran:
EN O-LE HUO-LIS-SA-NI IT-SES-TÄ-NI! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua rassaa, koska läheiseni ja työkaverit. ap
Pyydä lomaa tai saldovapaata ja jää kotiin. Elä eri huoneessa kuin muu perhe ja desinfioi pinnat. Toivottavasti et ole sairastunut etkä tartuta ketään.
Ei tarvitse jäädä lomalle tai pitää palkatonta, ihan sairauslomalle voi jäädä, jos on koronaoireita. Useimmat työntantajat myöntävät koronaoireiselle 5-7 päivää sairauslomaa ilman lääkärintodistusta. Ei nyt ainakaan sinne työpaikalle tartuttamaan muita.
Tuo Oma olo testi kehottaa ottamaan yhteyttä lääkäriin todella helposti.
Minuakin ohjelma kehotti lääkärille soittamaan, koska minulla oli kaikki ne oireet ollut jo vkon ajan.
En mennyt. Tiesin, ettei ollut koronaa, ja pian alkoikin flunss helpottaa ja katosi kokonaan.
En käynyt muualla kuin työssä, ja töissä oli oma työhuone.
Kukaan työtovereistani ei ole sairastanut, eikä tutuistakaan, jote ei ollut korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Etkö sinä tajua, että voit ihan itse kertoa niille, joiden kanssa olet ollut tekemisissä, että sinulla SAATTAA olla korona? Ja, että ihan itse voit nyt asettaa itsesi karanteeniin, kunnes saat testituloksen. Ei se, saatko testin tänään tai ylihuomenna vaikuta tilanteeseen mitenkään.
Voi luoja. TOTTA KAI olen nyt laittanut itseni karanteeniin. Työkaverini eivät voi laittaa itseään karanteeniin omin päin. Heidän on pakko käydä töissä.
Minua olisi kiinnostanut, tietääkö joku, miksi julkisuudessa annetaan aivan eri kuva, että ihmiset eivät käy tarpeeksi testeissä, kun oikeasti sinne on parin päivän jono?Ja onko tämä jono ollut nyt koko ajan, vai onko uusi asia? ap
Vierailija kirjoitti:
En kestä. Täällähän on osa ihan tärähtäneitä.
Siis: jos tulos tulisi vaikka huomenna, työkavereistani osa joutuisi / pääsisi karanteeniin huomenna, eikä tartuttaisi eteenpäin.
Jos tulos tulee vaikka lauantaina, kun käyn testissä huomenna, työkaverini ehtivät mahdollisesti sairastua ja levittää koronaa työpaikalla toisiinsa ja asiakkaisiin.
Kaksi päivää enemmän aikaa tartuttaa. Jos tietäisitte, montako asiakasta on päivässä, ette nauraisi.
Sanon vielä kerran:
EN O-LE HUO-LIS-SA-NI IT-SES-TÄ-NI! ap
Kerrot jo TÄNÄÄN, että epäilet koronaa. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi luoja. TOTTA KAI olen nyt laittanut itseni karanteeniin. Työkaverini eivät voi laittaa itseään karanteeniin omin päin. Heidän on pakko käydä töissä.
Minua olisi kiinnostanut, tietääkö joku, miksi julkisuudessa annetaan aivan eri kuva, että ihmiset eivät käy tarpeeksi testeissä, kun oikeasti sinne on parin päivän jono?Ja onko tämä jono ollut nyt koko ajan, vai onko uusi asia? ap
Kertoo työnantajalle mahdollisesti altistuneensa koronanalle -> taatusti saa jäädä kotiin. Onhan sitä jo kokonaisia koululuokkia opettajineenkin eristetty altistusepäilyn vuoksi.
Turhaudun. Kyllä, olen ilmoittanut työpaikalle. Kyllä, olen kertonut, että koronaa epäillään. Ei, en mene töihin ennen testitulosta. Työkavereitteni on pakko käydä töissä. Ei kukaan saa sairauslomaa tai karanteenia, kun ei ole varmuutta, olenko altistanut heitä vai ei. Kun ei vielä tiedetä, onko minulla varmaksi korona. Kun ei vielä testata.
Nyt on niin huono olo ja lisäksi tuntuu, että täältä ei mitään järkivastausta saa, että mittaan kuumeen ja menen nukkumaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Rautalankaa: Ihmiset eivät käy tarpeeksi testeissä tarkoittaa sitä, että ei mennä testeihin vaikka olisi oireita. Se, onko jonoa vai ei, ei liity asiaan mitenkään. Eivät ne ihmisiä huvikseen jonossa pidä, joten sinun kotipaikkakunnallasi on jonoa. Tilanne elää koko ajan eikä reaaliaikainen yksityiskohtainen raportointi ole mahdollista tai edes tarpeellista. Ajan saa seuraavalla vapaalle kohdalle. Sinun kohdallasi se on ylihuomenna.
Voitko kertoa työnantajalle, että kollegojen pitää päästä karanteeniin kunnes tulos tulee? Ei kai työpaikallakaan haluta levittää virusta?
Toivottavasti lääkäri kirjoittaa samalla lähetteen suljetulle. Hullujen ei pidä olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pyörinyt oireisena ympäriinsä?
Joku lääkärihän kertoi, että joku potilas oli antanut monta kertaa negatiivisen tuloksen ja vasta kun tuotiin teholle, tuli positiivinen. Ei tuossa nyt oikein muuta voi kuin odottaa ja kertoa asiasta esimiehelle ja toimia muutenkin kuin sinulla olisi korona jo. Jos olisin työkaverisi, toivoisin, että kertoisit meillekin ja voisin jo toimia samoin. Jos esimies ei pidä tarpeellisena määrätä työntekijöitä etätöihin tai tehdä muita järjestelyjä mahdollisen altistuksen takia, se on sitten hänen vastuullaan, ei sinun, joka olet tehnyt parhaasi. Lepäile ja rauhoitu.
Turussa terveyskeskukseen kun soittaa ja kertoo että kurkkukipu, nuha ja lämpöä niin sanottiin että normaali flunssa. Ole kolme päivää kotona ja sitten voi palata töihin.
Pelkät oireet oikeuttavat nykytilanteessa viikon sairaslomaan. Joten ap, olet saikulla, mitä vauhkoat. Testistä menee vielä 2-3 päivää, että saat tuloksen. Ja jos epäilee tartuntaa, mutta ei ole vielä oireita, eikä voi jäädä pois, niin voi sitä töissäkin yrittää noudattaa turvavälejä. Kyllä se puhe kuuluu kahden metrin päästäkin. Ja tauot ym. voi porrastaa.
Ymmärrän oikein hyvin ap:ta.
Minä yllätyin myös kun julkisuudessa on uutisoitu, että testeihin pääsee nyt helposti, mutta todellisuus olikin toinen. Meillä on koululainen jonka oireet ovat olleet kova päänsärky, välillä vähän kuumetta, huimausta, pahoinvointia, kurkkukipua sekä muutamia muita oireita.
Oletin että pyydetään heti testeihin, että tieto mahdollisesta tartunnasta saataisiin pian koululle. Mutta ei, ensin piti seurata pahenevatko oireet ja kun tauti oli menossa pois, enää ei ollut tarvetta testata. Nyt jännätään, miten muiden perheenjäsenten kanssa käy.
Mikä paikkakunta?