Kuinka paljon teillä menee viikossa ruokaan rahaa ja perheesi koko?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Viikossa noin 70e. Kaksi aikuista ja neljä lasta.
Anna ihmeessä vinkkejä! Olen tässä muutaman kuukauden yrittänyt pitää viikkobudjetin ruoan ja pesuaineiden osalta 150€, eikä vain tunnu onnistuvan. Aina menee muutaman kympin ylitse. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta.
200 € viidelle hengelle viikossa ruokaan ja sisältäen muut välttämättömyydet, kuten pesuaineet ja paperit.
Muihin ostoksiin ei rahaa ole mennyt, kun on korona ja ei kierrellä kaupoissa. Ruokaostokset haetaan noutopisteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmeessä vinkkejä! Olen tässä muutaman kuukauden yrittänyt pitää viikkobudjetin ruoan ja pesuaineiden osalta 150€, eikä vain tunnu onnistuvan. Aina menee muutaman kympin ylitse. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta.
Hänen vinkkinsä on elää vedellä ja leivällä. Normaalia terveellistä ja monipuolista ruokaa ei saa 6 hengelle 70 eurolla viikko ellei ole lähes täysin omavarainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen vinkkinsä on elää vedellä ja leivällä. Normaalia terveellistä ja monipuolista ruokaa ei saa 6 hengelle 70 eurolla viikko ellei ole lähes täysin omavarainen.
Ei sitä tiedä, voihan tulla ohje johonkin halpaan ja hyvään ruokaan, hyviin tarjouksiin tai ainakin miten kestää elämää vedellä ja leivällä.
Kun on kaksi urheilevaa teiniä, 4 henkinen perhe niin varmaan 500 e/vk. Töissä ei syödä vaan tehdään eväät töihin.
n. 140 euroa viikossa, sisältää päivittäistavarat. Tiedän kyllä mistä saisin tingittyä jos olisi pakko mutta minusta tuo on ihan kohtuullinen niin en ole kokenut tarpeelliseksi. Yksi aikuinen ja kaksi koululaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kaksi urheilevaa teiniä, 4 henkinen perhe niin varmaan 500 e/vk. Töissä ei syödä vaan tehdään eväät töihin.
Wou, 2 000e/kk ruokaan! Melkoiset gurmeepöperöt teillä.
1 aikuinen, n. 25e/vko, mutta joskus (parin kk.n välein) teen täydennyksiä, jouhin voi mennä 100e kerralla.
Juuri tilasin viikon ruuat ja muita perustarpeita 180 e meni rahaa. Nelihenkinen perhe. Nyt kun 2/4 koko ajan kotona tuntuu, että ruokaa menee loputtomasti.
Kävin uteliaisuuttani katsomassa ja 20.4.-20-5. välillä meillä on mennyt ruokakauppaan hillittömät 760 euroa. Normaalisti menee vähemmän, koska syön töissä lounasseteleillä ainakin muutamana päivänä viikossa.
Olen kyllä huomannut, että yhteiselle taloustilille on joutunut laittamaan rahaa kesken kuukauden, mutta en arvannut, että ruokaan on mennyt noin paljon. Kahden aikuisen talous.
Vajaa 400 euroa kuukaudessa. 1 aikuinen mies ja vuoroviikoin kaksi alakouluikäistä lasta. Lihaa syön harvoin, lähinnä lasten kanssa ja alkoholia en juuri osta.
Noin 180-200e. Yksi aikuinen/ 1-2pv viikossa kaksi aikuista ja kolme alakouluikäistä lasta. Saisi vähemmäksi ruokalaskua, jos jättäisi hedelmiä, tuoreita kasviksia ja pakastemarjoja pois, mutta en halua nipistää niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelen päivän ruokalistan niin että kymmenen euroa päivän ruokiin riittää. Meillä syödään päivittäin lihaa ja kalaa, perunoita, pastaa tai riisiä, leipää (teen itse), kananmunia, eri puuroja ja kiisseleitä (omista puolukoista ja mustikoista ja välillä kaupan pakastemansikoista). Maitoa ja juustoa menee myös.
Kun jättää kaiken "turhan" einesruuan ja puolivalmisteet pois niin selviää kassalta paljon halvemmalla. Esimerkiksi suihkussa käyntiin meillä on pelkkä linna-shampoo. Ennen oli monia kalliita suihkugeelejä ja hoitoaineita. Mutta pesuaineita en ole laskenut tuohon 70 euroon mukaan.
Jotain 150e 2 aikuista ja yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelen päivän ruokalistan niin että kymmenen euroa päivän ruokiin riittää. Meillä syödään päivittäin lihaa ja kalaa, perunoita, pastaa tai riisiä, leipää (teen itse), kananmunia, eri puuroja ja kiisseleitä (omista puolukoista ja mustikoista ja välillä kaupan pakastemansikoista). Maitoa ja juustoa menee myös.
Kun jättää kaiken "turhan" einesruuan ja puolivalmisteet pois niin selviää kassalta paljon halvemmalla. Esimerkiksi suihkussa käyntiin meillä on pelkkä linna-shampoo. Ennen oli monia kalliita suihkugeelejä ja hoitoaineita. Mutta pesuaineita en ole laskenut tuohon 70 euroon mukaan.
Ei siis syödä päivittäin lihaa "ja" kalaa, vaan lihaa tai kalaa. Toki jos siltä tuntuu niin käytämme huiletta rahaa enemmän, mutta pääasiassa menemme näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo lohta 12,90e. Eli lohipäivänä syötte vain kerran päivässä ja vain sitä kalaa?