Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä menee viikossa ruokaan rahaa ja perheesi koko?

Vierailija
20.05.2020 |

Kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100€. 2 aikuista ja 1 lapsi.

Vierailija
22/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60e/vko, yksi henkilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa noin 70e. Kaksi aikuista ja neljä lasta.

Anna ihmeessä vinkkejä! Olen tässä muutaman kuukauden yrittänyt pitää viikkobudjetin ruoan ja pesuaineiden osalta 150€, eikä vain tunnu onnistuvan. Aina menee muutaman kympin ylitse. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. 

Suunnittelen päivän ruokalistan niin että kymmenen euroa päivän ruokiin riittää. Meillä syödään päivittäin lihaa ja kalaa, perunoita, pastaa tai riisiä, leipää (teen itse), kananmunia, eri puuroja ja kiisseleitä (omista puolukoista ja mustikoista ja välillä kaupan pakastemansikoista). Maitoa ja juustoa menee myös.

Kun jättää kaiken "turhan" einesruuan ja puolivalmisteet pois niin selviää kassalta paljon halvemmalla. Esimerkiksi suihkussa käyntiin meillä on pelkkä linna-shampoo. Ennen oli monia kalliita suihkugeelejä ja hoitoaineita. Mutta pesuaineita en ole laskenut tuohon 70 euroon mukaan.

Ei siis syödä päivittäin lihaa "ja" kalaa, vaan lihaa tai kalaa. Toki jos siltä tuntuu niin käytämme huiletta rahaa enemmän, mutta pääasiassa menemme näin.

Syöttekö vihanneksia tai hedelmiä?

Vierailija
24/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmeessä vinkkejä! Olen tässä muutaman kuukauden yrittänyt pitää viikkobudjetin ruoan ja pesuaineiden osalta 150€, eikä vain tunnu onnistuvan. Aina menee muutaman kympin ylitse. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. 

Suunnittelen päivän ruokalistan niin että kymmenen euroa päivän ruokiin riittää. Meillä syödään päivittäin lihaa ja kalaa, perunoita, pastaa tai riisiä, leipää (teen itse), kananmunia, eri puuroja ja kiisseleitä (omista puolukoista ja mustikoista ja välillä kaupan pakastemansikoista). Maitoa ja juustoa menee myös.

Kun jättää kaiken "turhan" einesruuan ja puolivalmisteet pois niin selviää kassalta paljon halvemmalla. Esimerkiksi suihkussa käyntiin meillä on pelkkä linna-shampoo. Ennen oli monia kalliita suihkugeelejä ja hoitoaineita. Mutta pesuaineita en ole laskenut tuohon 70 euroon mukaan.

Ei siis syödä päivittäin lihaa "ja" kalaa, vaan lihaa tai kalaa. Toki jos siltä tuntuu niin käytämme huiletta rahaa enemmän, mutta pääasiassa menemme näin.

*Huoletta. En näköjään osaa kirjoittaa ollenkaan.

Vierailija
25/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä pysty laskemaan...kumpikin käy kaupassa, eikä kysellä ikinä toiseltamme paljonko käynti maksoi.

Molemmat käydään töissä, tulemme hyvin toimeen, mutta emme mitään rikkaita ole.

Vierailija
26/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/vko sisältäen pesuaineet ja perushygieniatarvikkeet. Palkkapäivänä siirrän 400e taloustilille, eli jollain viikolla voi olla vähän vähemmän ja toisena sitten enemmän. 2 työssäkäyvää aikuista, yleensä eväät mukana töissä. Satunnaiset työpaikkalounaat maksetaan omilta tileiltä.

Vierailija
27/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo lohta 12,90e. Eli lohipäivänä syötte vain kerran päivässä ja vain sitä kalaa?

Käymme itse kalassa ja mies valmistaa siitä syötävää. Itse olen kalan valmistuksessa tumpelo.

Vierailija
28/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800€ 2 aikuista, 1 lapsi

Vierailija
29/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö vihanneksia tai hedelmiä?

Unohdin ne näköjään kokonaan. Syödään. Vihanneksia päivittäin ja reilusti. Hedelmiä melkein joka päivä.

Vierailija
30/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdellen kotona 4-8 henkilöä. Menee noin 200 e viikossa. Siihen kuuluu kaikki vessapaperit, shampoot ja koiranruokakin. Yritän olla taloudellinen ruoan suhteen, eikä meillä juurikaan syödä eineksiä.

Vierailija
31/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80-120 euroa, 3 hlö. 

Vierailija
32/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä n. 80 € viikossa, sinkkumies. Sisältää kaiken ruokakaupasta ostettavan, mutta on se yhdelle ehkä vähän liikaa. Pitäisi vähentää herkkujen ja oluiden ostamista. 🤨 Syön kyllä ihan terveellistä ruokaa ja hedelmiä ja marjoja, eineksiä aika vähän, mutta joskus. Kyllä sitä rahaa vaan menee jos ei kiinnitä huomiota.

Vierailija
33/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-100€/viikko. Kaksi aikuista ja lapsi. Kaikki ruuat syödään / tehdään kotona, mies ottaa eväät ja minä ja lapsi ollaan parhaillaan kotosalla.

Tuo sisältää hygieniatarvikkeet, vessapaperit, lapsen yövaipat.

Vierailija
34/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

240€ viikossa ruokaan ja pesuaineisiin ym. Kaksi aikuista ja kolme teiniä. Äidin harrastuksena ruoanlaitto. Koen, että meillä syödään hyvin ja terveellisesti.

Vierailija
35/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 400 euroa kuukaudessa. 1 aikuinen mies ja vuoroviikoin kaksi alakouluikäistä lasta. Lihaa syön harvoin, lähinnä lasten kanssa ja alkoholia en juuri osta.

Aika lailla samat luvut ja samat speksit, paitsi olen nainen. Omilla viikoilla saatan kylläkin ostaa viinipullon tai pari lonkeroa. Alle 400 eur lukuun sisältyy yleensä myös joku noutoruoka /ravintolalounas tai pari.

Leikkeleiden ja lihan vähentämisellä säästää hurjasti, samoin pakastimen käytöllä (hävikki vähenee).

Vierailija
36/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

230-250€ ja kaks aikuista ja kolme teini-poikaa. Kaikki 5 syöneet kaikki ateriat kotona nyt Koronan aikana.

Vierailija
37/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee järkyttäviä määriä, noin 200-350 viikossa, enemmänkin.

Meillä on minä ja kaksi teiniä. Toisella on keliakia. Varmaan halvemmallakin pääsisi, mutta ostan ympäri vuoden esim tuoreita marjoja ja muutenkin vähän kalliimpia raaka-aineita. Emme tykkää eineksistä, makkarasta, sika-nautajauhelihasta yms.

Myönnän, että varsinkin korona-aikana tilaamme Woltilla kerran-pari viikossa.

Teineillä kyllä ruokahalua on, muutama vuosi sitten pääsi vielä halvalla.

Vierailija
38/38 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kuukaudessa n. 500 e päivittäistavarakauppaan, suurin osa ruokaan mutta mukana on myös pesuaineita, vessapaperia yms. Taloudessa on itseni lisäksi kaksi kiivaassa kasvuvaiheessa olevaa teiniä. Ja me herkutellaan ehkä liikaa, siitä voisi kyllä säästää.