Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hylätty toimeentulotuki

Vierailija
20.05.2020 |

Yksinhuoltajana pienen lapsen kanssa, useita vuosia kotona minimirahalla. (pieni paikkakunta, ei töitä).
Sinnittelin kuitenkin ja sain säästettyä muutamia kymppejä/kk.

Toimeentulotukea en hakenut. Nyt jouduin sairastuttuani hakemaan tt tukea. Isot menot.
Tuki hylätty, koska olin säästänyt muutamia tuhansia noina vuosina.

Ymmärrän, että tukea ei haeta, ellei ole tiukkaa. Nuo rahat kuitenkin pitkällä ajalla säästetty todella pienistä tuloista.
Kannattaako tehdä valitus?

Turhauttaa, olisi ollut sama vaan käyttää ne aikoinaan :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin säästänyt muutaman tonnin pienestä palkastani, jouduin pitkälle sairaslomalle ja tulot romahtivat. Lisäksi isot sairaalalaskut.

Päivän selvää että ensin käytin säästöt ja vasta sen jälkeen sain toimeentulotukea.

Jos säästöjä ei huomioitaisi, niin kohta ne rikkaat nostelis sitä tttukea ja köyhät valittais entistä enemmän.

Vierailija
22/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään ole tt-tuen tarpeessa jos sinulla säästöjä ! Tt-tuki on Viimesijainen etuus ja ilman muuta tiliotteet on tarkasti tutkittava lain mukaan ja jos tilillä säästöjä, ne on laitettava laskelmaan tuloksi. Eli nyt vaan elämään niillä säästöillä, turha itkee mitään köyhyyttä ! On niin paljon avun tarpeessa olevia ihmisiä joilla tilillä pyöreä 0 !!!  

t. tt-tuen etuuskäsittelijä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tilanteessa jossa nyt joudun käyttämään säästöni. Ei auta märinät. Kohta aloitan työt taas ja laitan säästöön kaiken mitä jää, niin nopeasti on taas säästöt kunnossa. Itse asiassa tämä oma tapaukseni kannusti säästämään entistä enemmän. Nyt vielä lisäksi kun koronan vuoksi olen miettinyt kulutustottumuksiani ja päättänyt etten osta enää mitään mitä en todellisuudessa tarvitse, niin säästöön jää vieläkin enemmän rahaa.

Vierailija
24/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et tiedä köyhyydestä yhtään mitään ! Harvalla pienituloisellakaan työssä käyvällä on tuollaisia säästöjä, itse en ainakaan ole pystynyt kahden lapsen yh-äitinä säästämään yhtään centtiä tuloillani. Ja koska käyn töissä ,tt-tuesta turha edes unelmoida. Tässä kituutellaan että hengissä jotenkin pysytään. 

Vierailija
25/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulle perhetyöntekijä sanoi, että ei niitä säästöjä kannata käyttää vaan kannattaa hakea tt-tukea? En hakenut.

Vierailija
26/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap et tiedä köyhyydestä yhtään mitään ! Harvalla pienituloisellakaan työssä käyvällä on tuollaisia säästöjä, itse en ainakaan ole pystynyt kahden lapsen yh-äitinä säästämään yhtään centtiä tuloillani. Ja koska käyn töissä ,tt-tuesta turha edes unelmoida. Tässä kituutellaan että hengissä jotenkin pysytään. 

Minä tiedän monta tt-elävää, sekä pienipalkkaisessa työssä olevaa ja kyllä heillä jää rahaa säästöön. Itsellänikin yksinhuoltajana jäi parisen tonnia tilille ihan muutaman kuukauden aikana vaikka työni on pienipalkkainen. Enkä edes yrittänyt säästää.

Vierailija
27/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän monta tt-elävää, sekä pienipalkkaisessa työssä olevaa ja kyllä heillä jää rahaa säästöön. Itsellänikin yksinhuoltajana jäi parisen tonnia tilille ihan muutaman kuukauden aikana vaikka työni on pienipalkkainen. Enkä edes yrittänyt säästää.

Ne joilla oli tili aina tyhjänä, oli niitä keillä meni rahat aina kurkusta alas. Enkä nyt väitä että sinulla näin. Mutta en myöskään ymmärrä miten yhtään mitään ei voi jäädä tilille kuun lopussa. Ellette sitten sairasta paljon.

Vierailija
28/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?t=78538

Avaa nopeasti asp-tili ja siirrä sinne. Tuossa kela sanoo että uusien asiakkaiden osalta asp-säästöjä ei huomioida epidemian aikana.

Jatkossa säästä käteisenä jos tarvitset tukea.