Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko veljeni sairas mieleltään ?

Enjaksaenääpelätä
20.05.2020 |

Mitenköhän tämän jutun aloittaisi.. Minulla on siis 5v vanhempi veli joka on kokoikänsä aiheuttanut vanhemmillemme vaikeuksia ja huolta. Ensinnäkin hänellä on peliongelma, jo silloin kun isovanhempamme elivät oli hän teininä käynyt äitimme käsilaukulla varastamassa rahaa kun olimme siellä juhlimassa juhannusta.. Ja varastelua on siis jatkunut tähän päivään asti "mä otan sieltä rahat mistä vaan saan". Rahojen vieminen jatkuvasti on vain pientä.. Hän saattaa mm. Vainota kaupungilla meitä sukulaisiaan ja vittuilla +uhkailla väkivallalla. Kuvitelkaa tilanne missä eläkeikäinen äitinne joutuu oman poikansa jahtaamaksi keskellä kaupunkia eikä pääse tältä pakoon tämän käyttäytyessä akressiivisesti. Ainoastaan silloin kun seurassa on ulkopuolisia on näistä tilanteista päässyt pakeneman. Hänelle ja hänen vaimolleen +lapsilleen pitäisi antaa erityisoikeuksi. He mm. Käyttävät äidin kotia kakkoskämppänään kesäisin väkipakolla.. Koska heidän lapsensa haluavat leikkiä isolla pihalla.. Jos olen myös käymässä ja äitimme on tehnyt ruokaa todetaan "vain meidän lasten pitää syödä" ja mulkoillaan häijysti mikäli erehdymme syömään. Jos heidän tahtoonsa ei taivuta on sen jälkeen haukkumisen ja vainoamisen riski todella korkea... Pelkään liikkua joskus kaupungilla koska pelkään veljeäni, kerran oli varastanut äidiltäni vara-avaimen kämppääni ja tullut täältä etsimään rahaa ja alkoholia.. Tietää että minulla on pieni baarikaappi. Ja arvokkaita tavaroita.. Viimeinen niitti sattui viimekesänä kun hoidimme heidän lapsiaan.. Veljeni uhkasi kännissä kotiin tullessaan käydä päällemme.. En jaksa tätä enää ja olenkin muuttamassa toiselle paikkakunnalle syksyllä.
Miten selviän kesästä? Ja mitä mieltä olette onko veljeni vaimoineen niin normaali kun väittää?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!

Kuulostaa ikävältä jos tuossa lapsetkin mukana ja uhkailee myös heitä.

Tee last.suojeluilmoitus nyt ekaksi, sitten muutat.

Älä kerro osoitettasi , vaihda puh.no salaiseksi ja tapaa äitiäsi vain jossakin yleisessä paikassa.

Ja kyllä...veljesi on sekopää.

Vierailija
2/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sun veli ainakaan normaali ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa onko sairas mieleltään, mutta vaikuttaa vahvasti olevan empatiakyvytön ja itsekeskeinen. Tällaiselle on joku termikin olemassa. On hyvin harvinaista että tällaiset ihmiset muuttuvat. Suosittelen omaksi ja muiden parhaaksi katkaista kaikki välit. Elämänlaatusi voi parantua paljon.

Vierailija
4/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalille narsistiselle sosiopaatille.  Sosiopaatit on se psykopaattien väkivaltaisempi ja impulsiivisempi muoto, koska niillä on heikompi itsehillintä.  Ne syyllistyvät useammin rikoksiin ja aiheuttavat enemmän ongelmia. Laittaisin välit poikki, kun ei ole perhekeskeinen. Sosiopaatit on ihan mukavia kaikille niille joista hyötyy, mutta te olette antaneet sen rällästää niin estoitta, että hän ei ole siihen motivoitunut.

Vierailija
5/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka jaksoitte jo tähän mennessä vastata..Lapset näkivät tämän lastenhoitokeikan aikaisen uhkailun.. On todella hankalaa ennakoida veljeni käytöstä.. Ja pelkäänkin että lapset voivat ottaa pian isänsä ja äitinsä käytöksestä. Oireilevat jo nyt voimakkaasti.. Kaikki 3 ovat kouluikäsiä ja nuorin on kysynyt suoraan saako rikkoa äitini tavaroita!? Lapset ovat halunneet pitää minuun yhteyttä joten heidän kauttaan vanhemmat ovat saaneet numeroni... Surullista mutten kai pysty pitämään yhteyttä lapsiin mitenkään? Kumppanini sanoo, ettei halua veljeäni ja kälyäni lähelleni ja että pelkää mitä veljeni päähän vielä pälkähtää.

Vierailija
6/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, sinä voisit veljesi lapsia, vaikka samaan aikaan et ollut suoraan edes numerosi antanut veljelleni ja linkki oli vain lapset?

Tosi "uskottavaa".

Vierailija
7/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoidit. Numeroasi antanut veljellesi.

Muuten olen sitä mieltä, että provo koko tarina.

Vierailija
8/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit aloittanut tekemällä kappalejaot.

Vierailija
9/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua, että suostutte tuollaiseen elämään.

Vierailija
10/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on mielestäsi provo voin toki antaa julki viestit jota äitini on veljeltäni saanut. En ole antanut kuin lapsille numeroni aikoinaan kun se ensimmäisen kerran vaihtui. Facessa en ollut estänyt tuolloin joten saivat sitä kautta minuun yhteyden. Naivina uskoin, että olisivat muuttuneet kuten minulle väittivät. Jos olisin ollut fiksu niin en olisi suostunut. Tätä on jatkunut niin pitkään että tästä on tullut meille valitettavasti normi... Vasta nykyinen kumppanini on saanut tajuamaan että ansaitsemme paremman elämän.

Vierailija
11/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkuun vaikka lapsilla olikin numeroni. Vanhemmat eivät käyttäneet sitä kommunikoidakseen kansani. Ainoastaan facen kautta terrorisoivat. Jossain kohti ovat pyytäneet numeronkin lapsiltaan ja voiko alaikäinen kieltää kun vanhempi sitä pyytää?, varsinkin kun olen verisukulainen

Vierailija
12/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tapaus. Skitsofrenia? Onko sukurasitteita mt puolelta?

Vierailija
13/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas siskoni. Miksi puhut minusta täällä noin ilkeästi?

Vierailija
14/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kamalasti niille ketkä ovat olleet tässä mua vastaan ja haukkuneet netissä. Onneksi saan keskusteluapua ja tukea. Oon meinaa itkenyt nyt niin paljon asian suhteen.. Että välillä olen halunnut kuolla. Toivottavasti nettitrolleilla oli hauskaa mun kustannuksell.. Kuvittelin tyhmänä, että avautuminen olisi ollut hyvä idea..

Vierailija
15/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt miltään mielen sairaudelta kuulosta, mutta eihän tuossa kaikki ole normaalia. Tiedät sen varmaan itsekin, haet täältä vain vahvistusta?

Lapsena tai nuorena saattaa joskus vaikka erehtyä ottamaan jotain äidin käsilaukusta tilanteen houkuttelemana. Toistuva varastelu - no se ei ole mielen sairaus, se on vaan rikollista. Ehdottomasti kannattaa tehdä vaikka omasta läheisestäkin rikosilmoitus kuin alistua tuollaiseen.

Väkivallalla uhkailu ei sekään sinällään ole sairauden merkki, mutta se on henkistä väkivaltaa. Siihenkään ei nykymaailmassa tarvitse kenenkään alistua.

Oletan, että tämän sinä kyllä tiedätkin, ihan luontaisesti itsekin. 😊

Vierailija
16/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitisi tuumaa itse tilanteesta?

Halutessasi voit hakea lähestymiskieltoa.

Vierailija
17/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt miltään mielen sairaudelta kuulosta, mutta eihän tuossa kaikki ole normaalia. Tiedät sen varmaan itsekin, haet täältä vain vahvistusta?

Lapsena tai nuorena saattaa joskus vaikka erehtyä ottamaan jotain äidin käsilaukusta tilanteen houkuttelemana. Toistuva varastelu - no se ei ole mielen sairaus, se on vaan rikollista. Ehdottomasti kannattaa tehdä vaikka omasta läheisestäkin rikosilmoitus kuin alistua tuollaiseen.

Väkivallalla uhkailu ei sekään sinällään ole sairauden merkki, mutta se on henkistä väkivaltaa. Siihenkään ei nykymaailmassa tarvitse kenenkään alistua.

Oletan, että tämän sinä kyllä tiedätkin, ihan luontaisesti itsekin. 😊

Sosiopatia, psykopatia ja narsismi ei ole sairauksia. Ne on persoonallisuushäiriöitä. Nämä ihmiset ei tee minkään riivaamana asioita vaan täysin harkitusti koska voivat. He voivat myös valita olla tekemättä jos hyötyvät siitä. Mutta he ei ole mieleltään sairaita vaikka tavallinen ihminen ja asioista ymmärtämätön niin voi luullakin. 

Vierailija
18/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla oo mitään anteeks pyydettävää. Netissä on idiootteja. Et välitä ja jokainen ansaitsee hyvän elämän.

Vierailija
19/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita lastensuojeluviranomaisille tilanteesta. Ja ilmoita myös poliisille, että pelkäät. Sano molemmille tahoille, että olet ilmoittanut myös toiselle, niin toimivat nopeammin, jos veljesi alkaa uhkailla tai vastaavaa ja saatte nopeammin lähestymiskiellon. Sitten vaan muutat muualle, etkä enää pidä yhteyttä. Lasu on nyt se tärkein. Tuolkaiset veljesi kaltaiset ihmiset ei muutu, paitsi pahemmaksi.

Vierailija
20/25 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä tosiaan tuntuu, että vuosia sitten oli rauhallisempi.. Nyt mennyt paljon pahempaan suuntaan. Äitini pelkää miten veljeni reagoi jos saa tietää että lasu on tehty. Osaisi pahimmillaan yhdistää meidät siihen, lapset ovat kuitenkin etusijalla. Tiedän että lasu on heistä tehty aikaisemminkin. Kumppanini etsii meille asuntoa toiselta paikkakunnalta. Saadaan uusi puhdasaloitus elämälle. Eikä olla tätä vapaa ehtosesti eletty., ollaan vain kai niin uskottu että kaikki järjestyy itsekseen