Jos asuisit Muumilaaksossa, mihin asiaan sinulla menisi ensimmäiseksi hermo?
Itseä alkaisi v*tuttaa se, ettei Nuuskamuikkunen osaa soittaa kuin kahta kappaletta.
Kommentit (636)
Vierailija kirjoitti:
Muumimamma, tuo loputtoman kärsivällinen palvelija , passaaja, hoivaaja ja kokki. Olisi edes kerran repäissyt ja huutanut että "Nyt lepään, tehkää nyt kerrankin te muut jotain ja Muumipappa keittiöön ruuanlaittoon heti kun minulla on NÄLKÄ!" Mutta eipä ei. Vanhanaikainen perhedynamiikkahan se tuossa rassaa mutta aikansa lapsi tämäkin vain on. Nykyisin onneksi maailma on naiselle eri ja on vapaus tehdä muutakin elämällääm kuin hyysätä perhettä + ventovieraita.
Kirjassa "Muumipappa ja meri" mamma halusi tehdä itse polttopuut eikä antanut muiden osallistua. Sitten mamma ryhtyi maalaamaan kuvia majakan seinään ja lopulta piiloutui itse maalaukseensa. Omat kuviot mammalla. Nämä tosin eivät ehkä piirrossarjassa näy.
Vierailija kirjoitti:
Taikurilta olisi saanut toivoa mitä vaan, mutta nämä tunarit toivoivat lapion, Niiskuneidin silmät erilaiseksi ja takaisin ennalleen.
Heitä ei ollut kapitalismi vielä pilannut 😊
Siihen kun Muumimamma hyysää ja syöttää jatkuvasti ruokaa. Haisulin hajuun. Niiskun ylimielisyyteen. Pikku Myyn uteliaisuuteen. Nipsun pelkuruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Muumimamma, tuo loputtoman kärsivällinen palvelija , passaaja, hoivaaja ja kokki. Olisi edes kerran repäissyt ja huutanut että "Nyt lepään, tehkää nyt kerrankin te muut jotain ja Muumipappa keittiöön ruuanlaittoon heti kun minulla on NÄLKÄ!" Mutta eipä ei. Vanhanaikainen perhedynamiikkahan se tuossa rassaa mutta aikansa lapsi tämäkin vain on. Nykyisin onneksi maailma on naiselle eri ja on vapaus tehdä muutakin elämällääm kuin hyysätä perhettä + ventovieraita.
Jaksossa Salaperäinen ruokalaji Muumimamma karkasi kotoaan jättäen Muumipapan ja mukulat pärjäämään yksin oman seikkailunsa ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Haisulin ja Mörön syrjiminen.
Haisuli on periaatteessa vähemmän ilkeä ja v-mäinen kun Pikku Myy, mutta silti kaikki ovat hänelle ilkeitä.
Mörkö on yksinäinen ja kun hän yrittää hakea seuraa, uhataan pyssyllä.
Jo pikkulapsena ihmettelin noita.
Vähemmän ilkeä kuin Myy? Sehän sulki Ninnin pimeään luolaan kivellä jotta se traumatisoituisi niin että muuttuisi kokonaan näkymättömäksi ja auttaisi Haisulia ryöstämään pankin. Toi on tosi ilkeää varsinkin kun ajattelee että Ninniä on henkisesti pahoinpidelty kodissaan.
Mörössä on se ongelma että sen kosketus jäädyttää, se on pelottavaa. Muumipapan muistelmissa joku mörkö myös jahtaa lastenkodin johtajaa tarkoituksena kai jäädyttää/syödä hänet. Kirjassa tosin Muumipeikko tekee hiljalleen tuttavuutta Mörköön ja Mörkö lopulta "sulaa" niin ettei maa jäädy enää sen alta.
Onko muumit virtahepoja? Miksi lapsille annetaan täysin väärä kuva virtahevoista lempeinä eläiminä, tosiasiassa kyseessä on erittäin agressiivinen jopa maailman vaarallisin eläin.
täytys varmaan juosta yksinäisten vuorten taa kuselle että päsis näkösuojaan, tai sitten sinne Muumi-jokeen sillan alle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikurilta olisi saanut toivoa mitä vaan, mutta nämä tunarit toivoivat lapion, Niiskuneidin silmät erilaiseksi ja takaisin ennalleen.
Nipsu lienee Muumilaakson ainut kapitalisti. Ihme ettei muuta muualle jossa rahalla oikeasti on väliä.
Japanilaiseen kuvausryhmään, ärsyttäis ettei saa hippaloida rauhassa muumien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nipsu lienee Muumilaakson ainut kapitalisti. Ihme ettei muuta muualle jossa rahalla oikeasti on väliä.
Mamman ruoat liian hyviä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappaan. Siellä se vain täysihoidossa omassa huoneessaan muistelee nuoruuttaan.
Muumipappahan on kirjailija. Jos hänen nuoruuden jutuista maksetaan, niin mikä jottei.
Ymmärtääkseni pappa kirjoittaa ylipäätänsä, eikä vain muistelmia. Muistaakseni yhdessä jaksossa hänellä menee inspiraatio ja lukee ääneen joitain pätkiä ja menettää hermonsa. Toisessa jaksossa hän kirjoittaa jotain romanttista tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa kaljaa.
Minä lisäisin vaapukkamehuun hiivaa ja sokeria.
Vaapukkapontikkaa! Oi nam.
Ei se olisi pontikkaa, vaan vaapukkakiljua... tai noh, vaapukkaviiniä. Pontikkaa saa vasta kun se käynyt mehu keitetään pontikkapannussa ja tiputetaan kivoihin pulloihin, joissa on vaapukkaetiketti.
Vierailija kirjoitti:
Onko muumit virtahepoja? Miksi lapsille annetaan täysin väärä kuva virtahevoista lempeinä eläiminä, tosiasiassa kyseessä on erittäin agressiivinen jopa maailman vaarallisin eläin.
Eivät ole. Itseasiassa jaksossa jossa Haisuli päästää villieläimet eläintarhasta karkuun, eläintarhaväki erehtyy luulemaan Muumeja virtahevoiksi ja Muumit vetävät kilarit tästä asiasta. Muumit ovat Muumeja.
Nuuskamuikkusen elämänviisauksiin
Vierailija kirjoitti:
Siihen, minkälaisia sikoja Muumilaakson miehet ovat. Tuli ilmi hyvin siinä vedenneito-jaksossa. Lähes jokainen Muumilaakson mies oli aivan rähmällään stereotypisen kauniin naisen edessä. Esimerkiksi Muumipapan käytös järkytti. Moni kun pitää hänen ja Muumimamman liittoa ihanteellisena ja rakkaudentäyteisenä, mutta niin vaan tämä vanha elostelija oli mukana kuolaamassa tätä nuorta seireeniä ja fantasioimassa tästä päivästä toiseen. Käytös oli erittäin epäkunnioittavaa Muumimammaa kohtaan. En epäile hetkeäkään, etteikö Muumipappa olisi tarttunut tilaisuuteen, jos vedenneito olisi sellaisen hänelle suonut, niin pakkomielteisen himokkaalta hän vaikutti :(
Mä näin tän aina enemmän just sellaisena seireenijuttuna että kyseessä on lumous joka vaikuttaa vain miehiin. :D Esim. kun Hemuli menee Niiskuneidin ja Myyn kanssa kattomaan että mitä vuorilla tapahtuu, Hemuli vaikuttaa lumoutuneelta jo kun kuulee äänen vaikkei näe vielä mitään neitoa ennenkuin menee katsomaan. Toisessa jaksossa kun Nipsu tarjoaa Hemulille nuorennuslääkettä, toteaa Hemuli että ei kiitos, ei kiinnosta naisten perässä juokseminen ja myöhään juhliminen. Pappa ei myöskään ole koskaan osoittanut mitään kiinnostusta muihin naisiin.
Kun vedenneito on poissa, miehet myös nopeasti unohtavat sen, mikä tukee teoriaani. Poliisi vielä toteaa että eihän hän kyllä ollut kauniimpi kuin Mymmeli. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Itseasiassa jaksossa jossa Haisuli päästää villieläimet eläintarhasta karkuun, eläintarhaväki erehtyy luulemaan Muumeja virtahevoiksi ja Muumit vetävät kilarit tästä asiasta. Muumit ovat Muumeja.
Samannäköisiä ainakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Siihen että Nuuskamuikkunen ”roikottaa” Muumipeikkoa on-off-suhteessa, häippäilee matkoihinsa ja palaa kun huvittaa. Tekis selväks että ”ei mua kannata oottaa, et sä oikeest oo mulle NIIN tärkee, elä Muumipeikko omaa elämää, älä laita kaikkia korttejas mun varaan, oon ärsyttävä ja epämääräinen itseeni käpertynyt perustylsä näsäviisastelija, johon oot ihastunut koska leikin mystistä tietäjää ja pidän sua roikkumassa näillä ihme katoamisillani vaan, PÄÄSTÄ IRTI, ANSAITSET PAREMPAA MUUMIPEIKKO”
F U ”Nuuskis”!!!!!!
Muumilaakson marraskuu käsittelee tätä Muumipeikon pitämistä itsestäänselvyytenä. Muikkunen tajuaakin että Peikko on lähtenyt porukoineen majakkasaarelle eikä odottelekaan lojaalina häntä kotona, ja huomaa että se häiritsee häntä. Joutuu miettimään omaa käytöstään.
Pikku-Myyn pään aukomiseen. Kukaan ei kestäidi todellisuudessa sitä muijaa.
Ehdottomasti Tikruun, liian levoton sielu.