Mikä on suosikkijäätelösi?
Oma suosikkini on 3 Kaverin lakritsajäätelö. Suorastaan taivaallista.
Kommentit (515)
Lyhyesti sanottuna..sorbetit. Mango tai mansikka. Ikäväni Italiaan. Mutta muutkin jätskit ykkään.
Valion Veikeä vaniljajäätelö paketti.
Gelato kirjoitti:
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, että syökö aikuiset jäätelöä? Meillä jäätelö on lasten jälkiruoka ja aikuiset nauttivat esim kahvia ja konjakkia. En edes muista milloin olisin viimeksi itse syönyt jäätelöä. Ehkä Italiassa joskus 1980- luvulla..
Joo, syö. Kahvia ja jätskiä.
En edes muista milloin olisin viimeksi tarjoillut konjakkia. On sitä kaapissa, hennessy vsop. Eiboikein kuulu arkeen. Jouluna meinasin jälkkäriksi mutta otettiinkin mainiota porttia...jötskiä syön kesät talvet useammin kuin kerran viikossa.
Ingmanin vaahterasiirappi-saksanpähkinä.
Gelato kirjoitti:
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, että syökö aikuiset jäätelöä? Meillä jäätelö on lasten jälkiruoka ja aikuiset nauttivat esim kahvia ja konjakkia. En edes muista milloin olisin viimeksi itse syönyt jäätelöä. Ehkä Italiassa joskus 1980- luvulla..
Et oo tosissasi? Miksi aikuiset ei söisi jäätelöä? Syön itse jäätelöä lähes joka päivä. Kaikki uutuudet tulee kokeiltua. Jäätelö marjojen kanssa hyvää palautumisravintoa treenien jälkeen.
Mut joskus otetaan olut lasi siihen maitoa ,kaakaojauhoa ja muussattu banaani , pitkä lusikka jääkylmänä. Päärynäjäätelö ja mustikka. Ennenvanhaan oli aito kermajäätelö missä oikeasti mansikkahilloa missä mansikoita eikä mitään keinotekoista .
Baileys ja siihen vanilja tai toffee jäätelöä . Sairaan hyvää likööriä .
Lidlin 8-pack vaniljatuutit. Halpaa mutta hyvää.
Classicin valkosuklaa-salmiakkitikku
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on tapahtunut Puffet jätskeille kun se keksiosa on nykyään niin kovaa ja kuivaa? Muutama vuosi sitten Puffetit oli suosikkeja, mutta nyt Pirkka Daniela mintun makuisena päihittää Puffetit ihanan pehmeällä keksillään.
Juuri pitkästä aikaa maistoin puffetia ja yllätyin iloisesti kun se keksi olikin rapea ja kuiva eikä märkä lötkäre kuten muistelin. Makuja on monia.
Muistaakseni valmistaja oli vastannut asiakaspalautteeseen puffeteista, että jos keksi on tuoretta se on rapeaa, ja jos taas on lojunut pitkään pakastealtaassa niin sitten on pehmeetä.
Itekin kyllä tykkään, että pehmeenä parempi.
Magnum salted caramel billionaire
Minttusuklaatuutti Pirkka-jäätelö, Hyvä ja halpa.
Aikoinaan myynnissä ollut Valion Polka-jäätelö litran pakkausessa. Sekä jäätelökioskeilla joskus myynnissä ollut minttujäätelö: vihreää jäätelöä, jossa oli tummanvihreitä mintturaitoja. Nam!
No ei nyt niin suosikkia , ole mutta se tervajäätelö oli tosi hyvää, jota ei saa mistään se oli muistaakseni Valion valmistamaa , kaupungissa kun käyn otan sellaista mitä ei paikkakunnan jäätelökioskilta saa.
No minttu-suklaa jäätelö on melko lailla vakio.
Mutta tässä hiljattain tuttavani oli tehnyt jäätelöä itse , se oli hyvää itse tehtynä . Eikä jäätelö koneella tehnyt kun käsin teki oli makea jäätelö sain ohjeenkin .
🍧🍨🍦
Mövenpick kirjoitti:
Mövenpick suklaa. Sitä nyt vaan ei saa mistään Suomesta.
Foodie ainaki näyttää sitä olevan valikoimissa. Näitä muita Mövenpickin makuja saa melko laajalla skaalalla ainakin rannikkopohjanmaalla.
Aino vanhanajan sitruuna.