Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa kohteet pitää aina noutaa?

Vierailija
19.05.2020 |

Introverttina olen kypsynyt alkumetreillä Toriin, koska kaikki tuotteet ovat järjestään noudettavia ja kun on myyjiltä kysellyt, kysymyksiin saa odottaa kauan vastausta (jos sitä edes tulee) ja kovin on nihkeätä lähettää tavaroita, varsinkin jos se vähänkään edellyttää huolellisempaa pakkaamista.

Huutonetissa homma toimii ja on toiminut aina ilman mitään vaikeuksia. Kohteessa ilmoitetaan selkeästi lähetyskulut ja that's it.

Torissa on monia kivoja kohteita, mutta ei näistä jaksa alkaa vääntämään ja kyselemään ja viestittelemään miljoona kertaa edes takaisin. Miten se on näin vaikeaa? Saatteko muka Torin kautta jotain myytyä? Ei joka kippoa ja kappoa jaksa lähteä erikseen hakemaan, kun paketin lähetys tulee paljon halvemmaksi.

Huutonet kerää pisteet tässä kohtaa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas introverttinä ahdistaa ajatus, että pitäisi lähteä jonnekin postiin tai ärrälle pakkaamaan. Paljon nopeampaa on vain ovelta antaa tavara ja siinä se.

Eihän nyt kukaan sinne postiin tai kioskille mene tavaroitaan pakkaamaan vaan se laatikko viedään kotiin ja pakataan siellä :D 

Vierailija
82/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn vain ja ainoastaan noudolla, koska lähimpään asiamiespostiin on viitisen kilometriä matkaa, eikä minulla ole autoa. Työ- tai asiointimatkojeni varrella ei ole postia. En myöskään säilö kotona mitään laatikoita, eikä meille tule mitään paperilehtiä, joten sitä ”ilmaista pakkausmateriaalia” ei meiltä löydy. Jos yritän lisätä postituskuluihin vaikka vain postista ostetun paketin sekä edestakaisten bussilippujen hinnan (enkä edes laskuta mitään käyttämästäni ajasta), niin kamala marina, että ei voi maksaa noin paljon. Ostajat, jos väkisin haluatte postituksen (vaikka Ilmoituksessa selvästi sanotaan, että vain nouto), niin miksi että ole valmiita korvaamaan todellisia kuluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin paljon pois tavaraa, koska muutin rintamiestalosta kaksioon. Joka ilmoituksessa oli kuvassa metrin mitta isoissa tavaroissa ja tulitikkuaski pienissä tavaroissa.

Ilmoituksissa luki, että en mittaa, punnitse, postita enkä kuljeta mitään. Ainoastaan nouto. Itse voi tulla katsomaan ja tutkimaan. En vastaa kyselyihin.

Tavaraa oli paljon ja talo täytyi tyhjätä.

Mutta ei mennyt perille, tuli aivan mielettömästi kyselyjä. Voitko tuoda keskustaan, kuinka leveä pöytä ym. En vastannut yhteenkään.

Totta hemmetissä huonekaluista pitää kertoa mitat. Miksi kukaan vaivautuisi katsomaan sohvaa, hyllyä, pöytää yms jos ei tiedä onko mitään mahdollisuutta sopia siihen omaan käyttöön? Metrin mitta "mittana" ei auta yhtään mitään.

Minua v*uttaa eniten nuo "en mittaile" - tyypit. No pitäköön sitten kalunsa.

Tuo on todella huonoa ja typerää kaupankäyntiä ettei mittaile. TIETYSTI pitää mitat olla ja ilman erillistä pyyntöä. Asunnot on pieniä monesti ja jos ei mittoja ole, ei tule kauppoja. Eihän kukaan vaatteitakaan osta sovittamatta tai ilman kokonumeroa. Laiskoja ja tyhmänylpeitä myyjiä tuollaiset jotka eivät mittaile. Siinäpä sitten päivystävät kotona että kuka hakee ja ottaako mukaan ollenkaan kun näkee todellisen koon.

Vierailija
84/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska aloitus. Ap:lle on vaivalloisya noutaa ja postipaketti tulee paljon halvemmaksi kuin noutaminen. Mutta myyjille pakkaaminen ja postiin kuljettaminen on ilmaista ja vaivatonta?

Jos myymäni tavara ei noudolla mene, niin sitten ei mene. Annan sitten ilmaiseksi ja varmasti joku hakee. Laitan aina Tori-ilmoitukseeni, että ”vain nouto”. Silti joka kerta joku kysyy, että etkö kuitenkin postittaisi. Parhaat vielä ilmoittavat jo valmiiksi paljonko postit tietyn kokoiselle tavaralle ovat. No entäs ne bensakulut (jos edes on autoa) ja vaivannäkö? Niistä ei olla valmiita maksamaan. Jos ostaja sanoisi, että maksan postikulut + vielä 20€ vaivanpalkkaa, niin sitten voisin lähettää.

Ja olen muuten introvertti itsekin. Ei siinä tarvi kauaa vierasta ihmistä pällistellä kun avaa oven, sanoo moi ja lyö myytävän toiselle käteen, ottaa rahat ja sanoo heippa ja vetää oven kiinni.

Pakkaan kotona, ostan paketin kotona. Nakkaan kauppareissun aluksi automaatin luukkuun.

Aina löytyy näitä ketkä ei käy koskaan kaupassa ja kenellä ei ole tilaa säilyttää teippiä ja pahvilevyä.

Vierailija
85/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn vain ja ainoastaan noudolla, koska lähimpään asiamiespostiin on viitisen kilometriä matkaa, eikä minulla ole autoa. Työ- tai asiointimatkojeni varrella ei ole postia. En myöskään säilö kotona mitään laatikoita, eikä meille tule mitään paperilehtiä, joten sitä ”ilmaista pakkausmateriaalia” ei meiltä löydy. Jos yritän lisätä postituskuluihin vaikka vain postista ostetun paketin sekä edestakaisten bussilippujen hinnan (enkä edes laskuta mitään käyttämästäni ajasta), niin kamala marina, että ei voi maksaa noin paljon. Ostajat, jos väkisin haluatte postituksen (vaikka Ilmoituksessa selvästi sanotaan, että vain nouto), niin miksi että ole valmiita korvaamaan todellisia kuluja?

Laiskuuttasiko et viitsi valmistautua siihen tavaran myymiseen torissa? Mieti minkä haluat myydä, hanki sille laatikko ja pehmusteet valmiiksi, mittaa ja laadi ilmoitus jossa kerrot postituspäivän eli milloin pääset sen viemään postiin autottomana. Pyörällä polkaisee tuon matkan vartissa ellei ole aivan rapakuntoinen ja kohtuullisen kokoinen pakettikin kulkee tarakalla helposti. Tiedän kun itse kuskaan joskus 8 isoa pakettia päivässä Matkahuoltoon pyörällä, eli teen neljä reissua. Hyvää kevyttä kuntoilua. Jos ei osaa suunnitella asioita, sitten pitää valittaa ja kitistä ja maksattaa muilla. Itse postitan kitisemättä jopa euron tuotteet, jos joku ostaa, enkä veloita pyöräilykuluja vaan vien mielellään päivittäin postiin että saan hyötyliikuntaa samalla. Laatikoita saa kaupoista ilmaiseksi ja lehtiä löytyy paperinkeräyslaatikoista. 

Vierailija
86/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa muuten usein kohde onkin jo myyty (ainakin muka), vaikka ilmoitus roikkuu vielä näkyvillä...?!? Huuto.Net:issä kohde poistuu saman tien, kun ostaja ostaa sen. Pisteet jälkimmäiselle.

Se on ihan Torin vika. Poistoissa ja ilmoituksen muokkaamisessa on viive.

Ilmoituksen voi Torista poistaa itse ja se poistuu heti. Ei siihen mitään ylläpitoa tarvitse. Muokkaaminen on eri asia.

Vierailija
87/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vitinää asiasta. Jos myyjällä on ehtona vain nouto, ja se ei ostajalle sovi, niin ostaja siirtyköön seuraavaan kohteeseen. Myyjä määrittelee hinnan ja ehdot ja sillä hyvä. Ostaja määrittelee onko ehdot itselle sopivat ja sillä hyvä. Maailma on pullollaan tavaraa, niin kuinka voi tästäkin asiasta saada herneen nenään ?

Vierailija
88/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuuttasiko et viitsi valmistautua siihen tavaran myymiseen torissa? Mieti minkä haluat myydä, hanki sille laatikko ja pehmusteet valmiiksi, mittaa ja laadi ilmoitus jossa kerrot postituspäivän eli milloin pääset sen viemään postiin autottomana. Pyörällä polkaisee tuon matkan vartissa ellei ole aivan rapakuntoinen ja kohtuullisen kokoinen pakettikin kulkee tarakalla helposti. Tiedän kun itse kuskaan joskus 8 isoa pakettia päivässä Matkahuoltoon pyörällä, eli teen neljä reissua. Hyvää kevyttä kuntoilua. Jos ei osaa suunnitella asioita, sitten pitää valittaa ja kitistä ja maksattaa muilla. Itse postitan kitisemättä jopa euron tuotteet, jos joku ostaa, enkä veloita pyöräilykuluja vaan vien mielellään päivittäin postiin että saan hyötyliikuntaa samalla. Laatikoita saa kaupoista ilmaiseksi ja lehtiä löytyy paperinkeräyslaatikoista. 

Kuinka monta alle kouluikäistä lasta kuljetat siinä pyörän tarakalla joka reissulla? Minulla on neljä, kokeilepas joskus. (Tosin uutta pyörääkään en enää ole hankkinut sen jälkeen, kun niitä varastettiin kaksi kappaletta saman vuoden aikana taloyhtiön lukollisesta pyöräkellarista.)

Ja tärkein: miksi ihmeessä näkisin tuollaisen määrän vaivaa, kun pääsen tavarasta eroon helpomminkin? Asun ahtaasti, ei minulla ole aikaa eikä halua säilöä kotona mitään laatikkoja ja muuta krääsää. Jos kukaan ei ole kiinnostunut ostamaan tavaraa ja hakemaan sitä, laitan sen paikalliselle Roskalavalle, ja tavara katoaa alta aikayksikön.

Vierailija
89/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua tulla huijatuksi. Ellei joku viitsi hakea roinaa ja maksaa käteisellä, olkoon ilman. Kaiken olen saanut myydyksi eikä ole mitään mielenkiintoa alkaa hölmöjen kanssa säätämään.

Vierailija
90/99 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin valmis maksamaan, jos vastahakoiset myyjät eivät olisi järjestäen ahneita sikoja, jotka tilaisuutta hyväksikäyttäessään näkevät euron kuvia silmissä, kun sanon että voin maksaa postimaksun päälle vaivanpalkan tai pakkauskulutkin. Itsehän teen kauppaa sekä myyjänä että ostajana, ja minulle on päivänselvää, että hommat hoidetaan rehellisesti, eikä yritetä esim. kusettaa 70 e "posti- ja pakkauskuluista", jos kyseessä on vaikka sen kokoinen esine, että sen saa lähetettyä Postin XXL-paketissa hintaan 19,90 e. Tämä on ääriesimerkki eräästä taulusta mutta totisinta totta. Äijä luuli pienen arvottoman maalauksen ja hirveän vaivannäkönsä olevan sellainen lahja koko maailmalle, että siitä olisi yllättäen pitänyt maksaa 50 e ylimääräistä.

Moni yrittää huiputtaa itselleen lisää pätäkkää kohtuuttoman suurilla postikuluilla/vaivanpalkoilla, ja tekee sen vielä yleensä naurettavan räikeästi, eikä edes yritä perustella törkeän kallista postitushintaa. Jos näiltä kysyy sitten halvempaa pakettia, niin äkkiä tulee hiljaista, ja jäädään vielä ylimielisyyksissään miettimään kelle nyt oikein myydään, sulle vaiko jollekin "toiselle" aiemmalle ostajalle. Itse kierrän tällaiset myyjät aina kaukaa, ja hankin tavarani kunnon ihmisiltä vaikka sitten huomattavasti kalliimmallakin. 

Vierailija
91/99 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet myyjät eivät vastaa viesteihin / kysymyksiin. Ilmeisesti kauppa käy vajaillakin tiedoilla?!? Usein kohteista puuttuu ihan olennaisia tietoja, joita on pakko kysellä erikseen. Pisteet myyjille, jotka kertovat tuotteesta riittävät tiedot.

Vierailija
92/99 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas introverttinä ahdistaa ajatus, että pitäisi lähteä jonnekin postiin tai ärrälle pakkaamaan. Paljon nopeampaa on vain ovelta antaa tavara ja siinä se.

Eihän nyt kukaan sinne postiin tai kioskille mene tavaroitaan pakkaamaan vaan se laatikko viedään kotiin ja pakataan siellä :D 

Tämä. Siis oikeasti :D Miettikää jos kaikki paukauttaisivat astiasarjoineen tai kristallivalaisimineen tms. Matkahuoltoon ja olettaisivat, että siellä sitten pakataan tavarat huolella... juuei. Kyllä laatikot noudetaan erikseen ja pakataan ja mieluusti myös rekisteröidään ja maksetaan paketti valmiiksi netissä, niin on helppoa käydä tiputtamassa se tiskille vastakuittia vastaan.

Pakettien lähetys ei ole ollenkaan niin vaikeaa kuin monet olettavat sen selvästi olevan. Muutaman kerran kun on lähettänyt, niin homma menee jo rutiinilla. Ja kuten joku jo kommentoikin, tulee sitä hyötyliikuntaakin samalla.

Vierailija
93/99 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla ei ole viitseliäisyyttä noutaa, mutta myyjällä pitäisi olla viitseliäisyyttä hankkia pakkaustarvikkeet, pakata, kuskata paketti postin aukioloaikana postiin ja postittaa se sinulle ja varmaan maksaakin koko lysti? Haha!

Ja tehdä tämä vielä kävellen vauvan ja taaperon kanssa se muutaman kilsan suuntaansa oleva postimatka... Ja pahimmillaan heti kun postireissu on tehty tulee seuraava kysymys että "postitatko?".

Eniten kyllä ärsyttää postittelut, koska mulla ei oo kotona mitään pahvilaatikko- tms. jemmoja, enkä sellasia halua alkaa hilloamaan jotain mahdollisia postitteluja varten....

Meillä kaikilla on omat tilanteemme, mä läytän ehdottomasti Toria paikallisryhmänä, selailen myynti-ilmotkin aina vaan omalta alueelta. ei tulis mieleen ostaa torista mitään postitettuna, ellei ois joku tosi spesiaalijuttu tai super hyvä löytö hinnaltaan.

Vierailija
94/99 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fissä on helppo etsiä tavaraa vain omalta paikkakunnalta, siksi myyn ja ostan siellä vain noudolla.

Vierailija
95/99 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettämisessä on se kettumainen puoli että kun pyytää ostajaa ilmoittamaan mistä automaatista tai postista hän paketin pystyy noutamaan niin vastaus on aina "ihan sama" tai "laita tuohon lähipostiin". Näen punaista siinä vaiheessa! Minä asun toisella puolella Suomea joten en voi tietää minkäniminen se lähiposti siinä "tuossa lähellä" on. Onko se automaatti vai asiamiesposti vai matkahuollon piste vai peräti R-kioski jossa myös postipalvelut. Postipaketin kun maksaa netissä, se automaatti tai posti johon paketti lähetetään pitää valita listalta ennen kuin pystyy maksamaan. Joillakin paikkakunnilla ei ole kuin automaatteja joten jos arvalla heitän ja valitsen väärän, paketti palautuu minulle koska ostaja ei pääse sitä hakemaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa se automaatti tai posti???? Minä joudun sitten postin sivuilta etsimään kaikki paikkakunnan postin palvelupisteet ja googlemapsin avulla mittailemaan että mikä hemmetti niistä on lähin ostajan kotiosoitteeseen. Eikö tuo nyt ole kohtuutonta myyjää kohtaan?? 

Vierailija
96/99 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin valmis maksamaan, jos vastahakoiset myyjät eivät olisi järjestäen ahneita sikoja, jotka tilaisuutta hyväksikäyttäessään näkevät euron kuvia silmissä, kun sanon että voin maksaa postimaksun päälle vaivanpalkan tai pakkauskulutkin. Itsehän teen kauppaa sekä myyjänä että ostajana, ja minulle on päivänselvää, että hommat hoidetaan rehellisesti, eikä yritetä esim. kusettaa 70 e "posti- ja pakkauskuluista", jos kyseessä on vaikka sen kokoinen esine, että sen saa lähetettyä Postin XXL-paketissa hintaan 19,90 e. Tämä on ääriesimerkki eräästä taulusta mutta totisinta totta. Äijä luuli pienen arvottoman maalauksen ja hirveän vaivannäkönsä olevan sellainen lahja koko maailmalle, että siitä olisi yllättäen pitänyt maksaa 50 e ylimääräistä.

Moni yrittää huiputtaa itselleen lisää pätäkkää kohtuuttoman suurilla postikuluilla/vaivanpalkoilla, ja tekee sen vielä yleensä naurettavan räikeästi, eikä edes yritä perustella törkeän kallista postitushintaa. Jos näiltä kysyy sitten halvempaa pakettia, niin äkkiä tulee hiljaista, ja jäädään vielä ylimielisyyksissään miettimään kelle nyt oikein myydään, sulle vaiko jollekin "toiselle" aiemmalle ostajalle. Itse kierrän tällaiset myyjät aina kaukaa, ja hankin tavarani kunnon ihmisiltä vaikka sitten huomattavasti kalliimmallakin. 

No tuollaiset ei ole alunperinkään valmiita/halukkaita postittamaan mitään mutta testaavat että jos joku tosissaan haluaa ostaa ja maksaa enemmän niin isolla rahalla sitten voivat sen vaivan nähdä. Ovat siis laiskoja tai eivät osaa pakata ja lähettää, ja koska se on niin kamalan työlästä ja tuskallista niin siitä pitää maksaa ja isosti kun tulee kamala stressi :)

Vierailija
97/99 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa muuten usein kohde onkin jo myyty (ainakin muka), vaikka ilmoitus roikkuu vielä näkyvillä...?!? Huuto.Net:issä kohde poistuu saman tien, kun ostaja ostaa sen. Pisteet jälkimmäiselle.

Ilmoituksen voi Torista poistaa itse ja se poistuu heti. Ei siihen mitään ylläpitoa tarvitse. Muokkaaminen on eri asia.

Kuten sanoin, poistossa on viive.

Vierailija
98/99 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, poistossa on viive.

No ei kyllä ole sivustolla viivettä vaan poistuu heti kun poistat sen :D 

Vierailija
99/99 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettämisessä on se kettumainen puoli että kun pyytää ostajaa ilmoittamaan mistä automaatista tai postista hän paketin pystyy noutamaan niin vastaus on aina "ihan sama" tai "laita tuohon lähipostiin". Näen punaista siinä vaiheessa! Minä asun toisella puolella Suomea joten en voi tietää minkäniminen se lähiposti siinä "tuossa lähellä" on. Onko se automaatti vai asiamiesposti vai matkahuollon piste vai peräti R-kioski jossa myös postipalvelut. Postipaketin kun maksaa netissä, se automaatti tai posti johon paketti lähetetään pitää valita listalta ennen kuin pystyy maksamaan. Joillakin paikkakunnilla ei ole kuin automaatteja joten jos arvalla heitän ja valitsen väärän, paketti palautuu minulle koska ostaja ei pääse sitä hakemaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa se automaatti tai posti???? Minä joudun sitten postin sivuilta etsimään kaikki paikkakunnan postin palvelupisteet ja googlemapsin avulla mittailemaan että mikä hemmetti niistä on lähin ostajan kotiosoitteeseen. Eikö tuo nyt ole kohtuutonta myyjää kohtaan?? 

No en kyllä viitsi alkaa tuollaista selvittämään, jos ei ostaja itse sitä kerro. Yleensä omalla kohdallani ostaja on aina ilmoittanut jos haluaa paketin johonkin tiettyyn automaattiin. Muuten laitan sitten sinne mitä paketin rekisteröimisohjelma ehdottaa. Ja ei ole kuulunut mitään negatiivista palautetta tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi