Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (99)

Vierailija

Minä myyn Torin kautta pääasiassa isompaa tavaraa josta haluan päästä erooon ja jota en halua ruveta kulettamaan tai lähettmään postilla mihinkään. Kun laittaa hinnan riittävän matalaksi niin puhelin käy kuumana. Huutonetissä myyn pääasiassa pienempää mutta arvokkaampaa tavaraa. Normaalisti ostaja tulee itse noutamaan nekin, koska haluaa nähdä mitä ostaa ennenkuin tarjoaa, mutta muutaman kerran olen postittanut.

Vierailija

Postitan kaiken muun paitsi ne kippoukupit,koska vanhoissa astioissa tulee narinaa heti jos pikkunaarmu on jäänyt ilmoittamatta. (Ei tahallisesti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset jotain kippoa ja kuppia, mene hakemaan se paikan päältä. Miksi pitäisi myyjän mennä ostamaan erikseen paketti ja pakata ja postittaa ja ilmoittaa sinulle sitten uusi hinta? Aivan liikaa vaivaa. Postitkin ovat nykyisin niin harvassa. Kyllä ne tuotteet saa menemään noutonakin.

Itse olen sopinut joskus työmatkan varrelle treffit kaupan pihaan, ja meillä myös mies on valmis kuljettamaan tavaraa peräkärryllä ostajalle, mutta sitten on aina niitäkin ostajia, jotka eivät ilmestykään paikalle tai jotka alkavat siellä omassa kotipihassaan tingata hinnasta tai pyytävät vielä kantamaan hissittömän kerrostalon ylimpään kerrokseen tai eivät ole paikalla sovitusti ja siellä sitten ihmetellään. Juu ei, emme jätä maksamatonta tavaraa kenenkään pihaan, vaikka olemmekin olleet ystävällisiä ja kuljettaneet tavaran.

Nykyisin myyn vain noutona. Tavaran oikeasti haluava tulee kyllä hakemaan.

Minä en mitenkään jaksaisi päivystää ja sopia noutoja puhelimen jatkona. Postittaminen on paljon helpompaa kun saa hoitaa asian itselleen sopivana aikana - molemmin puolin. Introverttina myös ahdistaa ylimääräinen ihmisten kohtaaminen. Siksi paketit.

Ja sitäpaitsi tykkään pakata. En koe sitä niin suurena vaivana ollenkaan. Sinä ilmeisesti et tykkää joten jatka vaan noutotaktiikkaa. Onneksi on vaihtoehtoja!

Vierailija

Siis sinulla ei ole viitseliäisyyttä noutaa, mutta myyjällä pitäisi olla viitseliäisyyttä hankkia pakkaustarvikkeet, pakata, kuskata paketti postin aukioloaikana postiin ja postittaa se sinulle ja varmaan maksaakin koko lysti? Haha!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa alkaa vääntää typerien tori.fi-ostajien kanssa yhtään mistään. Veivaaminen ja tinkaaminen alkaa saman tien, ei haluta maksaa täyttä postimaksua, mieluiten kaikki pitäisi saada ilmaseksi.

Ei riitä sekään, vaan vielä pitäisi tuo ilmainen kuljettaa kohteeseen tai järjestää kuljetus

Vierailija

Minä postitan. Jostain kumman syystä ostajille on liikaa, että toimituskulut alle 2 kg paketille ovat minimissään 20 e. En todellakaan maksutta pakkaa ja kuljeta automaattiin, joten ostaja saa luvan maksaa tästä erityispalvelusta.

Vierailija

Rasittavaa vänkäämistä tuo toritouhu. Mieluummin vien kaatopaikalla, kuin alan haaskaamaan aikaani kaikenlaisten vänkääjien kanssa.

Vierailija

Minä lähetän, jos on pakko. Minun posti ja toimituskulut ovat alkaen 50e pikkupaketille. Ihan turha alkaa ostajan valittamaan, että pienin postin ottama kuljetus on vähemmän kuin 50e. Minua ei kiinnosta ottaako posti 5,9e vai 7,9e. Minä otan pakkaamisesta ja postiinviemisestä vähintään 50e. Tule itse hakemaan ja pakkaamaan, jos et halua maksaa.

Vierailija

Mä olen vuosia myynyt huutiksessa ja 99% lapsen vaatteista on mennyt postilla. Jotain isompaa esim fillarit noutona kotoa tai työpaikalta mulle sopivana aikana. Hyvin on sujunut.

Mulla on nykyisin vain 1 postitushinta: s-koon paketti. Jos joku huutaa enemmän, niin maksan sen isomman paketin, en jää tappiolle. Joku uimapuku menee tietty kirjeenäkin, mutta 250g alkaa olla jo samassa hinnassa paketin kanssa.
Siinä kohtaa kun positiivisia palautteita alkoi olla yli 100, jäi ne vänkääjät ja kyselijät lopettivat.

Vierailija

Kuten mainittu, en jaksa alkaa vänkäämään siitä postimaksusta. En pyydä ekstraa mistään pakkaus- tai kuskaushommista, mutta kun niille postin postimaksuille en vaan voi mitään. En voi sille mitään, ettei kirjepostina kulje aikuisen huppari tai kenkälaatikko ei mene S -pakettina.

Yleensä sitäpaitsi postitus ostajille pitää myös nähdä aivan hulluna töitä sen eteen, että ylipäänsä ostavat. Pitää kaikki kuvata ja mitata millilleen ja nukat syynätä ja pesuaineet haistella. Sitten odotella 3 päivää vastausta kun pitää harkita ja miettiä. Vaivan palkaksi joku hikinen 5€, josta siitäkin yritetty kupata postikulut samaa hintaan.

Esim. Postilla ja Matkahuollolta pitää asioida kuitenkin ihmisen kanssa, miten se introvertiltä käy? En kyllä koskaan oleta tori ostajan kertovan elämäntarinaansa, istuvan kahville ja jäävän yökylään.. että ihan moikka ja kiitti riittää. Tuskin siinä introvertti pahasti energiaansa kuluttaa.

Vierailija

Ostajana olen tyytyväinen Torilta löytämiini ostoksiin ja etenkin nyt, kun remppaan kotiani. Kaikenlaista löytyy edulliseen hintaan. Mielelläni noudan ja sen takia ostan lähimyyjiltä kuin tilaisin kauempaa.

Se, mitä olen Toriin laittanut myyntiin ei oikein mene kaupaksi. Olen koettanut verrata muiden hintoja ja miten tavarat kuvataan, mutta yhteydenottoja ei vaan tule. Myyn vain sellaista, mikä on laadukasta merkkituotetta ja jäänyt minulla käyttämättä. Myös tingin, jos joku tinkisi. Pidän ilmoituksen noin kuukauden ja sitten poistan sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuten mainittu, en jaksa alkaa vänkäämään siitä postimaksusta. En pyydä ekstraa mistään pakkaus- tai kuskaushommista, mutta kun niille postin postimaksuille en vaan voi mitään. En voi sille mitään, ettei kirjepostina kulje aikuisen huppari tai kenkälaatikko ei mene S -pakettina.

Yleensä sitäpaitsi postitus ostajille pitää myös nähdä aivan hulluna töitä sen eteen, että ylipäänsä ostavat. Pitää kaikki kuvata ja mitata millilleen ja nukat syynätä ja pesuaineet haistella. Sitten odotella 3 päivää vastausta kun pitää harkita ja miettiä. Vaivan palkaksi joku hikinen 5€, josta siitäkin yritetty kupata postikulut samaa hintaan.

Esim. Postilla ja Matkahuollolta pitää asioida kuitenkin ihmisen kanssa, miten se introvertiltä käy? En kyllä koskaan oleta tori ostajan kertovan elämäntarinaansa, istuvan kahville ja jäävän yökylään.. että ihan moikka ja kiitti riittää. Tuskin siinä introvertti pahasti energiaansa kuluttaa.

Meillä päin netissä valmiiksi maksetun paketin voi tipauttaa postissa luukusta liukuhihnalle. Ei tarvitse asioida kenenkään kanssa. Seurantakoodi tulee sähköpostiin tai puhelimeen, kun paketti on käsitelty.

Matkahuollossa myös (valmiiksi rekisteröity) paketti tiskiin, kuitti käteen ja ulos. Tämän kestää hyvin.

Aika härskin ahneita olette, kun otatte kymmeniä euroja alle kympin paketista. Pitäisi jo melkoista merkki- tai luksustavaraa olla paketissa tuohon hintaan. En varmaan olisi myynyt tuolla kikkailulla yhtään pakettia. Eivät ihmiset sentään typeriä ole.

Vierailija

Mieluummin heitän roskiin kun alan pakkaamaan ja postittamaan tai toimittamaan. On mun aikakin jonkun arvoista eikö kukaan ala mitään 50e lähetyskuluja maksamaan.

Vierailija

Miks tori ei voi ottaa käyttöön palautesysteemiä kuten huuto.net ja ebay. Torissa olen tullut huijatuksi, kun olematonta tavaraa yksi kaupitteli, mutta huuto.netissä ja ebayssä palautteista näkee että myyjä on rehti.

Torissa monesti mielenkiintoista tavaraa, mutta noutomatka liian pitkä ja tilille ei uskalla maksaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä päin netissä valmiiksi maksetun paketin voi tipauttaa postissa luukusta liukuhihnalle. Ei tarvitse asioida kenenkään kanssa. Seurantakoodi tulee sähköpostiin tai puhelimeen, kun paketti on käsitelty.

Matkahuollossa myös (valmiiksi rekisteröity) paketti tiskiin, kuitti käteen ja ulos. Tämän kestää hyvin.

Aika härskin ahneita olette, kun otatte kymmeniä euroja alle kympin paketista. Pitäisi jo melkoista merkki- tai luksustavaraa olla paketissa tuohon hintaan. En varmaan olisi myynyt tuolla kikkailulla yhtään pakettia. Eivät ihmiset sentään typeriä ole.

En asu pakettiautomaatin naapurissa, joten tietenkin laskutan postituksen haluavalta 0,45 e/km siitä, että vien pakettinsa automaattiin. 20 km ylimääräistä ajoa tarkoittaa sitä, että minulle tulee kuluja 9 e, siihen paketin lähettämisen hinta ja paketointiin kuluva materiaali ja aika. Pitää muistaa, että se lähettäminen on pelkästään ostajan haluama asia, ei mitään normisettiin kuuluva palvelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miks tori ei voi ottaa käyttöön palautesysteemiä kuten huuto.net ja ebay. Torissa olen tullut huijatuksi, kun olematonta tavaraa yksi kaupitteli, mutta huuto.netissä ja ebayssä palautteista näkee että myyjä on rehti.

Torissa monesti mielenkiintoista tavaraa, mutta noutomatka liian pitkä ja tilille ei uskalla maksaa.

Olen myös tuskastunut siihen, että ns. "kivat" kohteet ovat noudettavia ja lähes aina akselilla Pirkanmaa-Turku-Pääkaupunkiseutu. Eli ei täältä periferiasta kyllä viitsi lähteä noutamaan, koska matkakulut tulevat jo suhteettoman kalliiksi.

Ihme laiskuutta myyjiltä, kun eivät viitsi postittaa. Meillä on hienosti toimivat systeemit Postilla ja Matkahuollolla ja myös R-kioskin pakettipalveluita olen käyttänyt. Olen lähettänyt jopa isompia astiakuormia ja aina ovat menneet ehjinä perille. Enkä ole lähettänyt särkyvänä vaan ihan tavispaketteina.

Vierailija

Postittamisesta on aivan älytön vaiva. Kaikilla ei ole posti tai R-kioski kauppamatkan varrella ja aika harva on valmis maksamaan ekstraa minun ajastani ja matkastani postiin.
Helpompi nakata tavarat roskikseen.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat