Miksi Torissa kohteet pitää aina noutaa?
Introverttina olen kypsynyt alkumetreillä Toriin, koska kaikki tuotteet ovat järjestään noudettavia ja kun on myyjiltä kysellyt, kysymyksiin saa odottaa kauan vastausta (jos sitä edes tulee) ja kovin on nihkeätä lähettää tavaroita, varsinkin jos se vähänkään edellyttää huolellisempaa pakkaamista.
Huutonetissa homma toimii ja on toiminut aina ilman mitään vaikeuksia. Kohteessa ilmoitetaan selkeästi lähetyskulut ja that's it.
Torissa on monia kivoja kohteita, mutta ei näistä jaksa alkaa vääntämään ja kyselemään ja viestittelemään miljoona kertaa edes takaisin. Miten se on näin vaikeaa? Saatteko muka Torin kautta jotain myytyä? Ei joka kippoa ja kappoa jaksa lähteä erikseen hakemaan, kun paketin lähetys tulee paljon halvemmaksi.
Huutonet kerää pisteet tässä kohtaa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa alkaa vääntää typerien tori.fi-ostajien kanssa yhtään mistään. Veivaaminen ja tinkaaminen alkaa saman tien, ei haluta maksaa täyttä postimaksua, mieluiten kaikki pitäisi saada ilmaseksi.
Miksi kukaan haluaisi maksaa enemmän kuin on pakko, varsinkin jos on rahasta tiukkaa?
Erikseen ovat tietysti kitupiikit, mutta kyllä minä ainakin yritän säästää rahaa, jos siihen on vain järkevä mahdollisuus.
Niin mutta eihän ole kohtuullista odottaa tuntemattomilta ihmisiltä, että he omasta pussistaan kuljettavat jo valmiiksi alihintaisen tuotteen sinulle? Olet ilmeisesti jotenkin hämmentynyt hyvinvointisosialistimaassa, eli toisten pitäisi jatkuvasti tehdä persnettoa omien tarpeittesi takia.
No onko kovin vaikeaa kysyä siltä myyjältä, että voisitko postittaa?
Itse mieluummin postitan. Noudoissa melkein aina ihme säätämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa alkaa vääntää typerien tori.fi-ostajien kanssa yhtään mistään. Veivaaminen ja tinkaaminen alkaa saman tien, ei haluta maksaa täyttä postimaksua, mieluiten kaikki pitäisi saada ilmaseksi.
Miksi kukaan haluaisi maksaa enemmän kuin on pakko, varsinkin jos on rahasta tiukkaa?
Erikseen ovat tietysti kitupiikit, mutta kyllä minä ainakin yritän säästää rahaa, jos siihen on vain järkevä mahdollisuus.
Niin mutta eihän ole kohtuullista odottaa tuntemattomilta ihmisiltä, että he omasta pussistaan kuljettavat jo valmiiksi alihintaisen tuotteen sinulle? Olet ilmeisesti jotenkin hämmentynyt hyvinvointisosialistimaassa, eli toisten pitäisi jatkuvasti tehdä persnettoa omien tarpeittesi takia.
Tekevät tai eivät, minulle tärkeintä on oma taloudellinen tilanteeni ja toimin sen mukaan. Harvaa Suomessakaan oikeasti kiinnostaa maapallon toisella puolella asuvan ihmisen hyvinvointi ja siksi he toimivat itsekkäästi sen sijaan, että antaisivat vähästään köyhille tuonne jonnekin.
Peliteknisesti on järkevintä ajatella omaa etuaan ja näin toimivat kaikki järkevät ihmiset.
Mä mielummin postitan kun päästän vieraita ihmisiä kotiini. Huonekaluissa tietysti vain nouto, mutta näitä nyt niin harvoin tulee myytyä.
Ei tuo postittaminen mulle ole iso vaiva. Pakkausmateriaalia löytyy multa kaapeista ja Postille kerrankin pisteet näppärästä lähetystoiminnosta.
Annoin paljon pois tavaraa, koska muutin rintamiestalosta kaksioon. Joka ilmoituksessa oli kuvassa metrin mitta isoissa tavaroissa ja tulitikkuaski pienissä tavaroissa.
Ilmoituksissa luki, että en mittaa, punnitse, postita enkä kuljeta mitään. Ainoastaan nouto. Itse voi tulla katsomaan ja tutkimaan. En vastaa kyselyihin.
Tavaraa oli paljon ja talo täytyi tyhjätä.
Mutta ei mennyt perille, tuli aivan mielettömästi kyselyjä. Voitko tuoda keskustaan, kuinka leveä pöytä ym. En vastannut yhteenkään.
Vierailija kirjoitti:
Annoin paljon pois tavaraa, koska muutin rintamiestalosta kaksioon. Joka ilmoituksessa oli kuvassa metrin mitta isoissa tavaroissa ja tulitikkuaski pienissä tavaroissa.
Ilmoituksissa luki, että en mittaa, punnitse, postita enkä kuljeta mitään. Ainoastaan nouto. Itse voi tulla katsomaan ja tutkimaan. En vastaa kyselyihin.Tavaraa oli paljon ja talo täytyi tyhjätä.
Mutta ei mennyt perille, tuli aivan mielettömästi kyselyjä. Voitko tuoda keskustaan, kuinka leveä pöytä ym. En vastannut yhteenkään.
idiootti. ostaisitko itse sikaa säkissä?
Hauska aloitus. Ap:lle on vaivalloisya noutaa ja postipaketti tulee paljon halvemmaksi kuin noutaminen. Mutta myyjille pakkaaminen ja postiin kuljettaminen on ilmaista ja vaivatonta?
Jos myymäni tavara ei noudolla mene, niin sitten ei mene. Annan sitten ilmaiseksi ja varmasti joku hakee. Laitan aina Tori-ilmoitukseeni, että ”vain nouto”. Silti joka kerta joku kysyy, että etkö kuitenkin postittaisi. Parhaat vielä ilmoittavat jo valmiiksi paljonko postit tietyn kokoiselle tavaralle ovat. No entäs ne bensakulut (jos edes on autoa) ja vaivannäkö? Niistä ei olla valmiita maksamaan. Jos ostaja sanoisi, että maksan postikulut + vielä 20€ vaivanpalkkaa, niin sitten voisin lähettää.
Ja olen muuten introvertti itsekin. Ei siinä tarvi kauaa vierasta ihmistä pällistellä kun avaa oven, sanoo moi ja lyö myytävän toiselle käteen, ottaa rahat ja sanoo heippa ja vetää oven kiinni.
Minua taas introverttinä ahdistaa ajatus, että pitäisi lähteä jonnekin postiin tai ärrälle pakkaamaan. Paljon nopeampaa on vain ovelta antaa tavara ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa luki, että en mittaa, punnitse, postita enkä kuljeta mitään. Ainoastaan nouto. Itse voi tulla katsomaan ja tutkimaan. En vastaa kyselyihin.Tavaraa oli paljon ja talo täytyi tyhjätä.
Mutta ei mennyt perille, tuli aivan mielettömästi kyselyjä. Voitko tuoda keskustaan, kuinka leveä pöytä ym. En vastannut yhteenkään.idiootti. ostaisitko itse sikaa säkissä?
"Annoin pois paljon tavaraa". Kuka tuossa on ostanut yhtään mitään?
Pointti nimenomaan siinä että nämä pässit saavat hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi ja silti kilometrin mittainen lista kysymyksiä, vaatimuksia ja yleistä sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Hauska aloitus. Ap:lle on vaivalloisya noutaa ja postipaketti tulee paljon halvemmaksi kuin noutaminen. Mutta myyjille pakkaaminen ja postiin kuljettaminen on ilmaista ja vaivatonta?
Jos myymäni tavara ei noudolla mene, niin sitten ei mene. Annan sitten ilmaiseksi ja varmasti joku hakee. Laitan aina Tori-ilmoitukseeni, että ”vain nouto”. Silti joka kerta joku kysyy, että etkö kuitenkin postittaisi. Parhaat vielä ilmoittavat jo valmiiksi paljonko postit tietyn kokoiselle tavaralle ovat. No entäs ne bensakulut (jos edes on autoa) ja vaivannäkö? Niistä ei olla valmiita maksamaan. Jos ostaja sanoisi, että maksan postikulut + vielä 20€ vaivanpalkkaa, niin sitten voisin lähettää.
Ja olen muuten introvertti itsekin. Ei siinä tarvi kauaa vierasta ihmistä pällistellä kun avaa oven, sanoo moi ja lyö myytävän toiselle käteen, ottaa rahat ja sanoo heippa ja vetää oven kiinni.
Olet ärsyttävä typerys. Siinäpähän kauppaat romujasi, joita kukaan ei osta. Minä annan rahani vain rehellisille, ahkerille ja yhteistyökykyisille myyjille, ja olen myös itse sellainen. Että oikein "vaivannäöstä" pitäisi periä maksu, anna mun nauraa. Vain joku köyhä katkera kitupiikki voi ajatella, että on ok maksuttaa ostajaa VAIVANNÄÖSTÄ. Onhan se toki hirveää viedä paketti postiin samalla kun itse tulee töistä, käy kaupassa tai lenkillä... Huh huh. Kaltaisesi eivät ansaitse pennin hyrrää mistään tavarasta, tukehtukaa roskaanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mennyt perille, tuli aivan mielettömästi kyselyjä. Voitko tuoda keskustaan, kuinka leveä pöytä ym. En vastannut yhteenkään.idiootti. ostaisitko itse sikaa säkissä?
Pointti nimenomaan siinä että nämä pässit saavat hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi ja silti kilometrin mittainen lista kysymyksiä, vaatimuksia ja yleistä sekoilua.
Harva haluaa ottaakaan sikaa säkissä vaikka ilmaiseksi saisi. Kato sama menee toisinkin päin; miksi ostaja näkisi vaivaa kun ei myyjäkään näe? Menisi paikalle pitkän matkan päähän tietämättä tavaran tarkkoja mittoja ja muita tärkeitä tietoja, uhraisi bensaansa ja aikaansa tyhjään arpaan ja ympäri kyliä ajeluun? Mietipä sitä, Sherlock.
Minä myyn torissa tavaroita edullisesti, alle sen mitä niistä voisi saada, ja myyn aina nopeimmalle hakijalle. Käytön toria päästäkseni tavaroista nopeasti ja vaivattomasti eroon, en halua käyttää yhtään ylimääräistä aikaa tavaroiden pakkaamiseen ja kuljettamiseen postiin. Ja ihan aina on löytynyt ostaja joka noutaa.
Koska noutaessa tavara ja raha vaihtaa luontavimmin omistajaa. Huijausmahdollisuus molmempiin suuntaan selvästi pienemipi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva haluaa ottaakaan sikaa säkissä vaikka ilmaiseksi saisi. Kato sama menee toisinkin päin; miksi ostaja näkisi vaivaa kun ei myyjäkään näe? Menisi paikalle pitkän matkan päähän tietämättä tavaran tarkkoja mittoja ja muita tärkeitä tietoja, uhraisi bensaansa ja aikaansa tyhjään arpaan ja ympäri kyliä ajeluun? Mietipä sitä, Sherlock.
No älä mene katsomaan, jos on tarkat kriteerit joiden täyttyminen ei ole täysin varmaa. Kyllähän se karsii osan ostajista, jos ei näe myyntiin vaivaa, mutta se on myyjän valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä mene katsomaan, jos on tarkat kriteerit joiden täyttyminen ei ole täysin varmaa. Kyllähän se karsii osan ostajista, jos ei näe myyntiin vaivaa, mutta se on myyjän valinta.
Myyjät jotka eivät ole valmiita näkemään tippaakaan vaivaa rahan ja nurkkiensa siistiytymisen eteen, eivät myöskään ansaitse sitä rahaa ja nurkkiensa siistiytymistä. So simple.
Voi, enemmän kuin mielellään postittaisin melkein mitä vaan mutta kukaan ei osta siellä enää mitään, vaikka kuinka halvalla myisin. Huutonetissä jotain joskus menee kaupaksi ja siellä postikulut on usein edullisempiakin huutopakettien ansiosta. Olen etevä pakkaaja ja teen sen jopa mielelläni, mutta paha on myydä kun ei ole ostajia.
Vastaukset on ihme tekosyitä, eli kaikki myyjät ei vaan osaa postittaa. Se on kyllä huomattu ja parempi niin että ei postita jos ei osaa. Aloittajalle siis vastauksena että eivät osaa eivätkä kehtaa myöntää vajaataitoisuuttaan.
Ne ketkä pelkää käytettyjen 5e kamojen kohdalla huijareita niin saa mieluusti noutaa tuotteen.
Ei torissa ole pakko jäädä neuvottelemaan jälkikäteen palautuksista. Tosin jos erehdyttää ostajaa niin voi varautua petossyytteeseen.
Mutta on sillä postituksen vaivallakin joku raja. Posti heittelee paketteja miten päin vaan, ehkä mitään riisiposliinia postittaisi ilman särkyvää-lisää enkä ehkä silläkään koska ostajan mielestä se olisi kuitenkin minun vika jos tuote kuitenkin hajoaa ja posti ei korvaa juuri mitään. Enkä mitään huonekalunkokoisia juttuja postita koska en saa kuskattua niitä sinne postiin.
Se on harmittanut, kun en omista peräkärryä ja olen missanut monta kivaa huonekalua. Mitään paljon pienempää en hakisikaan, astiat, vaatteet, kengät ei kiinnosta mutta huonekaluja saisi paljon halvemmalla kuin liikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä huonekaluista pitää kertoa mitat. Miksi kukaan vaivautuisi katsomaan sohvaa, hyllyä, pöytää yms jos ei tiedä onko mitään mahdollisuutta sopia siihen omaan käyttöön? Metrin mitta "mittana" ei auta yhtään mitään.
Minua v*uttaa eniten nuo "en mittaile" - tyypit. No pitäköön sitten kalunsa.