Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Minä aloitan: Lontoo.

Sivut

Kommentit (238)

Vierailija

Napoli. Komea katedraali löytyi vanhasta kaupungista, mutta sen ympäristö oli rumaa ja rähjäistä, kaduilla paljon epämääräistä porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Turku. :D

Kaunis kaupunki, ilmeisen suosittukin. Tosi sisäänpäinkääntynyttä ja tylyä porukkaa!

Onhan noita kaupunkeja ulkomaillakin. Esim. Fuengirola. Hrr!

Vierailija

Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tampere. Aivan järkyttävä jun ttila joka jämähtänyt jonnekin ysärille.

Samaa aioin ehdottaa. Asuin Tampereella 90-lunun lopusta 2008 vuoteen enkä todellakaan kaipaa takaisin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki suurkaupungit, mukaan lukien Helsinki. Inhoan vain ruuhkia yli kaiken, niin siksi.

Helsinkihän on pikkukylä, jos palstan kosmopoliitti-wannabeihin on uskominen...

Matkailija

En voi sanoa inhoavani Pariisia, siellä on paljon hienoa nähtävää. Ihmiset vain pilaavat osan tunnelmasta "ranskalaisuudellaan". Vähän kuin ahvenanmaalaiset Suomessa.

Vierailija

Poria markkinoidaan kansainvälisenä merenrantakaupunkina.
Asuin Porissa useamman vuoden, eikä kansainvälisyys näkynyt muuten kuin kuin keskustan ostarilla mä my miesten merkeissä. Merenranta on 20km kaupungista poispäin.
Kamala paikka. Ei enää ikinä Poriin.

Vierailija

Minäkin sanon Pariisi. Paikalliset ovat töykeitä eikä englanniksi tahdo saada palvelua. Olen kyllä opiskellut lukiossa vähän ranskaa eli vaikka ruokalistan pystyn lukemaan ranskaksi mutta itse puhuminen on vaikeampaa kun ei ole käyttänyt kieltä oikeastaan ollenkaan lukion jälkeen. Monesti ihan turistien suosimissakin paikoissa joita turistit oikeasti pitävät pystyssä yrityksiin tuomallaan rahalla, ollaan töykeitä ja näytetään peittelemättä että ärsyynytyvät turisteista. Aika ylimielinen asenne kun monelle ne turistien tuomat rahat takaa toimeentulon. 

Vierailija

Pariisi onkin jo sanottu joten komppaan vain.
Mutta Venetsia. Onhan siellä hienoa arkkitehtuuria ja taidetta, ja hiukan erilaista kuin muualla, mutta päiväkäynti riittää. Pidemmäksi aikaa ei tarvitse mennä.
Siellä on kallista, turisteja ja turisteihin kyllästyneitä paikallisia. Ja se kanaalien lemu. Syksyllä siellä on kylmää ja kosteaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat