Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako entisen asukkaan postit alkaa heittää pois? Olen asunut tässä jo 6 vuotta

Vierailija
19.05.2020 |

Olen asunut täällä jo 6 vuotta ja edelleen entiselle asukkaalle tulee postia. Ne kaikki on perintätoimistoista. Olen tähän asti kiikuttanut ne kiltisti postiin, mutta en jaksaisi enää kiinnostua. Entisen asukkaan posteista vain perintätoimistojen kirjeet tulee tänne (kirjekuoressa lukee lähettäjä). Näitä kirjeitä ei jaa posti vaan sanomalehden oma jakelu, joka ei kuulemma pysty tekemään osoitteenmuutoksia.

Entä onko mahdollista, että edellinen asukas käyttää osoitteni hyväkseen, koska tänne tulee pelkkiä perintätoimistojen kirjeitä?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee edellisen asukkaan kirje kerran vuodessa pankista. Olen soittanut pankkiin ja laittanut niitä takaisin. Viimeeksi heitin vain roskiin, kuten jatkossakin.

Pankki hakee aina osoitteenmuutokset VRK:sta, eli tässä tapauksessa muuttoilmoitus on tekemättä. Kannattaisi ehkä kysästä asiasta maistraatista ja sanoa että tyyppi ei enää asu täällä.

Vierailija
62/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää postimiestä ja ojenna hänelle ne ja tee selväksi ettei enää näitä kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaavanlainen tilanne, mutta postia tuli perintätoimistojen lisäksi muualtakin. Aikani kiikutin niitä ruksittuina "ei asu täällä" postiin, kunnes otin yhtenäpäivänä soittokierroksen ja soitin kaikki perintätoimistot ja muut laskuttajat läpi. Tyyppi ei ollut ilmoittanut mitään uutta osoitetta ja oli tehnyt katoamistempun. Seuraavaksi olisi varmaan ollut ulosottomies oven takana. Naapuri osasikin kertoa, että poliisit olivat jo siellä monta kertaa vierailleet tyypin vielä asuessa.

Vierailija
64/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kuolinpesän tiliotteet, kun entinen asukas menehtyi tässä asuessaan.

Tämän lisäksi tulee jonkun toisen henkilön luottokorttilaskuja, joka käsittääkseni ei ole tässä koskaan asuntonsa.

Laittelin kuoria takaisin postiin, kaksi kertaa olen vienyt kirjeitä pankkiin ja kerran soitin pankin aspaan.

Ei auta, edelleen tulee postia ja nyt ne menee paperikeräykseen.

Vierailija
65/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kuolinpesän tiliotteet, kun entinen asukas menehtyi tässä asuessaan.

Tämän lisäksi tulee jonkun toisen henkilön luottokorttilaskuja, joka käsittääkseni ei ole tässä koskaan asuntonsa.

Laittelin kuoria takaisin postiin, kaksi kertaa olen vienyt kirjeitä pankkiin ja kerran soitin pankin aspaan.

Ei auta, edelleen tulee postia ja nyt ne menee paperikeräykseen.

Joihinkin pankkeihin ja virastoihin ei voi tehdä osoitteenmuutosta muulla tavoin kuin maistraatin kautta, koska he ottavat tiedot automaattisesti väestörekisteristä.

Vierailija
66/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmoita perintätoimistolle että ei asu osoitteessa

Mitäköhän palvelua perintätoimistosta saisi ilmaiseksi. Miksi jonkun tulisi sellaista heille tehdä. Pitäkööt osoiterekisterinsä ihan itse ajantasalla.

Vierailija
67/72 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään ap'n ongelma. Jos olet edes pari ensimmäistä heittänyt postin laatikkoon "ei asu täällä" -tekstillä muttei asia korjaannu - seuraavat suoraan roskiin. Ei postin/jakelufirman velvollisuudet siirry ap'lle sillä jotta tiputtavat postinsa väärään osoitteeseen. Ja kirjesalaisuudenhan on rikkonut jo jakelufirma toimittamalla jonkun postia väärään osoitteeseen, siis jos heille kerrankin on asiasta kerrottu.

Vierailija
68/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laittaa mihinkään kuoreen yhtään mitään. Minulla oli sama ongelma, soitin maistraattiin ja sanoin, että tämä henkilö ei asu täällä. Postin vein postitoimistoon ja sanoi saman jutun. Ei ole sen jälkeen tullut kys henkilön posti.

Vierailija
69/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pari kuukautta sitten. Nyt on tullut ilmi että pari viimeistä kuukautta asunnossani oli ollut kirjoilla minulle tuntematon henkilö. Ilmoitin dvv:lle. Tuollaisen muuttoilmoituksen tekeminen on rikos.

Vierailija
70/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun monilla yrityksillä, säätiöillä, yhdistyksillä yms. on omia osoiterekistereitään. Ei voi millään osata tehdä erillistä osoitteenmuutosta kaikkiin mahdollisiin nyrkkipajoihin joista on joskus tullut jotakin tilattua tai muuten vaan saanut postia.

Vierailija
71/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraattiin ei ole edellinen asukas tehnyt asianmukaista muuttoilmoitusta , siksi postin tulo jatkuu.

Hoida asia kuntoon maistraattiin ilmoituksella siitä, ketä tosiasiallisesti osoitteessa asuu  (sinä/perheesi) ellet halua saada ikuisuuksiin kotiosoitteeseesi postia ihmisiltä joiden oletetaan virallisesti asuvan kanssasi.

Tästä voi muuten tulla myöhemmin vaikeuksia, jos tarvitseekin esim Kelalta jotain tukea.

Itse tekisin maistratti ilmotuksen Henkilö ei asu tässä osoittessa.En tunne henkilöä.! Ulosotto nyt lähetää koska on ainoa osoite ja toimii vaan ninkuin työn kuvan kuuluu.Eiköhän ihmisen kuolessa joka virasto saa automattisesti tiedon KUOLLUT?

Vierailija
72/72 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia Kelan kanssa voi tulla? En ole tätäkään tajunnut koskaan. Ikävä kyllä jäin nyt itse työttömäksi koronan takia ja pitäisi hakea asumistukea. Jäänkö pahimmassa tapauksessa ilman tukia?

ap. 

Ment sinne isänöitisä toimisto. Selvität onko kirjoilaa osoitessasi Henkilö edeleen. Jos ei ole  EI ONGELMIA TUKI VIDAKOSSA SINULLA. Lisäksi ihan itse menisin maistratin selvitää naamatusten Henkilön osoite tiedot on poistetava koti osoitestasi.Piste

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi