Saako entisen asukkaan postit alkaa heittää pois? Olen asunut tässä jo 6 vuotta
Olen asunut täällä jo 6 vuotta ja edelleen entiselle asukkaalle tulee postia. Ne kaikki on perintätoimistoista. Olen tähän asti kiikuttanut ne kiltisti postiin, mutta en jaksaisi enää kiinnostua. Entisen asukkaan posteista vain perintätoimistojen kirjeet tulee tänne (kirjekuoressa lukee lähettäjä). Näitä kirjeitä ei jaa posti vaan sanomalehden oma jakelu, joka ei kuulemma pysty tekemään osoitteenmuutoksia.
Entä onko mahdollista, että edellinen asukas käyttää osoitteni hyväkseen, koska tänne tulee pelkkiä perintätoimistojen kirjeitä?
Kommentit (72)
Kirjoitat siihen ”henkilö ei asu täällä, jumalauta uskokaa jo!”
Mitä ongelmia Kelan kanssa voi tulla? En ole tätäkään tajunnut koskaan. Ikävä kyllä jäin nyt itse työttömäksi koronan takia ja pitäisi hakea asumistukea. Jäänkö pahimmassa tapauksessa ilman tukia?
ap.
9 vuotta tullut vieraan postia omaan kotiin ja gubbe ei ole älynnyt ilmoittaa maistraattiin?
Voi taivas.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin yhteydessä aluehallintovirastoon ja kyseisin sieltä ohjeita. Ei välttämättä ole ihan hyvän perintätavan mukaista tuollainen sivullisten vaivaaminen. Perintätoimiston tuossa tilanteessa pitäisi varmaan ymmärtää, ettei asiakas asu enää siellä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat siihen ”henkilö ei asu täällä, jumalauta uskokaa jo!”
Tuo ei auta. Niitä vain tulee ja tulee. Minun osoitteeseni on tullut koko ajan kun olen tässä asunut, pian viisi vuotta.
Minä aloin heittämään roskiin 3kk päästä.
Meidänkin laatikkoon tulee toisinaan tässä ensin asuneen asukkaan miesvainaan postia. Sitkeästi ollaan viety takaisin postilaatikkoon merkinnän kanssa ettei henkilö asu täällä. Tiedämme sen verran että miesvainaan vaimo asuu nykyisin naapurikaupungissa, ei kovin montaa kilometriä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole postin kirje niin ei posti niille mitään tee. Ota yhteys siihen perintätoimistoon.
Häh? Posti kuljettaa kirjeitä. Ja yrittää selvittää osoitteen, kunhan se väärään osoitteeseen tullut on merkattu sellaiseksi.
Ota asioista selvää.
AP sanoi että tulee aamupostin mukana, eli ei ole Postin jakelun piirissä vaan jonkun muun yrityksen. Tuskin sinäkään menisit lidlin tuotetta palauttamaan S-markettiin. Sinut naurettaisiin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ongelmia Kelan kanssa voi tulla? En ole tätäkään tajunnut koskaan. Ikävä kyllä jäin nyt itse työttömäksi koronan takia ja pitäisi hakea asumistukea. Jäänkö pahimmassa tapauksessa ilman tukia?
ap.
Ei ole vaikuttanut minulla ainakaan. Kyllä Kela saa ihmisten osoitteet.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Kelan järkestelmässä näkyy automaatisesti kaikki asukkaat kyseisessä osoitteessa, eli heidät kaikki lasketaan Kelalla "yhdeksi ruokakunnaksi".
Hakija joutuu selvittämään kanssa-asujiensa tulot ja menot.
Osoitetiedoissa näkyy että mysteerityyppi asuu kanssasi ja tämä tieto sotkee asiasi.
Soitto maistraattiin ja kirjallinen ilmoitus sinne perään ketä tosiasiallisesti (mistä lähtien) asuu ko osoitteessa. Muutoin asia voi aiheuttaa kohtuutonta haittaa sinulle ja perheellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole postin kirje niin ei posti niille mitään tee. Ota yhteys siihen perintätoimistoon.
Häh? Posti kuljettaa kirjeitä. Ja yrittää selvittää osoitteen, kunhan se väärään osoitteeseen tullut on merkattu sellaiseksi.
Ota asioista selvää.
Ota itse asioista selvää. Posti ei ole ainoa kirjeenkantaja, ei se ala esim. Ilvesjakelun posteja sortteeraamaan. Sitä en tiedä, mihin se ne palautetut kirjeet toimittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin laatikkoon tulee toisinaan tässä ensin asuneen asukkaan miesvainaan postia. Sitkeästi ollaan viety takaisin postilaatikkoon merkinnän kanssa ettei henkilö asu täällä. Tiedämme sen verran että miesvainaan vaimo asuu nykyisin naapurikaupungissa, ei kovin montaa kilometriä täältä.
Se on juuri näin. Tuskin leski on miesvainaalleen osoitteenmuutosta tehnyt, hän kun asuu nykyään hautausmaalla, eikä paljon muuttele.
Minun miehelläni on ulosotossa muutama miljoona konkurssin seurauksena. Hän saa ulosotolta postia, mutta heittää ne avaamattomina roskiin.
Sullahan on kohta ulosottomies ovella.
Nakkaisin roskiin, sen jälkeen kun olen ensin soittanut perintätoimistolle ja kertonut että kyseinen henkilö ei asu enää siinä osoitteessa mihin ne postit tulee.
En pitäisi velvollisuutenani kiikuttaa niitä postiin, etenkään jos se ei edes toimi kirjeiden jakelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ei ole vaikuttanut minulla ainakaan. Kyllä Kela saa ihmisten osoitteet.
Kela saa tottakai ihmisten osoitteet, muttei osoittenmuutoksia ellei niitä ole tehtymaistaraattiin!
Joka vuosi menee esim opiskelijoiden asumistukia ja opintorahoja sotkuun kun kelan tiedoissa näkyy kanssa-asujana joku tuntematon puupää joka ei ole ois muuttaessaan tehnyt muuttoilmoitusta. Siinäs sitten selittelet kelalle ettet tunne ko tyyppiä kun tukipäätökset viivästyy lisäselvitysten vuoksi.
Maistraatti onneksi auttaa pulasta.
Ottaisin maistraattiin yhteyttä ja noihin perintäyhtiöihin. Ja poliisiin, jos ei loppuisi.
Postia ei saa heittää roskiin. Avaa yksi kirje, että saat perintätoimiston numeron, ota suoraan sinne yhteyttä ja kerro, että heillä on vanha osoite.
Sain tänään tärkeää postia, joka oli lähetetty minun seitsemän vuotta vanhaan osoitteeseen. Olen sen jälkeen asunut parissa osoitteessa Suomessa ja ulkomailla. Yrityksessä on hämäriä ongelmia osoitteen kanssa. Edellinen vastaava kirje kolme vuotta sitten tuli oikeaan osoitteeseen. 🙄
Pyytäisin, että jaksatte viedä posteja takaisin postilaatikkoon vielä vuosienkin päästä.
Se lähin keltainen loota riittää.
Maailma on oikeasti vähän parempi kun kohdellaan tuntemattomia hyvin. Mulle ainakin tulee mieleen noissa tilanteissa, että jollain ei oo kaikki hyvin.