Loppuuko nyt kaikki Helsinki-Tukholma risteilyt?
Vaikka risteilyt alkasivatkin niin olisiko laivoilla matkustajia? En usko.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vttu mitä pskaa! Mä oletin että ihmiset olis oppineet tästä kriisistä jotain (joka ei siis todellakaan ole vielä ohi), mutta ei. Samaa stanan perseily alkaa alusta. Baareihin ja lomamatkoille lähdetään sen minkä keretään. Eikö teille mikään riitä??
Niinpä!! Vaikka ydinpommi näitten päälle räjähtäisi, niin jostain tomun uumenista ne nousua, karistelis pölyt hartioillaan ja kysyis:
”Loppuko kaikki Tukholman risteilyt tai pääseekö edes Tallinnaan?”
Meidän perhe (2 aik ja 3 lasta, 8v, 6v ja 3v) ei lähdetä yhdellekään laivamatkalle ennenkuin tää korona on poistunut Suomesta. Menkööt vaikka 3 vuotta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vttu mitä pskaa! Mä oletin että ihmiset olis oppineet tästä kriisistä jotain (joka ei siis todellakaan ole vielä ohi), mutta ei. Samaa stanan perseily alkaa alusta. Baareihin ja lomamatkoille lähdetään sen minkä keretään. Eikö teille mikään riitä??
Mitä sinä täällä mouhoat? Elä elämäsi miten haluat,anna muiden tehdä samoin. Tyhmempikin tajuaa,että talouden pitää pyörimässä ne parjattu baarit, ravintolat, lomailu ja ylipäänsä kuluttaminen. Ei yhteiskuntaa voi sulkea jonkin viruksen takia, joka ei ole katoamassa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä täällä mouhoat? Elä elämäsi miten haluat,anna muiden tehdä samoin. Tyhmempikin tajuaa,että talouden pitää pyörimässä ne parjattu baarit, ravintolat, lomailu ja ylipäänsä kuluttaminen. Ei yhteiskuntaa voi sulkea jonkin viruksen takia, joka ei ole katoamassa minnekään.
Elämää voi elää myöskin toisella tavalla. Ei tarvitse ryypätä ja matkustella. Voi elää terveellisesti ja eettisesti. Matkailla kotimaassa ja kuluttaa vain tarpeen mukaan suosimalla suomalaista.
Aivan varmasti vähenee laivalla matkustaminen . YT:t alkavat varmasti, ja veikkaan että satoja työntekijöitä irtisanotaan laivayjtiöiltä Surullista, mutta onko tämä sitten se uusi normaali?
Riippuu lippujen hinnoista, minun mielestä ne on olleet aika älyttömiä viime vuodet, enkä pidä siitä Tallinksiljan vanhanaikaisesta, itäblokkimaisesta "Stockmann"-tyylisestä asiakasjaottelusta kultaan, hopeaan ja pronssiin, sellainen ei enää ole ollut edes 2010-lukua, ja nyt eletään jo sentään 2020-lukua.
Jos haluaisin perus-hotellitason huoneen laivalta eli pienen sviitin tai tilavan hytin jossa parisänky ja ikkuna, niin niiden Hki-Sto-Hki hinnat ovat Viikkarilla tai Tallinksiljalla olleet n. 450-900 euroa kahdelta hengeltä, kun olen katsonut!
Sillä hinnalla olemme saaneet suorat lennot Keski-Euroopan kaupunkeihin ja pari hotelliyötä ihan kivoissa boutique-hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe (2 aik ja 3 lasta, 8v, 6v ja 3v) ei lähdetä yhdellekään laivamatkalle ennenkuin tää korona on poistunut Suomesta. Menkööt vaikka 3 vuotta siihen.
Jos lukisit kansainvälisiä uutisia, niin tietäisit ettei Korona tule poistumaan maapallolta kokonaan kuten ei Sarsikaan.
Kiinasta lähti uusi mutaatio Korona-aalto noin viikko sitten. Jos rokotetta odotellaan, niin voi olla että vielä jouluna istutaan kotona odottamassa, ja se rokote ei enää välttämättä auta siihen seuraavaan mutaation Koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö laivamatkailu ole lähimatkailua? Parempi se on tänne pohjoiseen nämä rahat jättää kuin roudata niitä Välimerelle, joiden maihin me maksetaan jo ihan tarpeeksi EU-tukia!
Ihmeen suosittuja risteilyt Hki-Tukholma-Hki ovat. Viime kesänä piti palata Tukholmasta auton kanssa kotiin. Yksi ilta laivalla oli riittävä kokemus taas vuosiksi. Tukholmassa olisi kiva käydä, mutta jätän laivaristeilyn väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä!! Vaikka ydinpommi näitten päälle räjähtäisi, niin jostain tomun uumenista ne nousua, karistelis pölyt hartioillaan ja kysyis:
”Loppuko kaikki Tukholman risteilyt tai pääseekö edes Tallinnaan?”
:'DDD
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa niissä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri näin! Ei kai ihmiset kuvittele että tämä olisi viimeinen tällainen virus? Näitä alkaa tulla jatkossa mutta elämää ei vaan voi lopettaa!
Apua tuli mieleen ne muutaman vuoden takaiset NOROvirusristeilyt! :D
Porukka sai sitkeää noroa vessan ovien kahvoista ja melkein koko laiva desinfioitiin. Tommonen norovirus voi elää pinnoilla 1-2 viikkoa jopa!!
Vierailija kirjoitti:
Uskon että koko laivamatkailu menee hankalaksi.
Buffetit muuttuu, Siljan ostoskatu ja tax-freet pitää ajatella uudestaan.
Entäs matkustajat, kuka nyt tässä tilanteessa haluaa laivalle?
Buffetit muuttuvat muinaisjäänteiksi. Jatkossa maskilla suojautunut tarjoilija ojentaa ruoan, jonka asiakas pyytää. Laivan huvittelupaikat voidaan jakaa pienemmiksi ”klubeiksi”, joissa on enemmän kotibilemäinen tunnelma.
Tax-free on kauppa aivan kuten maissakin ja portsaria ei tule mutta asiakkaita suositellaan pitämään huolta turvavälistä.
Nehän loppu jo ajat sitten. Pian toivottavasti jatkuvat 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää voi elää myöskin toisella tavalla. Ei tarvitse ryypätä ja matkustella. Voi elää terveellisesti ja eettisesti. Matkailla kotimaassa ja kuluttaa vain tarpeen mukaan suosimalla suomalaista.
Ai kuten eräs bloggaaja, hehkuttaa nyt Suomea ja Suomen matkailua vain koska sille maksettiin boutique-hotellilomat, monet ateriat ja muut lähikaupungissa? :D Ramppaa pääkaupungiseudulla tekoripsihuolloissa ja hiusjatkehuolloissa. Käy ostareiden ym hisseissä valittamassa että miten muut tunkevat sinne hänen hissiinsä, vaikka vie lapsiaan pitkin ostareita ja synttäreitä koronasta huolimatta. Samaan aikaan ahdistuu blogistaan siitä kun ei tiedä koska pääsee seuraavalle kaukomatkalle, vaikka oli jossain reissussa viimeksi helmikuussa 2020!! Väitti ettei korona vaikuta bloggaamiseensa, ostelee kaapit täyteen luksusmerkkilaukkuja, mutta otti silti BusinessFinlandilta tuhansien eurojen korvaukset.
Toivottavasti loppuu. Ainakin siihen saakka kun korona on ohi.
Ja kyllä, tämäkin loppuu aikanaan eikä uusia viruksia koko ajan tule.
Ei tule toista eikä kolmattakaan aaltoa.