Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierrätysasemalla nainen kysyi että voikohan tuota styroksia laittaa muovisäiliöön kun ei tiedä!!!

AndymcCoysKierrättäjä
19.05.2020 |

sanoin että mitä ihmeen väliä sillä on, nakkaa jonnekin. Manilassa on muovipusseja miljoonittain meressä ja muovia poltetaan kaatopaikalla, siinä ei yksi styroksin pala väärässä roskiksessa merkkaa mitään.

nainen vastasi että "mutta niin..." ja jäi epäröimään mikä on lainkuuliaisesti oikea ratkaisu

voi elämä sentään, itse heitin vanhan ruosteämpärin sinne kierrätyksen lähelle kun ei mahtunut sisään, miksi ne aukot on niin pieniä muutenkin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on niin lainkuuliaista porukkaa ja neuroottista, eikö olisi sama kun heitettäs kaikki roskapussit maahan tai luontoon kuten lähi idä'ssä arabit tekee vaikka roskis olisi ihan vieressä

Vierailija
2/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapiittaamattomuus on ihan oma tyhmyyden lajinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andy miten pääsit takaisin Suomeen Japanista?

Vierailija
4/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajat haluavat upottaa itsensä paskaan. Se heille suotakoon, mutta itse lajittelen mielelläni kaikki roskat asianmukaisiin astioihin.

Vierailija
5/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et nykykierrätys on ihan näpertelyjä varten.

Jotai tyyliin, et nakkipaketin muutaman gramma kääre pestynä fosiilisilla lämmitetyllä vedellä ja pesuaineella pestynä kierrätykseen, mut muoviämpäri tai risa pulkka ei, koska kyse muoviPAKKAUSTEN kierrätyksestä.

Ennen vein kaikki, mut joku viisas neuvo, että on vain muovipakkauksille.

Vierailija
6/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniskö pulkka muovipullojen keräykseen?

Vierailija
7/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YmpäristövegaaniAnni kirjoitti:

suomalaiset on niin lainkuuliaista porukkaa ja neuroottista, eikö olisi sama kun heitettäs kaikki roskapussit maahan tai luontoon kuten lähi idä'ssä arabit tekee vaikka roskis olisi ihan vieressä

Taas yksi öljyvaltioiden asukeille kateellinen..

Vierailija
8/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tungen styroksit sinne ja käsittääkseni kuuluukin nykyään kierrätettäviin. Toinen vaihtoehto on roskis mutta täyttyy sitten nopeasti niistä ja viimeinen takka mutta tosta syntyy hurja käry :D

Uusiomuovista syntyy kauppakasseja, muut noi kovat muovit vaan poltetaan energiaksi. Kierrätys asteeen ollessa 27% niin se ei paljon yhdestä styroksista muutu.

Vierailija
9/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii etiketin mis viivakoodi. Ottaa viidentoista cntin pullosta ja teippaa kiinni ni sitte palautusautomaatti hyväksyy ehkä.

Vierailija
10/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andy miten pääsit takaisin Suomeen Japanista?

lentokoneella mutten tajunnut että valtio olisi voinut kustantaa sen lipun 600e eli sossukela, meni  kyllä rahat hukkaan kun nyt kun oon ollut 2 viikkoo täällä urpolandiassa, niin Vietnam aukaisi rajansa, ois pitänyt hakee japsilassa vaan pidennettyä viisumia ja odottaa, muttei hermot kestänyt

Vierailija
11/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin pulkan palasiksi, kopioin panttipullosta viivakoodeja ja teippasin ne palasten kylkeen.

Näin meni helposti pullonpalautusautomaattiin ja sain pulkasta vielä 16 x 20 snt rahaakin.

Vierailija
12/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tungen styroksit sinne ja käsittääkseni kuuluukin nykyään kierrätettäviin. Toinen vaihtoehto on roskis mutta täyttyy sitten nopeasti niistä ja viimeinen takka mutta tosta syntyy hurja käry :D

Uusiomuovista syntyy kauppakasseja, muut noi kovat muovit vaan poltetaan energiaksi. Kierrätys asteeen ollessa 27% niin se ei paljon yhdestä styroksista muutu.

mä poltan kaikki roskat myös muovit mökillä nyt kun oon täällä, kauhee savu kun viimeksi poltin vanhan autonrenkaan, onneksi ei naapurit näe

Vierailija
13/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin pulkan palasiksi, kopioin panttipullosta viivakoodeja ja teippasin ne palasten kylkeen.

Näin meni helposti pullonpalautusautomaattiin ja sain pulkasta vielä 16 x 20 snt rahaakin.

Toi kopiointi oli väärin. Takassa olis palasina pimeellä menny ihan täydestä.

Vierailija
14/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AntiikinProfeettaAndy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä poltan kaikki roskat myös muovit mökillä nyt kun oon täällä, kauhee savu kun viimeksi poltin vanhan autonrenkaan, onneksi ei naapurit näe

Mökki on kyllä asia erikseen, siellä on omat säännöt. Turaus jäteöljyä sekaan niin palaa melkein kaikki ja kestää myös pitkään. Noin ne risut/rakennusjäte siellä häviää ja tietenkin vanha öljytynnyri alustana. Mutta ehkä en tossa käryssä makkaraa tai vaahtokarkkeja tekis.

15/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa kierrättää, älä mene kierrätysasemalle.

Vierailija
16/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kaikki kierrätykseen menneet metalliromut on bvanhan naapurin syytä se oli haudannut kaikki lasipullot ja metallijätteet luontoon hiekan alle ja kun me ostettiin sen urpon tontti niin sieltä ne paljastui. nyt mun pitää niitä roudata jonnekin kierrätykseen

Vierailija
17/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kaikki kierrätykseen menneet metalliromut on bvanhan naapurin syytä se oli haudannut kaikki lasipullot ja metallijätteet luontoon hiekan alle ja kun me ostettiin sen urpon tontti niin sieltä ne paljastui. nyt mun pitää niitä roudata jonnekin kierrätykseen

Ennen vanhaan ei pahemmin ympäristöasioita ajateltu, sitäkään vähää mitä nykyään.

Vierailija
18/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne säiliöt on muovisäiliöitä.

Zinc

Vierailija
19/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan ei pahemmin ympäristöasioita ajateltu, sitäkään vähää mitä nykyään.

Ennen oli kaikki paremmin. Oi niitä aikoja. Bensassakin oli lyijyä.

Vierailija
20/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovi keräykseen kuuluu lähinnä pakkausmuovit. Ei tyroksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä