Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päikkäreiden pitäisi muka virkistää? Olen kahta väsyneempi, tokkurassa ja sekaisin

Vierailija
19.05.2020 |

Jos nyt saan itseni edes ylös... pitää melkein jonkun olla huutamassa korvaan että älä nuku koko päivää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nukut liian pitkät päiväunet.

Vierailija
2/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut liian pitkään. Unta max 20 min, sitä ennen kuppi kahvia. Kofeiini aikaa vaikuttaa sopivasti parissakymmnenessä minuutissa, heräät virkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuit liian pitkään. Todennäköisesti nukuit myös huonosti viime yönä.

Saa yöunirytmisi kuntoon, niin tuskin tarvitse päikkäreitä. Ja jos tarvitset, nuku 15-30 min.

Vierailija
4/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun harvoin päikkäreitä, ainoastaan jos on edellisenä yönä uni jäänyt johonkin neljään tuntiin.

Mutta mua piristää ainoastaan sellaiset 15-30 min. pituiset päikkärit. Jos nukkuu pitempään en saa kammettua itseäni ylös ja on sellainen pöhöttynyt ja pahantuulinen olo loppupäivän.

Vierailija
5/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa nukkua päikkärit. Tuntuu vaan levottomalta pyörimiseltä jokaisella kerralla.

Vierailija
6/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. En pysty nukkumaan 15 min tai 30 min vaan nukun 4-6h ja herättyäni olen ihan että "Mikä päivä nyt on? Missä lapset? Kuka?Mitä?Häh?" Mies sanoo, että olen päiväunien jälkeen kuin kännissä pyöriessäni silmät puoliummessa pitkin taloa!  

Vierailija
7/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itsekkään nukkua päivällä. Joskus jos oikein väsyttää, koitan päiväunia, mutta menee se tunti että nukahtaa jotenkuten, nukun ehkä 30min ja herään krapulaisen oloisena

Vierailija
8/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pureutua enmmänkin syyhyn miksi tarvitset ne päikkärit ja koettaa poistaa niiden tarve.

Liian paljon arkitekemistä ja vähäiset yöunet vai liian vähän liikuntaa? Liikuntaa harrastava ihminen jaksaa päivänsä paremmin ja myös nukkuu paremmin. Stressiä?

Vierailija
9/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pureutua enmmänkin syyhyn miksi tarvitset ne päikkärit ja koettaa poistaa niiden tarve.

Liian paljon arkitekemistä ja vähäiset yöunet vai liian vähän liikuntaa? Liikuntaa harrastava ihminen jaksaa päivänsä paremmin ja myös nukkuu paremmin. Stressiä?

En ole ap mutta minulla syy on ainakin ikä. Sen jälkeen kun täytin 40 valun vaakatasoon ja nukahdan heti kun istun sohvalle, ei tätä nuorempana ollut. Sama onko arki ja työpäivä vai viikonloppu ja vapaa, kroppa vaatii päikkäreitä. Pitäisi käytännössä heilua koko ajan jotain tekemässä ettei sippaa.

Vierailija
10/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. En pysty nukkumaan 15 min tai 30 min vaan nukun 4-6h ja herättyäni olen ihan että "Mikä päivä nyt on? Missä lapset? Kuka?Mitä?Häh?" Mies sanoo, että olen päiväunien jälkeen kuin kännissä pyöriessäni silmät puoliummessa pitkin taloa!  

Nuo ei ookkaan enää päiväunet, ainakaan kropalle ja päälle, vaan niille tuo vastaa sitä että revitään kesken yöunien ylös.

Mun on ollut myös aina vaikeaa nukkua päikkäreitä, koska en voi laittaa kelloa soimaan puolen tunnin päähän, kun en ole silloin välttis vielä edes nukahtanut, tai saatoin nukahtaa vahingossa. Ja ilman herätystä meni aina tunnista moneen tuntiin päivällä nukkuminen. Yllättäen näin vanhemmiten olen alkanut nukkua ihan automaattisesti lyhyitä 5-15 min päikkäreitä, ja ne kyllä piristävät, eivät väsytä. Uskonkin että ne jotka pystyvät lyhyisiin päikkäreihin, ovat siihen hyvin ohjelmoituja, ja mikäli tätä ohjelmointia ei ole, ei lyhyet päikkärit onnistu kuin vahingossa.

Vierailija
11/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta minulla syy on ainakin ikä. Sen jälkeen kun täytin 40 valun vaakatasoon ja nukahdan heti kun istun sohvalle, ei tätä nuorempana ollut. Sama onko arki ja työpäivä vai viikonloppu ja vapaa, kroppa vaatii päikkäreitä. Pitäisi käytännössä heilua koko ajan jotain tekemässä ettei sippaa.

No mulla alkoi tuntua päikkärit tarpeellisilta 37-vuotiaana. Vuoden ajan otin monena päivänä viikossa päikkärit. Sitten kohotin kuntoani (oli jäänyt vuosiksi liikuntaharrastukset vähiin) ja olen pitänyt liikunnoista kiinni ja oloni on jaksavampi eikä tarvetta päikkäreille. Itsellä tuo siis toimi, mutta yksilöitähän me ollaan.

Vierailija
12/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päikkärikrapula on kyllä kamala. Ja miten porukka osaa laittaa herätyksen just vaikka 15 min päähän? Mistä sitä tietää kauanko nukahtamiseen menee?

Vierailija
13/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan onnistunut nukkumaan vain 10 minuuttia. Se on jonkinlainen taitolaji, että nukahtaa nopeasti ja virkistyy noin lyhyessä ajassa. Tuollainen 10 min. tekee itseni vain vihaiseksi, paitsi aamulla jos haluaa torkuttaa. Ainut keino nukkua yöllä kunnolla ja tarpeeksi pitkään.

Vierailija
14/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päikkärikrapula on kyllä kamala. Ja miten porukka osaa laittaa herätyksen just vaikka 15 min päähän? Mistä sitä tietää kauanko nukahtamiseen menee?

No niinpä! Kauheaa jos nukahdat ja minuutin päästä tulee herätys.

Vierailija
15/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuit liian pitkät päiväunet. Ihan lyhyet torkut piristää.

Vierailija
16/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuit liian pitkään. Parhaat päikkärit max 10-20min. Eikä sen jälkeen saa jäädä makoilemaan.

Vierailija
17/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämiseen on kikkoja, jotta ei nuku liian kauan: ota kynä tms. käteen ja laita käsi sohvan/sängyn reunan yli. Kun kynä putoaa ja kolahtaa lattialle, olet rentoutunut ja nukkunut riittävästi. Tai laita kädet niskan taakse, heräät, kun kädet alkaa puutua. Tai kuppi vahvaa espressoa ennen päikkäreitä.

Jos nukahtamiseen menee kauan, et tarvitse päikkäreitä vaan ehkä vaan hetken lepäämisen ja rentoutumisen ja voit lisätä siihen vielä hengitysharjoituksen.

Vierailija
18/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivan mittaiset päiväunet saa sillä tavalla, että pitää vaikkapa avainnippua kourassaan ja kättä sängyn/sohvan reunan ulkopuolella. Kun avaimet kilahtavat lattialle on aika nousta.

Vierailija
19/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Kauheaa jos nukahdat ja minuutin päästä tulee herätys.

Sit vaan torkuttaa ja jos ei saa enää unta niin sit se riitti

Vierailija
20/23 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on tarvetta päiväunille, mutta vaikka olisi houkutus torkahtaa päivällä niin en yleensä anna itseni nukkua sellaisia. Siitä tulee aina kahta hirveämpi olo, ihan väsynyt ja vetämätön ja loppu päivä onkin sitten pilalla ja usein myös yöunet huononevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi