Pesettekö pensasmustikat ennen syöntiä?
Mietin tässä kuinkahan paljon myrkkyä syön viikottain, ku en ikinä pese niitä. En kyllä myöskään pese vadelmia.
Kommentit (30)
Meillä pestään puutarhan pensaat kerran viikossa niin ei sitten tarvitse marjoja erikseen enää pestä kun ne poimitaan.
Mustikst menee ällöiksi pestessä:( Tekisi hirveesti mieli syödä niitä pensasmustikoita, mutta en halua pestä ja toisaalta en halua noroa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pestään puutarhan pensaat kerran viikossa niin ei sitten tarvitse marjoja erikseen enää pestä kun ne poimitaan.
Siis... ihan vaan kasteluako tarkotat...
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta tuodut marjat suositellaan kuumentamaan ennen käyttöä.
Tuo koskee vain pakastemarjoja. Ei niitä tuoreita kuumentaa kannata. Olen huuhdellut kevyesti.
Eiköhän ne virukset ole kuollut jo matkalla tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... ihan vaan kasteluako tarkotat...
Pesua tietenkin. Lehdet, kukat ja kasvavat marjat hellävaraisesti saavissa pehmeällä harjalla ja runko-osat toisenlaisella harjalla, lopuksi huuhtelu.
Ulkolaiset pakastemarjat suositellaan että ne kiehautetaan. Tuoreet ulkomaiset marjat voi syödä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden viljelyssä käytetä torjunta-aineita.
Maistuvat aivan hyönteismyrkyltä.
Apua, mä oon tähän mennessä miettinyt vain marjanpoimijoiden likaisia käsiä, mutta nyt aloin pohtia noita metsäneläimiä, jotka pissivät minnelie.