Hyvä Tori -ostaja
Olen muuttamassa ja yritän tyhjentää vanhaa asuntoa turhasta tavarasta, jota annan ilmaiseksi Torissa. Kyllä, täysin ilmaiseksi. Laitoin toissa päivänä muutaman ilmoituksen samanaikaisesti, sain niistä noin 400 viestiä. Suurinosa viesteistä on ”Onko vapaa?”. Minun on mahdotonta ilmoittaa jokaiselle erikseen, että on vapaa. Koska jos aloitan ensimmäisestä ja hän empii 2 päivää, siitä seuraavaan jne. en saa tavaraa ikinä liikenteeseen. Siksi valitsen sen hakijan, joka ilmoittaa, että pääsen hakemaan tänään klo x.
Kokemuksesta olen oppinut, että 99% ”Onko vapaa?” -kyselijöitä on niitä, jotka häviävät kuin tuhka tuuleen vastauksen saatuaan. Tai haun aikaan. Tai sitten tulee 20 lisäkysymykstä, valokuvauspyyntöä ja kuljetusmahdollisuuksia. Ilmaisen tavaran takia en näe tätä vaivaa.
En enää myöskään varaa tavaraa. Tämäkin kokemuksesta, teistä ei koskaan enää sen koommin kuulu. Tai sitten ollaan sairaalassa, mies ei anna autoa ja aikataulut ei natsaa.
Laitan ilmoitukseen VARATTU kun tavara on varattu. Se tarkoittaa sitä, että tavarasta on sovittu jo jonkun kanssa ja jos se et ole sinä, en koe velvollisuudekseni ilmoittaa sinulle henkilökohtaisesti, että tavara on varattu ja sen tod. näk. joku hakee. En ole sinulle siitä tilivelvollinen. Lisäksi jos ilmoituksessa lukee VARATTU, se ei ole silloin vapaa. Eli miksi ihmeessä vastaisin sinulle erikseen saman asian.
Joten seuraavan kerran kun haukut minut epäkohteliaaksi ja alat kiukuttelemaan minulle ilmaisen tavaran perään, mieti ensin omaa käytöstäsi ja voisiko siinä olla syy, miksi sinulla ei ole tavarat nyt hallussasi.
Kommentit (3)
Soittaja on voittaja, niin se yleensä menee.
Joo ja nämä vielä. Kun itse myyn pieneksi jäänyttä käyttämätöntä, ihan jopa hintalaput kiinni, eli on todellakin uudenveroisessa kunnossa niin ei tartte miettiä että onko siinä nyt pesunukkaa paljon vai vähän jne. Ja lasken hinnan puoleen tai jopa vain 30% uuden hinnasta. Niin sitten tulee vielä niitä euron tinkaajia että myytkö sillä? Joo voit ostaa sillä euron halvemmalla käytettyjä tosta viereisestä, jonkun muun laittamasta ilmoituksesta ole hyvä.
Laita tuo teksti niihin ilmoitusten yhteyteen copy pastella, täällä ei tavoita oikeita ihmisiä.