Kotimaan matkakohde, jossa kannattaisi käydä kesälomalla?
Ulkomaille ei nyt ehkä uskalla mennä. Missä kannattaisi kotimaassa käydä? Lapsia ei ole mukana eli huvipuistot ja eläintarhat ei ole nyt se juttu.
Kommentit (15)
Siihen vaikuttaa mikä on auki. Linnat, Muumimaailma, museot...
Savonlinna, Punkaharju ympäristöineen.
Telttailemaan! Mä ainakin haaveilen nuotiotulesta ja aamuista luonnossa.
Perinteinen rengasmatka. Sitten kohteita mitä matkalle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Möhkö.
Ja siellä rinkka selkään ja Susitaipaleelle. Ilman telttaakin pärjää, reitin varrella on tupia ja laavuja.
Jos haluat wanhan ajan tunnelmaa, voin suositella Mathidedalia (lähellä Saloa).
Porin yyteri on kova. hiekkarannat parempia kuin etelässä ja voi myös mennä nakurannalle (uimaan toki ei pääse kuin uikkareissa) Lisäksi kaunis reposaari on siitä vain noin 10km päässä kalaravintoloineen.
Käykää autolla Ahvenanmaalla! Ja paksiin mukaan polkupyörät, niillä on mahtava liikkua perillä, lyhyet välimatkat ja kaunis luonto.
Sinne pääsee joko Turusta Ruotsinlaivalla (jos ne kulkevat) ja joka tapauksessa Ålandstrafikenin lautoilla pääsee joko Korppoosta tai Kustavista, eteläistä tai pohjoista linjaa. Ne kulkevat ympäri vuoden.
https://www.alandstrafiken.ax/fi/aikataulut
Perillä voitte vuokrata mökin tai olla hotellissa Maarienhaminassa.
Nähtävyyksiä on upean luonnon lisäksi mm. Bomarsundin linnoitus, Kastelholman linna ja kotiseutumuseo, Eckerön metsästysmuseo ja Maarianhaminan merenkulkumuseo ja museolaiva Pommern.
Tuohon saaristoreissuun yhdistettynä Turun linna ja Ruissalo jos eivät ole ennestään tuttuja.
Kaskinen ja Kristiinankaupunki viehättäviä pikkukaupunkeja puutaloineen.
Minä vielä joskus teen muutaman yön reissun Turkuun. Tykkään museoista ja siellähän on katsomista tällaiselle keskiaikahullulle. Linna, Aboa Vetus, Luostarinmäki. Kun olis joskus aikaa koluta siellä perusteellisesti.
Voi kuvitella millaiset jonot saariston rengastiellä on kesän ajan. Muutama kesä sitten vietimme enemmän aikaa lossijonoissa kuin itse saaristossa.
Savonlinna, Punkaharju, Kuusamo, Koli...