Miksi HUSkin puhuu vaan hihaan räkimisestä, miksei suositella kansanmaskeja kun kaikkialla missä ne käytössä tukahtuminen vauhdittunut!
Kommentit (50)
Täällä on jotain vikaa, vikaa, vikaa...
mä oon niin kyllästynyt noihin maskipakko vinkujiin!!!!!!!!!!!!!! käytä käytä!!!
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä siis tämän päivän tiedotustilaisuduesta. Sama vanha mantra. peskää käsiä, yskikää hihaan. Käisenpesu on tärkeää, mutta kun uusin tutkimus osoittaa että suurin osa tartunnoista pisaratartuntana ilmateitse. Siksi ne kansanmaskit NIIN paljon auttaisivat.
Kouluissakin on kaikkialla maskit kun avattu. Meillä ei mitään ja se näkyy kyllä näissä tartunnoissa.
Niin siis missä kaikkialla? Yhdessäkään Pohjoismaassa ei ole maskisuositusta kouluissa tai yleisillä paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto on kansanmaski?
Ffp1 ja ffp2 tasoiset maskit. Ei-venttiilikäyttöiset.
Koska täällä ei haluta ehkäistä viruksen leviämistä kuin juhlapuheissa?
19 tartuntaa tänään. Kaikki on mennyt päin seiniä!!! Kahden viikon päästä rytisee!!
Miksi hallituksen pitää käskeä AP:n pitämään maskia?
Se maski pitäisi vaihtaa 2h välein uuteen. Epäilen, että ei ole rahaa/maskeja, että tämän voisi toteuttaa.
Koska maskeja ei ole tarpeeksi kaikille, niitä ei suositella, vaikka maskit auttaisivat. Niin Sanna Marin on kertonut tiedotustilaisuudessa.
Ap, jos olisit seurannut Suomen suojavarustesekoilua, tietäisit että "Suomi on hyvin varautunut" tarkoitti ettei ollut.
Nokun siihen maskiin voi kertyä viruksia ja se pitää pestä 90 asteessa ja kaikkea.
Hihaan ei kerry viruksia. Samaa hihaa voi käyttää vaikka monta päivää ja se puhdistuu ihan hyvin muun pyykin mukana.
Takin hihaakin voi helposti käyttää vaikka kuukausia pesemättä. Erityisesti takin hihat hylkivät koronaa ja tarjoavat täydellisen suojan jokaiselle yskijälle.
Myös kaulahuivin käyttäminen täysin turvallista.
T. Mika 🥴
P.s. Kyllästyttää jankuttaa tällaisia perusasioita tyhmälle kansalle päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
mä oon niin kyllästynyt noihin maskipakko vinkujiin!!!!!!!!!!!!!! käytä käytä!!!
Niin koska sä et välitä vanhuksista ja heidän elämänlaadustaan yhtään tippaa. Minä, minä, minä.
Kahden viikon päästä jysähtää! Pari viikkoa pari viikkoa! Odottakaapa vain
Niitä ei ole vielä riittävästi edes terveydenhuoltoon. Miten voisivat suositella niitä tavan kansalaisille, kun esim sairaaloissa ja terveyskeskuksissa kehoitetaan säätelemään niiden käyttöä ja kaikissa ei ole ollenkaan? Neuvoloissa ei käytetä ollenkaan ja lista varmasti jatkuu. Jokainen voi kyllä itse käyttää niitä ja kannattaa käyttää.
Siinä tiedotustilaisuudessahan sanottiin ihan selkeesti, että päätös maskista on ihmisen itsensä tehtävä ja että mitä laajemmin käytettäisiin sitä vähemmän tulisi tartuntoja.
"sinä suojaat minua ja minä sujaan sinua"
Odottavat kuitenkin stmmän lausuntoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan haluais itse käyttää mutta ei kehtaa. sen takia ne vouhottaa tota pakko käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto on kansanmaski?
Ffp1 ja ffp2 tasoiset maskit. Ei-venttiilikäyttöiset.
Ei tarvii olla edes luokiteltu. Kansanmaski on esim kangasmaski. Sen idea on suojella muita. Kun kaikki suojelevat toisia kaikki ovat turvassa. Siksi niiden käytön pitää olla pakollista.
Mutta meillä on näitä nuoria ja muuta kalliokuplaa, jotka eivät halua. Kun se on kato sellainen loukkaus. Niiinku jus MUN, siis MINUN yksilönvapauttani kohtaan. Jos MINÄ en halua välittää vanhuksista ja riskiryhmistä niin MINULLA on siishen täysi oikeus.
Ihanaa lapset ihanaa!
Ihanaa lapset ihanaa!
Ihanaa lapset ihanaa!
Tämä on niin ihanaa!
Vaikka tekee kipeää niin ei haittaa!
T: Sanna & kumppanit
Ja tämä siis tämän päivän tiedotustilaisuduesta. Sama vanha mantra. peskää käsiä, yskikää hihaan. Käisenpesu on tärkeää, mutta kun uusin tutkimus osoittaa että suurin osa tartunnoista pisaratartuntana ilmateitse. Siksi ne kansanmaskit NIIN paljon auttaisivat.
Kouluissakin on kaikkialla maskit kun avattu. Meillä ei mitään ja se näkyy kyllä näissä tartunnoissa.