Korona-ajan ärsyttävimmät sanat???
Digiloikka, KRAAAAAAHH! En halua enää kuulla kertaakaan tota hirvitystä :D Mitäs muilla?
Kommentit (64)
Jeestus digiloikka on niin last decade. Oikeesti, mikä helkutin loikka tässä muka on tehty.
Itseä ärsyttää eniten sosiaalinen eristäytyminen. Koska kyseessähän ei ole sosiaalinen eristäytyminen vaan fyysinen eristäytyminen. Kyllä sosiaalinen voi olla, mutta fyysistä läheisyyttä pitäisi välttää.
THL
Laumasuoja
Mika Salminen
Oireettomat tartuttajat
Näistä verenpaine nousee ainakin itsellä.
”Ikäihmisten ja riskiryhmien suojeleminen” ja ”Krista Kiuru”.
Olen varmaan sysipaska ihminen, mutta minua ei tuollaisella motivoida koronatoimenpiteisiin. Suojaan toimillani tasan itseni ja perheeni ja jos joku riskiryhmäläinen ei toimi samoin, niin minä en voi sille yhtään mitään.
Tsuumi, tiimssi, koronakahvipaussi (tietenkin tiimssin välityksellä)
Marin.
SDP
"Voin ilokseni todeta, että huomenna meillä on taas infotilaisuus..."
- Maski taitaa olla ylivoimaisesti ärsyttävin. Olen ihan totaalisen kyllästynyt kaikkiin mahdollisiin maskikeskusteluihin (puolesta, vastaan, huoltovarmuuskeskus, jne. jne. yäk) ja itse maski-sanakin on minusta jotenkin ällöttävä.
- Pärske. Hyi helvata kun puhutaan pärskeiden leviämisestä yms. Eli siis käytännössä ja suomeksi sanottuna räästä! Pärske kuulostaa ihan hiton yököttävältä ja karsealta tässä yhteydessä.
- Viruslinko. Uusi, rasittava hittisana joka saa näkemään punaista.
- Karanteeni-sanan väärinkäyttö
- Viiiiirus (tarviiko perustella???)
- Haavoittuvimmassa asemassa olevat.
- Riskiryhmään kuuluva - silloin kun kyse on itsediagnosoidusta riskiryhmäläisyydestä.
- koronakevät
- kotikaranteeni
Asteittain, portaittain
sanna
li
viruslinko
oire, oireilu
korona
corona
turvaväli
Etävastaanotto
linko, linko, linko -hokeminen
Se kun koronasta käytetään sanaa kovid (lausuttuna).
Miksipitää puhua kovidista eikä koronasta, siis ihan puhekielessä. Mun miehen joka toinen sana nykyään on kovid ( tai ollut kaksi kuukautta ainakin).
Kovid sitä ja kovid tätä. Argh!
Vierailija kirjoitti:
Se kun koronasta käytetään sanaa kovid (lausuttuna).
Miksipitää puhua kovidista eikä koronasta, siis ihan puhekielessä. Mun miehen joka toinen sana nykyään on kovid ( tai ollut kaksi kuukautta ainakin).
Kovid sitä ja kovid tätä. Argh!
Niin ja lisäänpä vielä sen "erittäin tärkeää". Kaikkien asiastuntijoiden ja poliitikkojen jokaisessa haastattelussa tuli vähintään kerran "erittäin tärkeää" tai "juuri nyt on erittäin tärkeää..."
Kotoilu ja koronakotoilu sekä viruslinko, hyi h*lavetti. Digiloikka on myös karsea sana. En pidä myöskään näistä jo kuluneista lässytyksistä "Kyllä me tästä yhdessä selvitään" yms.
Eniten ärsyttää karanteeni-sanan jatkuva väärinkäyttö. Samoin riskiryhmä-sanan käyttö suunnilleen jokaisesta jolla on joskus ollut joku mikä tahansa sairaus.
Kello on PYKÄLÄSSÄ, onko pakko aloittaa jokainen videokokous tällä!
Maskisuositus, uusi normaali, hamstraus/hätävara/selviytymissetti/varmuusvarasti
Covidiootti on oikein osuva ja nerokas sana.