Lapsen koulupäivä: olivat katsoneet Youtubesta
kahen kilon siika -videon.
Sellaista hyödyllistä tänä päivänä.
Kommentit (14)
Eipä näillä parilla viimeisellä kouluviikolla muinakaan vuosina ole mitään järjellistä tehty. Mitä oletit että siellä nyt tehdään?
Me mentiin aikoinaan bilsantunnilla ulos tunnistelemaan kasveja. Toisin sanoen pidettiin piknikkiä nurtsilla.
Onhan se suomalaisen kulttuurin merkkiteos, hyvä että opetetaan nykynuorisollekin. Luetaanhan siellä Seitsemää veljestä ja Kalevalaakin, niin miksipä ei myös katsottaisi siikavideota?
Olisiko ollut parempi ratkaisu antaa jokaiselle lapselle tunnin kestoinen henkilökohtainen tapaaminen opettajan kanssa, johon myös vanhemmat saavat halutessaan osallistua? Siinä oltaisiin voitu selvittää, miten lapsi voi ja mitä hän on oppinut. Seitsemän tapaamista päivässä, eli lapset olisi viikossa käyty läpi. Tällä aiheutettaisiin vähemmän tartuntariskiä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näillä parilla viimeisellä kouluviikolla muinakaan vuosina ole mitään järjellistä tehty. Mitä oletit että siellä nyt tehdään?
Sitä suuremmalla syyllä olisi voinut jatkaa etäkoulua. Olisin minäkin osannut tuon näyttää Youtubesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut parempi ratkaisu antaa jokaiselle lapselle tunnin kestoinen henkilökohtainen tapaaminen opettajan kanssa, johon myös vanhemmat saavat halutessaan osallistua? Siinä oltaisiin voitu selvittää, miten lapsi voi ja mitä hän on oppinut. Seitsemän tapaamista päivässä, eli lapset olisi viikossa käyty läpi. Tällä aiheutettaisiin vähemmän tartuntariskiä.
Eipä siitä mitään hyötyä olisi, että teini vastailee "emmätiiä" tms. kaikkiin kysymyksiin. Tai huonoista oloista tuleva lapsi vastaa kaikkeen, että "hyvin menee", koska ei uskalla kertoa totuutta.
Jos nyt vakavasti puhutaan, niin kyllähän Kahen kilon siian, tai melkein minkä tahansa muunkin videon, katsomiselle voi olla vaikka minkälaisia opetuksellisia syitä. Tuskinpa sitä videota on vain katsottu ilman mitään kontekstia tai siihen liittyviä tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näillä parilla viimeisellä kouluviikolla muinakaan vuosina ole mitään järjellistä tehty. Mitä oletit että siellä nyt tehdään?
Sitä suuremmalla syyllä olisi voinut jatkaa etäkoulua. Olisin minäkin osannut tuon näyttää Youtubesta.
Ap
Vaan et kykene korvaamaan kavereita, joita lapsi näkee koulussa. Ihan hyvä, että välillä pääsee näkemään muitakin kuin omaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut parempi ratkaisu antaa jokaiselle lapselle tunnin kestoinen henkilökohtainen tapaaminen opettajan kanssa, johon myös vanhemmat saavat halutessaan osallistua? Siinä oltaisiin voitu selvittää, miten lapsi voi ja mitä hän on oppinut. Seitsemän tapaamista päivässä, eli lapset olisi viikossa käyty läpi. Tällä aiheutettaisiin vähemmän tartuntariskiä.
Vanhemmille pakollinen osallistuminen tai sossu tulee visiitille. Sillä olisi jo jotain vaikutustakin.
Nyt voit pitää pistarin kyseisestä videosta
”Niin paljon se siika painoi?”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut parempi ratkaisu antaa jokaiselle lapselle tunnin kestoinen henkilökohtainen tapaaminen opettajan kanssa, johon myös vanhemmat saavat halutessaan osallistua? Siinä oltaisiin voitu selvittää, miten lapsi voi ja mitä hän on oppinut. Seitsemän tapaamista päivässä, eli lapset olisi viikossa käyty läpi. Tällä aiheutettaisiin vähemmän tartuntariskiä.
Eipä siitä mitään hyötyä olisi, että teini vastailee "emmätiiä" tms. kaikkiin kysymyksiin. Tai huonoista oloista tuleva lapsi vastaa kaikkeen, että "hyvin menee", koska ei uskalla kertoa totuutta.
Visiitin aikana voisi tehdä matikan tehtäviä ja muutenkin kerrata ja osoittaa osaamistaan kevään aikaisista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näillä parilla viimeisellä kouluviikolla muinakaan vuosina ole mitään järjellistä tehty. Mitä oletit että siellä nyt tehdään?
Sitä suuremmalla syyllä olisi voinut jatkaa etäkoulua. Olisin minäkin osannut tuon näyttää Youtubesta.
Ap
Vaan et kykene korvaamaan kavereita, joita lapsi näkee koulussa. Ihan hyvä, että välillä pääsee näkemään muitakin kuin omaa perhettä.
On hän tavannut kavereita pihalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut parempi ratkaisu antaa jokaiselle lapselle tunnin kestoinen henkilökohtainen tapaaminen opettajan kanssa, johon myös vanhemmat saavat halutessaan osallistua? Siinä oltaisiin voitu selvittää, miten lapsi voi ja mitä hän on oppinut. Seitsemän tapaamista päivässä, eli lapset olisi viikossa käyty läpi. Tällä aiheutettaisiin vähemmän tartuntariskiä.
Eipä siitä mitään hyötyä olisi, että teini vastailee "emmätiiä" tms. kaikkiin kysymyksiin. Tai huonoista oloista tuleva lapsi vastaa kaikkeen, että "hyvin menee", koska ei uskalla kertoa totuutta.
Visiitin aikana voisi tehdä matikan tehtäviä ja muutenkin kerrata ja osoittaa osaamistaan kevään aikaisista jutuista.
Eiköhän se osaaminen ole tullut jo todistettua kouluvuoden aikana. Normaalioloissa ja etäkoulussa. Turhaa lisätyötä opettajille tuollaisesta "kyselytunnista".
Mitä???
Hah hah!
Ihan paras!