Toimiiko Concerta samalla tavalla kuin Voxra?
Minulle määrättiin Concertaa. Söin joskus aikoinaan Voxran ja se sai mua kuukausien jälkeen ihan ylikierroksilke ja hengästyneeksi.
Concerta vaikuttaa dopamiiniin ja noradrealiiniin? Eli aiheuttaako sekin vain hengästynyt olo ja energistä ahdistusta?
Kommentit (44)
Itsellä adhd-lääkitys(36mg) toimii hyvin. Sain sen vasta 50-vuotiaana, olin/olen ollut pahasti alisuorittaja elämässä, en saanut lukion jälkeisiä opiskeluja koskaan suoritettua, olen ollut hyvin monotonisissa töissä vuosikymmenet, ollut tyytymätön elämääni siltä osin. Samoin kärsin pahoista uhkapeliongelmista, josta sain isot velat päälleni, ja jouduin myymään kerrostaloasuntoni. Elämäni on ollut lastani lukuunottamatta kaosta ennen lääkityksen saamista(eli diagnoosia). Nyt pari viimeistä vuotta on ollut niin paljon parempia, olen ollut aikuiskoulutuksessa työn ohella, saanut muutenkin elämäni järjestetykseen monella tapaa. Päässä ei ole tuhatta välilehteä auki, vaan pystyn esimerkiksi lukemaan tuntikausia kerralla, ennen 20 minuuttia oli jo tuskaa, tämänkin vuoksi luulin olevani tyhmempi, kuin luultavasti olenkaan. Omalla kohdallani siis homma toiminut.
Itse sain juuri diagnoosin Kaikki oikein tutkimuksessa.
Lääkityskokeilu aloitetaan lääkärin palattua lomilta.
Saas nähdä miltä oikea adhd lääkitys tuntuu. Tällä hetkellä menee Voxra 300 mg jonka pitäisi kai vaikuttaa samaan tyyliin, kuin mutta miedommin.
Tähän mennessä huomannut vain rauhoittumisen tekemisissä. Ei tarvitse painaa, kuin hullu pitääkseen motivaation yllä. Kovempien lääkkeiden vaikutus jää nähtäväksi.
Onko monet täällä olleet kuntoutuksessa/valmennuksessa? Onko niistä mitään oikeaa hyötyä elämään?
Joku lääketieteen ammattilainen voisi vastata tähän, mutta eikös nyrkkisääntönä ole, että matalampi leposyke on parempi. Itselläni oli urheiluaikoina leposyke 38, nyt 55-vuotiaana ja ylipainoisena 78.