Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea melu jostain koulujen alkamisesta - koronatapauksethan olisi kuitenkin noussut kesälomien alettua 30.5.

Vierailija
18.05.2020 |

Oppilaat saavat nyt palauttaa kirjansa ja läppärinsä. Kesälomalla ehtii tavata kavereita, hengailla puistoissa ja leireillä, sekä ostareilla.

Nuo eläkeläiset olisi hyvä pitää eristyksissä vielä elokuulle saakka.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös, lasten ja nuorten mielenterveyttä ajatellen. Meidän lasten koululla on hirveän hyvin porrasttettu tulot, menot, välkät ja ruokailut, ja viettävät paljon aikaa ulkona. Erinomaista!

Ja pitäähän tää tsekata nyt ennen syksyä muutenkin.

Vierailija
42/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea päätös, lasten ja nuorten mielenterveyttä ajatellen. Meidän lasten koululla on hirveän hyvin porrasttettu tulot, menot, välkät ja ruokailut, ja viettävät paljon aikaa ulkona. Erinomaista!

Kyllä, luulen että tämä on vähän niinkuin koemielessäkin järjestetty, et kuinka paljon leviää, vai leviääkö just ollenkaan.

Tuntuu hysteeriseltä, kun nyt on ehkä 10 saanut tartunnan. Pitää herätä todellisuuteen, ei me eletä paratiisissa tai taivaassa missä ei ole sairauksia! Tottakai voidaan tehdä asioita ja meidän pitääkin ennaltaehkäistä, mutta totuus on että kaikkea ei voida suitsia.

Minustakin lasten henkinen hyvinvointi on nyt erittäin tärkeä asia, masennus ja itsarit ovat muutenkin lisääntyneet tänä keväänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Li. A.n.dersson nyt tyytyväinen? Tekisi mieli laittaa sille vähän kiukkuista palautetta.

Ai muutaman yksittäisen koulun takia? Nyt ei ihan ole suhteellisuudentaju sulla kohdillaan. Yli 2200 peruskoulua Suomessa kuitenkin.

Vierailija
44/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Li. A.n.dersson nyt tyytyväinen? Tekisi mieli laittaa sille vähän kiukkuista palautetta.

Jaahas... Mitäs meinasit annattaa Li:lle?

Vierailija
45/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, luulen että tämä on vähän niinkuin koemielessäkin järjestetty, et kuinka paljon leviää, vai leviääkö just ollenkaan.

Tuntuu hysteeriseltä, kun nyt on ehkä 10 saanut tartunnan. Pitää herätä todellisuuteen, ei me eletä paratiisissa tai taivaassa missä ei ole sairauksia! Tottakai voidaan tehdä asioita ja meidän pitääkin ennaltaehkäistä, mutta totuus on että kaikkea ei voida suitsia.

Minustakin lasten henkinen hyvinvointi on nyt erittäin tärkeä asia, masennus ja itsarit ovat muutenkin lisääntyneet tänä keväänä.

Mitä luulet kuinka lapsien mielenterveys kehittyy, jos tämä sama kituuttaminen kestää vuoden? Olisiko kuitenkin parempi yrittään ottaan tartunnat haltuun ja avata vasta sitten kouluja? Tässä voitaisiin tietenkin katsoa maantieteelliset erot epidemian suhteen.

Perheessä on isoja ongelmia, mikäli lapsen mielenterveys järkyy kun joudutaan olemaan perheen kesken muutama kuukausi. Noita ongelmia koulu ei ratkaise.

Vierailija
46/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muutaman yksittäisen koulun takia? Nyt ei ihan ole suhteellisuudentaju sulla kohdillaan. Yli 2200 peruskoulua Suomessa kuitenkin.

Totta. Ei noiden koulujen oppilailla ole väliä. Eikä ylipäätänsä Itä-Helsingillä. Tuollahan asuvat ainoastaan köyhät ja ...

Vierailija
47/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän laumasuojaa saada jos ei aleta elämään normaalimmin. Se olisi hyvä olla ensi syksyn korona-aaltoa silmälläpitäen. Se versio nimittäin voi olla tätä tämän hetkistä monin verroin pahempi.

Ruotsissa laumasuoja 40% ja kasvaa vaan. Kesään mennessä haluavat sen nousevan 60%:een.

Suomen laumasuoja taitaa edelleen olla alle 1%?

Joko olet osallistunut laumasuojatalkoisiin? Mistä hankit tartunnan?

Vierailija
48/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä itse olisin lapsena joutunut menemään kouluun ja miettimään tuleeko korona niin mä olisin pelännyt ihan helevetisti! Eli ei tässä koulujen avaamisessa mielestäni lasten oikeuksia ajateltu pskan vertaa!! Oon ihan varma, että joku koulukiusaaja olisi vielä minua pelotellut koronalla jatkuvasti ja uhannut yskiä minuun päin niin että saan Koronan.

Koulut pitäisi laittaa nyt kiinni!

Vierailija
49/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä itse olisin lapsena joutunut menemään kouluun ja miettimään tuleeko korona niin mä olisin pelännyt ihan helevetisti! Eli ei tässä koulujen avaamisessa mielestäni lasten oikeuksia ajateltu pskan vertaa!! Oon ihan varma, että joku koulukiusaaja olisi vielä minua pelotellut koronalla jatkuvasti ja uhannut yskiä minuun päin niin että saan Koronan.

Koulut pitäisi laittaa nyt kiinni!

Kun lasten mielenterveyttä mietitään, niin jätetään tosiaan huomioimatta, että monikin saattaa pelätä kun kaikkien näiden turvatoimien jälkeen yks kaks voikin mennä kouluun ja siellä sitten kuitenkin on aika massiiviset poikkeusjärjestelyt. Oman lapseni koulussa kiusaajat ovat yskineet muita päin, opettajat eivät saa kuriin nyt niin kuin eivät saaneet aiemminkaan.

Vierailija
50/50 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei noiden koulujen oppilailla ole väliä. Eikä ylipäätänsä Itä-Helsingillä. Tuollahan asuvat ainoastaan köyhät ja ...

Itä-Helsingin koulussa käy ihan mukavasti Itäsalmen ja Sipoon nuoria. Ei köyhien vuoksi tällaista kohua nosteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan