Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnollisuus ei tule häviämään maailmasta

Vierailija
18.05.2020 |

Suomessakaan ateismi ei ole kovin suosittua, vaan täällä kristinuskon tilalle on tullut new age, eli ihmiset kaipaavat jotain yliluonnollista mihin uskoa. Uskonnollisten ihmisten syntyvyys on korkeampaa kuin uskonnottomien.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soisin 1slamin uskon lisääntyvän suomessa, moni tuttava on kääntynyt miehensä myötävaikutuksella siihen ja ovat nyt onnellisia. Ruotsissahan siihen suuntaan ollaan menossa ja toivottavasti myös suomessakin.

Vierailija
2/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maailman ihmisistä on uskovaisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Age on mennyt muodista ainakin kymmenen, ehkä jopa kaksikymnentä, vuotta sitten.

Vierailija
4/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soisin 1slamin uskon lisääntyvän suomessa, moni tuttava on kääntynyt miehensä myötävaikutuksella siihen ja ovat nyt onnellisia. Ruotsissahan siihen suuntaan ollaan menossa ja toivottavasti myös suomessakin.

Mua kiinnostaa miehenä íslamissa se miten nainen on kuuliainen miehelleen ja vaikuttavat onnellisiltä. Heillä on se naisen asema ja he ovat ylpeitä siitä. Eivät yritä olla mitään muuta. Näin múslimi naisen tässä vähän aikaan sitten lidlissä ja katseemme kohtasivat. Hänellä oli muuten normaalit vaatteet, mutta hänen naamalla oli sellainen päähine mistä tuli kangas kasvojen eteen joka oli pitsimäinen. Siitä silmien luukusta näin vihreät pitkä ripsiset kissamaiset jalokivimäiset silmät. Tämä nainen oli jo ilmeisesti otettu ja itse olen ortodoksi, mutta se oli pysäyttävä mesmeroiva kohtaaminen. Ymmärsin miksi hänellä oli tuo päähine. Hän oli todella kaunis nainen ja hänen miehensä halusi pitää tuon kauneuden itsellään. Sitä minä voin kunnioittaa.

Vierailija
5/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap. Ei koskaan tule häviämään, aina tulee olemaan ihmisiä jotka uskovat johonkin näkymättömään, oli se sitten pelkkä henki, tai kivipaasi.

Näin se menee, sanoisinko jopa että iänkaikkisesti.

Vierailija
6/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kehittyy niin hitaasti, että mahtaako maapalloakaan olla enää olemassa siinä vaiheessa kun ei ole enää tarvetta etsiä tukea jostain "vahvemmasta", olipa se sitten ylemmässä asemassa oleva ihminen, tai mies pilven päällä.

Vierailija
7/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskonnollisuus ei tosiaan tule katoamaan mihinkään. Se että säilyykö juuri kristinusko onkin toinen asia?

Vierailija
8/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimit muuttuvat Suomessa vain tapamuslimeiksi. Suomessa ei ole tarvetta taikauskolle.

Vierailija
9/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviää siinä vaiheessa kun ihminenkin häviää.

Vierailija
10/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten ihmisten määrä lisääntyy nopeammin kuin ateistien. Ateisteja on vain Euroopassa.

Vierailija
11/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit muuttuvat Suomessa vain tapamuslimeiksi. Suomessa ei ole tarvetta taikauskolle.

Ei näin ole käynyt Ortodokseillekkaan?

Vierailija
12/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa miehenä íslamissa se miten nainen on kuuliainen miehelleen ja vaikuttavat onnellisiltä. Heillä on se naisen asema ja he ovat ylpeitä siitä. Eivät yritä olla mitään muuta. Näin múslimi naisen tässä vähän aikaan sitten lidlissä ja katseemme kohtasivat. Hänellä oli muuten normaalit vaatteet, mutta hänen naamalla oli sellainen päähine mistä tuli kangas kasvojen eteen joka oli pitsimäinen. Siitä silmien luukusta näin vihreät pitkä ripsiset kissamaiset jalokivimäiset silmät. Tämä nainen oli jo ilmeisesti otettu ja itse olen ortodoksi, mutta se oli pysäyttävä mesmeroiva kohtaaminen. Ymmärsin miksi hänellä oli tuo päähine. Hän oli todella kaunis nainen ja hänen miehensä halusi pitää tuon kauneuden itsellään. Sitä minä voin kunnioittaa.

Miehenä olet kiinnostunut kuinka nainen on kuuliainen miehelle ja _vaikuttaa_ onnelliselta? No olipa yllätys. Yleensä se innostuvampi osapuoli tuossa on alistaja, ei alistuja.

Sitten miettimään onko se, että nainen tuntee asemastaan ylpeyttä saavutettu kuinka rauhanomaisilla keinoilla ja kasvatuksella. eri

Vierailija
13/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin järkyttynyt miten täysin ateistisesta neuvostoliitosta kuoriutui hetkessä taas kiihkouskovien valtakunta. Ihmisillä on todella suuri tarve paeta kuolemaa. Ateismi saa enemmän jalansijaa vasta kun ikääntymine pysyttään hoitamaan.

Vierailija
14/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskonnollisuus ei tosiaan tule katoamaan mihinkään. Se että säilyykö juuri kristinusko onkin toinen asia?

Kristinusko on maailman suurin uskonto eikä ole häviämässä minnekään. Suomesta toki voi jossain vaiheessa hävitä, mutta maailmasta ei häviä. Etelä-Eurooppa, Saharan eteläpuolinen Afrikka, Etelä-Amerikka ja USA ovat erittäin vahvasti kristittyjä alueita.

Vierailija
15/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti julistaa ettei jumalia ole. Sitten uskotaan ties mihin oppeihin, jotka julistavat että olet sitä mitä syöt. Ruokavalion avulla rakennetaan identiteetti ja rakennetaan ikuista nuoruutta peläten raihnaisuutta ja kuolemaa.

Jotkut juo koko ajan vettäkin uskoen sen ihmeitä tekevään, puhdistavaan voimaan.

Taikauskoksi sitä ennen sanottiin.

Vierailija
16/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on maailman suurin uskonto eikä ole häviämässä minnekään. Suomesta toki voi jossain vaiheessa hävitä, mutta maailmasta ei häviä. Etelä-Eurooppa, Saharan eteläpuolinen Afrikka, Etelä-Amerikka ja USA ovat erittäin vahvasti kristittyjä alueita.

Tuskin kristinuskoksi voi enää kutsua, kun homot ja muut tunnustetaan.

Vierailija
17/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Älykkyys tieteiden ymmärtäminen sekä sivistys ovat hallaa uskonnoille. Uskonnot voivat lisääntyä siellä missä asioita selitellään uskolla, muttei siellä missä älykkyys ja ymmärtäminen ratkaisee, kuten Suomessa. Olen itsekkin käynyt ortodoksikirkossa sytyttämässä kynttilän olenko mielestäsi uskovainen joka uskoo? No en enkä ole ortodoksikaan. Perustan maailmankatsomukseni perusteltuun tietoon en satuihin ja niin tekee Suomessa enenemässä määrin ihmiset.  Uskonto tulee jäämään traditoksi jota harjoitetaan perinteitä kunnioitten ilman uskoa. 

Vierailija
18/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olet kiinnostunut kuinka nainen on kuuliainen miehelle ja _vaikuttaa_ onnelliselta? No olipa yllätys. Yleensä se innostuvampi osapuoli tuossa on alistaja, ei alistuja.

Sitten miettimään onko se, että nainen tuntee asemastaan ylpeyttä saavutettu kuinka rauhanomaisilla keinoilla ja kasvatuksella. eri

Luulen että moni länsimaisessa yhteiskunnassa naisettomaksi jäävä saattaa ajatella, että tuollaisessa patriarkaattisessa uskonnossa olisi apu omaan tilanteeseen.

Vierailija
19/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että moni länsimaisessa yhteiskunnassa naisettomaksi jäävä saattaa ajatella, että tuollaisessa patriarkaattisessa uskonnossa olisi apu omaan tilanteeseen.

Niin, kumpi oli ensin, muna vai kana. Halu alistaa kumppania vai halu parisuhteeseen. Naisettomaksi voi länsimaisessa yhteiskunnassa jäädä myös sen vuoksi, että haluaisi naisen olevan oman päätäntävaltansa ja mielihalujensa hallinnassa. Varmaan silloin kuulostaakin oikein mukavalta, että joku tuohon suostuisi ja olisi asemastaan vielä ylpeä.

Vierailija
20/35 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Älykkyys tieteiden ymmärtäminen sekä sivistys ovat hallaa uskonnoille. Uskonnot voivat lisääntyä siellä missä asioita selitellään uskolla, muttei siellä missä älykkyys ja ymmärtäminen ratkaisee, kuten Suomessa. Olen itsekkin käynyt ortodoksikirkossa sytyttämässä kynttilän olenko mielestäsi uskovainen joka uskoo? No en enkä ole ortodoksikaan. Perustan maailmankatsomukseni perusteltuun tietoon en satuihin ja niin tekee Suomessa enenemässä määrin ihmiset.  Uskonto tulee jäämään traditoksi jota harjoitetaan perinteitä kunnioitten ilman uskoa. 

Eli kristinuskolle tulee käymään kuten Suomen muinaisuskonnoille, jotka olivat enää traditioita ja tulivat vahvemman syrjäyttämäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän