Kyllästyin olemaan minä
Tajusin viime vuoden aikana miten paljon elämässäni ja itsessäni on asioita joista en enää pidä. Joka päivä vuoden loppua kohti työstin päässäni ajatusta että vuoden vaihtuessa haluan vaihtaa osan myös itsestäni. Olenkin jo muuttanut paljon pieniä sekä vähän isompia asioita ja olen itsestäni tosi ylpeä että uskalsin.
Tähän mennessä olen:
- irtisanouduin huonosta työpaikasta
- erosin huonosta suhteesta
- karsin huonot ystävyys suhteet pois eikä jäljelle jäänytkään juuri ketään
- lopetin alkoholin käytön lähes kokonaan
- poltan tupakkaa enää hyvin harvoin
- leikkasin pitkät hiukseni
- värjäsin hiukset vaaleista tummiksi
- otin nenälävistyksen ja korvien venytykset pois
- aloitin itsenäisesti uuden urheiluharrastuksen
Onko teillä ollut joskus tai onko juuri meneillään vastaavaa muutosta elämässä? Kerro mitä kaikkea olet muuttanut itsessäsi!
Kommentit (12)
Eiköhän tässä ole elämässä tullut kaikki muutettua sosioekonomisesta statuksesta sukupuoleen. Kaikkihan me itsemme uhreja ollaan jos mitään ei asioille tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ole elämässä tullut kaikki muutettua sosioekonomisesta statuksesta sukupuoleen. Kaikkihan me itsemme uhreja ollaan jos mitään ei asioille tehdä.
No sukupuolta en ainakaan ihan vielä sentään ole ajatellut vaihtaa mutta joo tuota ajattelutapaa yritän omaksua ettei kukaan muu kuin minä itse voi yrittää tehdä elämästä sitä mitä haluan. Kaikkeen ei toki voi vaikuttaa mutta aika paljoon. Jo näinkin pienillä muutoksilla mitä olen elämäntavoista ja ulkonäössä tehnyt on saanut oloni paljon paremmaksi ja virtaa tuntuu riittävän ihan eri tavalla kuin ennen.
Hyvältä kuulostaa, ap. Joskus pitää tehdä suursiivous elämässä, että saa tilaa uudelle ja paremmalle.
”Pienillä muutoksilla”? Kuulostaa siltä että jätit kaiken ja erityisesti huomaan tuon kohdan jossa kerroit jättäneesi huonot kaverisuhteet eikä jäljelle jäänyt juuri ketään. Tämä kertoo kyllä enemmän siitä että myös sinussa on vikaa eikä ympäristössä.
Hyvin tehty ap!
Monta kertaa tällä palstalla huudellaan kavereiden perään että se olisi merkki ihmisyydestä ja leima hyväksytyksi tulemisesta.
Monesti myös sekoitetaan ryyppykaverit ystäviin vaikka ryyppykaverit häviää kun ryypyt loppuu jolloin ystävyyttä/kaveruutta ei alun alkaenkaan ollut.
Frendit tai Rimakauhua ja rakkautta - tyyppisiä ystävyyssuhteita on aika harvalla.
Oman muutokseni aloitin vuosi sitten samoilla spekseillä kuin sinäkin ap.
Ensin surin "ystävien" puutetta kunnes huomasin juonitteluiden poistuneen elämästäni ja täähän on oikeasti kivaa kun esim. lauantai on mennyt jonkun mukavan harrastuksen parissa.
Hyvää jatkoa ja mukavaa kesää!
Vierailija kirjoitti:
”Pienillä muutoksilla”? Kuulostaa siltä että jätit kaiken ja erityisesti huomaan tuon kohdan jossa kerroit jättäneesi huonot kaverisuhteet eikä jäljelle jäänyt juuri ketään. Tämä kertoo kyllä enemmän siitä että myös sinussa on vikaa eikä ympäristössä.
Aika monissa ihmisissä on se vika, että he ovat liian kilttejä, liian miellyttämishaluisia, liian epäitsekkäitä. Muut ihmiset käyttävät tätä sitten hyväkseen, ja ystävyys jää hyvin yksipuoliseksi. Kyllä vampyyrit tunnistavat uhrinsa jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti ainakin se vika on ollut, että on valinnut tuollaisia kavereita ja valinnut viettää aikaa heidän seurassaan. Kaveruus ja yhdessäolo on voinut perustua esim. siihen alkoholinkäyttöön ja baareiluun yhdessä. Ja kun itse lopettaa nämä, niin huomaa ettei mitään muuta yhteistä sitten ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tehty ap!
Monta kertaa tällä palstalla huudellaan kavereiden perään että se olisi merkki ihmisyydestä ja leima hyväksytyksi tulemisesta.
Monesti myös sekoitetaan ryyppykaverit ystäviin vaikka ryyppykaverit häviää kun ryypyt loppuu jolloin ystävyyttä/kaveruutta ei alun alkaenkaan ollut.
Frendit tai Rimakauhua ja rakkautta - tyyppisiä ystävyyssuhteita on aika harvalla.
Ensin surin "ystävien" puutetta kunnes huomasin juonitteluiden poistuneen elämästäni ja täähän on oikeasti kivaa kun esim. lauantai on mennyt jonkun mukavan harrastuksen parissa.Hyvää jatkoa ja mukavaa kesää!
Joo mulla suurin osa kavereista sellaisia että se juominen oli melkeinpä ainoa mikä yhdisti meitä. Osa oli myös hyvin kieroja ja draaman hakuisia ihmisiä. Alkuun oli kyllä ikävä ja outoa mutta sen tunteen yli kun pääsi niin pystyi jo huokaisemaan helpotuksesta. Huomaan nyt miten hyvin oikeasti viihdyn yksin ja on mukavaa kun on energiaa kokeilla ja tehdä eri asioita.
Joku kysyi ikääni olen 28!
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tehty ap!
Ensin surin "ystävien" puutetta kunnes huomasin juonitteluiden poistuneen elämästäni ja täähän on oikeasti kivaa kun esim. lauantai on mennyt jonkun mukavan harrastuksen parissa.Hyvää jatkoa ja mukavaa kesää!
Hyvää jatkoa sinulle myös!
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa, ap. Joskus pitää tehdä suursiivous elämässä, että saa tilaa uudelle ja paremmalle.
Niinpä! Kaikkihan nämä ovat asioita mitä olen joskus halunnut ja joista olen pitänyt mutta nyt on vaan aika jollekkin muulle. Suosittelen samaa kyllä kaikille!
Niin ja myin oikeastaan kaikki vaatteeni ja ostin niistä saaduilla rahoilla uusia ja karsin myös asunnosta kaiken turhan ja innostuin jälleen sisustamisesta.