Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin nettikirpiksillä perustuu se, että ihmiset kyselevät "onko vielä vapaana" ja kun vastaa, että vielä löytyy, niin

Vierailija
18.05.2020 |

sitten ei enää vastatakaan mitään. Ehkä puolet tällaisia, viime aikoina lisääntynyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus pätee tässäkin, eli suuri osa porukasta vain on tyhmää. Ei tuolle käytökselle mitään järkevää syytä löydä. 

Vierailija
2/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n marketplace ehdottaa suoraan viestivaihtoehdoksi "Onko tämä vielä vapaana?" Sen voi pyyhkiä pois ja kirjoittaa jotain itse, mutta harva näköjään tekee niin. En vastaa itse ollenkaan jos tulee tuo viesti, kertoo paljon ihmisestä jos ei vaivaudu edes kirjoittamaan itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy nettikirppiksillä, tori.fissa, huutonetissä tai missään muuallakaan enää koskaan mitään. Käytetty tavara vetää puoleensa persaukisia aivokääpiöitä kuin tuore paskaläjä kärpäsiä kesäisellä pellolla. Vien kaiken tarpeettoman kaatopaikalle mieluummin kuin jänkkään ja vastailen typeriin kysymyksiin.

”Mikä on tiukka hinta”, ”Tuotko tänne Persereiäntielle samaan hintaan”, voi vit*tu.

Vierailija
4/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jps vadtaus viipyy päivä kausia niin on sen tavaran hankkinut jo muualta jpten ei kannata tuhlata aikaa ja vastata.

Vierailija
5/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myy nettikirppiksillä, tori.fissa, huutonetissä tai missään muuallakaan enää koskaan mitään. Käytetty tavara vetää puoleensa persaukisia aivokääpiöitä kuin tuore paskaläjä kärpäsiä kesäisellä pellolla. Vien kaiken tarpeettoman kaatopaikalle mieluummin kuin jänkkään ja vastailen typeriin kysymyksiin.

”Mikä on tiukka hinta”, ”Tuotko tänne Persereiäntielle samaan hintaan”, voi vit*tu.

No ei ne aina ole persaukisia. Olin myymässä käyttämätöntä lapullista merkki takkia 15€ (suht hintava ovh mutta en ole ahne) ja joku kirjoitteli josko voisi tingata 5€ pois.

Millä tämä nainen ajeli pihaan? Järjettömän isolla valkoisella kiiltävällä Audilla (en tiedä malleista mitään).

Eli pihi mikä pihi. En ikinä ole sen jälkeen antanut kenenkään tinkailla.

Vierailija
6/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt mulle on tullut Marketplacella peräkkäin neljä viestiä ja kukaan ei ole vastannut takaisin, kun olen kertonut että joo, vapaana on. En ymmärrä ihmisiä. ap

Vierailija
7/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb:n marketplace ehdottaa suoraan viestivaihtoehdoksi "Onko tämä vielä vapaana?" Sen voi pyyhkiä pois ja kirjoittaa jotain itse, mutta harva näköjään tekee niin. En vastaa itse ollenkaan jos tulee tuo viesti, kertoo paljon ihmisestä jos ei vaivaudu edes kirjoittamaan itse. 

Mistä muuten tiedät, ettei kysyjä ole poistanut valmista pohjaa ja kirjoittanut tuota kysymystä itse?

Vierailija
8/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa myydä mitään. Jaksa niitä turhia kyselyitä. Jäänyt niin mieleen sohvan ostaja. Laitoin lähes uudesta sohvasta tarkat mitat ja hinnan olin jo puolittanut. Siistin näköinen pariskunta tuli katsomaan. Keksivät sitten pyytää vielä alennusta sillä perusteella, jos se sohva ei mahdukkaan heille!

Vierailija
9/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuvittelee, että ilmoitus voi olla esillä, mutta tuote myyty. Mutta normaalimpaa olisi olettaa, että tuote on vielä myytävänä, kun ilmoitusta ei ole vielä poistettu. Vai poistaako osa ilmoituksia myynnin jälkeen todella myöhään? Syynä voi olla myös, että tinkaavat jotain toista tuotetta ja selvittävät mahdollisuutta tähän tuotteeseen, jos eivät toista saakaan.

Suuri osa torin ostajista on ns. hupikyselijöitä, ei mitään aikomustakaan ostaa mitään, vaan vain jutella myyjän kanssa. Ulkomaalaisista osa harjoittelee suomen kieltä torissa. Tämä aiheuttaa sen, että myyjät eivät jaksa enää vastata kaikkiin kysymyksiin tai tinkaajiin.

Vierailija
10/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kuvittelee, että ilmoitus voi olla esillä, mutta tuote myyty. Mutta normaalimpaa olisi olettaa, että tuote on vielä myytävänä, kun ilmoitusta ei ole vielä poistettu. Vai poistaako osa ilmoituksia myynnin jälkeen todella myöhään? Syynä voi olla myös, että tinkaavat jotain toista tuotetta ja selvittävät mahdollisuutta tähän tuotteeseen, jos eivät toista saakaan.

Suuri osa torin ostajista on ns. hupikyselijöitä, ei mitään aikomustakaan ostaa mitään, vaan vain jutella myyjän kanssa. Ulkomaalaisista osa harjoittelee suomen kieltä torissa. Tämä aiheuttaa sen, että myyjät eivät jaksa enää vastata kaikkiin kysymyksiin tai tinkaajiin.

Nyt juurikin ulkomaalaisen kanssa olen jutellut :D Keskustelu tyssäsi siihen, kun kysyin että milloin haluaisi noutaa tuotteen. ap

Vierailija
11/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava kokemus Market Placessa, enkä enää vastaa näihin viesteihin. Ainut, joka vastasi vastausviestiini oli ilmeisesti jokin huijari, Facen mukaan asui Englannissa, oli syntynyt Espanjassa ja siitä huolimatta oli tulossa muka hakemaan halpisnäyttöäni Kuopiosta... Tuli mieleen, että yrittiköhän kalastella tietojani. Profiili oli niin outo, että lopulta ilmoitin tuotteen jo menneen eikä hänestä kuulunut enää mitään.

Vierailija
12/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei siedä kysymystä, mutta minusta on ok kysyä, onko tuote vielä myynnissä.

Koska kun oon joskus kysynyt esim "onko tuote vielä myymättä", niin useamman kerran on vastattu, että myyty jo, elikä myyjä unohtanut poistaa viestin.

Vierailija
13/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei siedä kysymystä, mutta minusta on ok kysyä, onko tuote vielä myynnissä.

Koska kun oon joskus kysynyt esim "onko tuote vielä myymättä", niin useamman kerran on vastattu, että myyty jo, elikä myyjä unohtanut poistaa viestin.

Mulle se on ihan ok kysymys, jos siis on oikeasti ostamassa tuotteen eikä huvikseen kysele :) ap

Vierailija
14/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa sit myös myyjiä jotka eivät ikinä vastaa kysymyksiin. Laitoin 10 päivää sitten onko vielä myynnissä ja mistä voisi noutaa. Ei mitään vastausta, tuote edelleen myynnissä ja ilmoituksesta piilotettu puhnro. Että jos sitä sähköpostia ei osata käyttää niin laittakaa se puhelinnumero niihin myynti-ilmoituksiin!

Vierailija
15/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös jatkuvasti kyselyjä missä tuote on. Torissahan se lukee siinä ilmoituksessa! Sitten kun kerron paikan niin surkutellaan että aika kaukana, ootko tulossa paikkaan x lähiaikoina?

No en ole.

No tulisitko kumminkin kun mulla on sinne teille tunnin matka?

Joo tottakai, multa sinne se matka onkin yllättäen lyhyempi! Eiku..

Vierailija
16/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, itse laitan aina tuon valmiin kysymyksen kun olen ajatellut että onpa kätevää näin. Jos myyjä vastaa että on vapaana niin sitten alan sopimaan kauppoja. Enpäs arvannut että tuossakin voi mennä metsään...

Vierailija
17/17 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajan näkökulmasta: näitä haahuilijoita ja katoamistempun tekijöitä on myyjissäkin ja "Onko tuote vielä myynnissä" vaikuttaa paremman puutteessa neutraalilta tavalta tiedustella elonmerkkiä. Toki jos se elonmerkki tulee, vastaan myyjälle mahdollisimman pian. 

Jos laitan ensimmäiseksi viestiksi esim. "Hei, ostan tämän, milloin voin noutaa?", niin voi olla että myyjä ei vastaa päiväkausiin mitään, jolloin joutuu miettimään onko kaupat nyt sovittu vai ei. Jos joutuu viestittelemään useamman myyjän kanssa löytääkseen tietyn tavaran, ei halua lupailla liikoja niille, joilta vastaus mahdollisesti tulee myöhässä. Ehdotuksia paremmaksi avaukseksi otetaan vastaan!