Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen taiteellisesta naisesta. Miksi sellainen on niin vaikea löytää?

Vierailija
17.05.2020 |

Tinderissä kohtuusuuren kaupungin tarjonta tarjosi vain kahta taidenaista..

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa niistä on lesboja ja feministejä, niin kuin Katariina Souri ja sen ex-hoitokin.

:) Minä olen harvinainen siinä suhteessa, että en ole kumpaakaan. Olen myös empaattinen ja päihteetön, mikä taitaa olla myöskin harvinaista.

Vierailija
82/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* mummeli * kirjoitti:

Usko minua. Et halua "taiteellista" naista.

Mutta ehkä hän haluaa oikeasti taiteellisen ja luovan naisen. Luovuus  (+ älykkyys) voi näkyä myös asenteena, että nauttii elämästään, elää sitä täysillä, osaa ratkaista ongelmia parhain päin, luoda ympärilleen kauneutta ja harmoniaa, tunneälynä, sosiaalisena älynä. Perspektiivinä.  Sellaisena että elää elämää täysin rinnoin nauttien ja osaa ratkoa haasteita. Toki tällainen nainen kapiaa vähän vastaavaa sinulta, ei auta maine ja mammona, vaan se että sinullakin on älyä, kauneudentajua ja perspektiiviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei varmaan korosta sitä omaa taiteellisuutta, koska taidejutut ovat useimmiten harrastus, menetelmä muussa työssä tai korkeintaan sivutulojen lähde. 

Käytännössä ammatikseen taidealalla oleva on normaalisti opettaja tai jonkinlainen kulttuurintuottaja tai vaikka media-assistentti.

Lisäksi nykyaikana on erilaisia some -ja YouTube-tähtiä ja tämmöisiä ja minun mielestä nämä ovat kirkkaimpia nykyajan taiteilijoita. Vertaisin erilaisia pelikanavien pitäjiä lähinnä DJ:hin paitsi jos näissä videoissa on keskeisessä roolissa oma persoonallisuus ja juontaminen, jolloin se on 100% taidetta. Rahan tekemismahdollisuudet ovat lähinnä sähköisissä taiteissa kuten pelisuunnittelussa. 

Itse arvostan taidepuolen ihmisistä myös tanssijoita, koska he ovat tyypillisesti liikunnallisia ja tanssin kautta oppii edes jotakin liikunnasta ja hyvinvoinnista ja niinpä osalla tanssinopettajista on myös maanläheisempi liikunta -tai terveysalan tutkinto. Tuollaisesta on varmaan hyötyä parisuhteessa ja lisäksi tanssissa saa jatkuvasti realistista palautetta omista kyvyistä eikä voi ruveta leijumaan täysin omissa maailmoissa kuten ei varmaan musiikissakaan oikein, sillä näissä lajeissa on oikea ja väärä. 

Kuvallisissa taiteissa taas on teoriassa mahdollista sekin, että joku tekee kirjaimellisesti paskaa ja on ylpeä väännöksestään. Luulisin että parisuhteessa tuollainen ihminen voi olla riski jos hänen itseluottamuksensa perustuu tietynlaiseen kuplassa asumiseen, jota sitten suojellaan nuivalla asenteella. 

Vierailija
84/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa niistä on lesboja ja feministejä, niin kuin Katariina Souri ja sen ex-hoitokin.

:) Minä olen harvinainen siinä suhteessa, että en ole kumpaakaan. Olen myös empaattinen ja päihteetön, mikä taitaa olla myöskin harvinaista.

Varmaankin lahjakkaimmat taiteilijat ovat mielenvikaisia ja vetävät huumeita saadakseen inspiraatiota. Ei ole sopivaa taiteilijalle elää rauhallista elämää ja mennä työhuoneelle kello 9 ja lähteä kello 16 kotiin. Tämä kyllä tappaa luovuutta kiitettävästi, mutta tekee onnelliseksi.

Vierailija
85/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Aika moni ei varmaan korosta sitä omaa taiteellisuutta, koska taidejutut ovat useimmiten harrastus, menetelmä muussa työssä tai korkeintaan sivutulojen lähde. 

Käytännössä ammatikseen taidealalla oleva on normaalisti opettaja tai jonkinlainen kulttuurintuottaja tai vaikka media-assistentti.

Lisäksi nykyaikana on erilaisia some -ja YouTube-tähtiä ja tämmöisiä ja minun mielestä nämä ovat kirkkaimpia nykyajan taiteilijoita. Vertaisin erilaisia pelikanavien pitäjiä lähinnä DJ:hin paitsi jos näissä videoissa on keskeisessä roolissa oma persoonallisuus ja juontaminen, jolloin se on 100% taidetta. Rahan tekemismahdollisuudet ovat lähinnä sähköisissä taiteissa kuten pelisuunnittelussa. 

Itse arvostan taidepuolen ihmisistä myös tanssijoita, koska he ovat tyypillisesti liikunnallisia ja tanssin kautta oppii edes jotakin liikunnasta ja hyvinvoinnista ja niinpä osalla tanssinopettajista on myös maanläheisempi liikunta -tai terveysalan tutkinto. Tuollaisesta on varmaan hyötyä parisuhteessa ja lisäksi tanssissa saa jatkuvasti realistista palautetta omista kyvyistä eikä voi ruveta leijumaan täysin omissa maailmoissa kuten ei varmaan musiikissakaan oikein, sillä näissä lajeissa on oikea ja väärä. 

Kuvallisissa taiteissa taas on teoriassa mahdollista sekin, että joku tekee kirjaimellisesti paskaa ja on ylpeä väännöksestään. Luulisin että parisuhteessa tuollainen ihminen voi olla riski jos hänen itseluottamuksensa perustuu tietynlaiseen kuplassa asumiseen, jota sitten suojellaan nuivalla asenteella. 

Asenteesi takaa, että en haluaisi ikinä tavata sinua. ”Tekee paskaa”, ”tuollainen ihminen on riski”, sanavalintasi osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta. Taiteelliset ihmiset ovat herkkiä ja loukkaantuvat helposti. Taiteellinen tuotos on kuin oma lapsi. Haukutko jollekin tuttavallesi hänen lastaan?

Vierailija
86/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla joku stereotypia siitä miltä taiteellinen nainen näyttää tai miltä ei ai ainakaan näytä ja menevät sulta ohi siksi jos ei ole Tinderissä kuvaa tunnistettavasti taideontekstissa? Nyt kun mietin omia tuttuja niin on kourallinen niitä jotka haluavat ulkonäössään ilmentää jotakin boheemiutta, räväkkyyttä tai visuaalisuutta. Kuitenkaan suurimmasta osasta ei pystyisi aamulla ruokakaupassa sanomaan että ovat illalla taiteilijoita jos et sitä tietäisi.

Tämäpä. On toki olemassa sellasia Meeri Koutaniemiä ja Manuela Boscoja jotka osaa tuoda sitä taiteellisuutta ulkonäöllään esiin. Suurta osaa taiteilijoista ei kuitenkaan paljoakaan kiinnosta se näyttääkö muille taiteilijalta ja erottuuko joukosta, vaan oikeasti kiinnostaa se taide itsessään.

Vierailija
87/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taidenainen ja olen Tinderissä! Tampereella. Tule swaippaamaan ja löydät minut. Olen myös kaunis, pitkähiuksinen, maisteri.

Vierailija
88/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* mummeli * kirjoitti:

Mutta ehkä hän haluaa oikeasti taiteellisen ja luovan naisen. Luovuus  (+ älykkyys) voi näkyä myös asenteena, että nauttii elämästään, elää sitä täysillä, osaa ratkaista ongelmia parhain päin, luoda ympärilleen kauneutta ja harmoniaa, tunneälynä, sosiaalisena älynä. Perspektiivinä.  Sellaisena että elää elämää täysin rinnoin nauttien ja osaa ratkoa haasteita. Toki tällainen nainen kapiaa vähän vastaavaa sinulta, ei auta maine ja mammona, vaan se että sinullakin on älyä, kauneudentajua ja perspektiiviä. 

Näin juuri! Tätä taiteellisuus minulle on, lisäksi käyn 8-16 töissä.

Ps. Ei tulisi mieleenikään haukkua asiaa, tai ihmistä jota en edes ymmärrä.

Vierailija
89/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin lahjakkaimmat taiteilijat ovat mielenvikaisia ja vetävät huumeita saadakseen inspiraatiota. Ei ole sopivaa taiteilijalle elää rauhallista elämää ja mennä työhuoneelle kello 9 ja lähteä kello 16 kotiin. Tämä kyllä tappaa luovuutta kiitettävästi, mutta tekee onnelliseksi.

Se, jos ihminen jaksaa vain tehdä, ennen pitkää tuloksia tulee. Väistämättä. Tähän voi mennä viisi vuotta tai kaksikymmentä vuotta.

Minulla ei ole kiire mihinkään. On aikaa odottaa. Tämäkin on asia, jota todella harva mies ymmärtää.

Vierailija
90/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa oudolta, ettei heitä löytyisi, sillä omasta kaveripiiristäni 90% on todella taiteellisia (lukeudun myös itse tähän porukkaan). Ja kokemukseni perusteella he nimenomaan haluavat taiteellisen kumppanin. Ainakaan itse en voisi kuvitella seurustelevani taidetta vihaavan/vierastavan miehen kanssa, kun oma vapaa-aika kuluu elokuvateatterissa, taidenäyttelyissä, museoissa, konserteissa, leffafestareilla jne. Puolet siitä mitä ajattelen liittyy jotenkin taiteeseen, joten toinen kyllästyisi aika nopeasti mun juttuihin jos ei itse niistä pitäisi... Perhe myös kulttuurialalla niin ois kiva että mies sulautuisi joukkoon jotenkin. Mutta niin, suuri osa tuskin mainitsee biossaan olevansa "taiteellisia", ja taiteellinen ihminen voi samalla olla kaikkea muutakin, esim. sporttinen ja olla vaikka hoitoalalla töissä. Sinuna etsisin (koronan jälkeen) taidemimmejä sieltä missä heitä liikkuu, eli nimenomaan leffafestareilta, teattereiden baareista, TAIK:in ja teatterikorkeakoulun tilaisuuksista, yms yms yms. Suurin osa maailman tapahtumista joista seuraa haetaan, ovat nimenomaan jotenkin yhteyksissä taiteeseen. Helppoa myöskin lähestyä naista kun voi vaikka kysyä että "mitäs pidit äskeisestä näytöksestä" tai "mitä pidät tästä maalauksesta" tai "mihin leffaan olet menossa seuraavaksi"?

Vierailija
91/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sellaisia boheemeja taiteentekijöitä.. Maalari, laulaja, kirjailija, valokuvaaja, tanssija esimerkiksi! Persoonnalliselle tyylille sykkkii!

Oletko itse taiteellinen? Toimin taidealalla ja olen sinkkunainen. Aikani koitin tapailla ei-taiteellisia miehiä ja totesin, että siitä ei tule mitään. Aluksi miehet ovat olleet kiinnostuneita, mutta sitten olen törmännyt siihen, että he eivät oikeasti ymmärrä. Minä olen kokenut, että luovuus katoaa minusta ja kutistun ja kutistun. Lopulta minussa ei ole enää jäljellä sitä, mihin mies alunperin ihastui.

Toisaalta en jaksaisi tapailla myöskään mitään narsistista kipuilevaa taiteilijamiestä. En jaksa olla kenenkään tukihenkilönä.

Siksi olen ollut yksin pitkään. Minun on ollut hyvä olla ja olen saanut helliä ”taidelastani” rauhassa. Se on hauras ja haavoittuva.

Ap, jos oikeasti haluat olla taiteellisen naisen kanssa, sinun pitää hyväksyä, että kunnioitat toisen työtä. Vaikka välillä näyttäisi, että mitään ei tapahdu. Suorittajaihmisten on tosi vaikea hyväksyä sitä.

Juuri tämä kunnioituksen puute ja se, että koitetaan muuttaa toinen ihminen jollakin tavalla ”normaaliksi”.

Tunnistan itseäni sinun tekstistä- ja juuri tuota että miehelle ei ole helppoa se, ettei nainen ole vain hänen täydentäjänsä, vaan ihminen jolla on iso, erillinen oma maailma. Varsinkin perhettä perustaessa tuo tulee vastaan. Mut se, että kutistut ei kyllä välttämättä johdu miehestä vaan sinusta. Varsinkin kun puhut tuosta "taidelapsestasi"- niin tulee mieleen, että kuinka hyvät rajat itselläsi on?  Meinaan aika helposti herkkänä ihmisenä luopuu ihan itse siitä omasta elintilasta ja rajoista ja alkaa kutistaa itseään. 

Rajat ovat ongelma. Alan helposti kutistua vääränlaisten ihmisten kanssa. Itse asiassa annan itse vääränlaisia signaaleja. Ihmiset tunkeutuvat rajojeni yli, koska en puolusta niitä jämäkästi.

Tästä johtuu se, että joidenkin ihmisten kanssa väsyn helposti. Olen myös hyvin herkkä ja ikäänkuin vaistoan ihmisten ajatuksia.

Juuri tämän takia minun on vaikea olla oikein kenenkään kanssa, koska kadotan helposti itseni. Viimeisin mies oli täysin erilainen kuin minä ja ei ollut millään tavalla kiinnostunut tekemisistäni. Hänen mielestään minun olisi ollut hyvä olla kotona. Aluksi tämä tuntui mielettömältä vapaudelta, mutta alkoi tuntumaan myöhemmin vankilalta.

Tunnistan vieläkin enemmän. Tuon väsymyksen myös. Minun tapauksessani kyseessä on ollut kasvaminen läheisriippuvuusongelmaisessa perheessä. Ei ollut turvallisia, ravitsevia ihmissuhteita, vaan opin suojaamaan itseään ja siihen, että ihmissuhde on suoritus. Jonka jälkeen pitää levätä. Tässä taitaa olla aika monen luovan ihmisen ydinkysymys. Kun ei tunne oloaan turvalliseksi toisten ihmisten seurassa, se jolla on edellytykset olemassa, käyttää elämänvoimansa luovuuteen- ja käy vuorovaikutusta sen oman taiteensa kanssa. Kun toisissa oloissa olisi vuorovaikutuksessa palkitsevissa ihmissuhteissa. Tsemppiä sulle!

Vierailija
92/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Sinä et ainakaan ymmärrä taiteesta hölkäsen pöläystä. Ei tanssissa tai musiikissa ole sen enemmän oikeaa tai väärää kuin kuvataiteessa. Oli kyllä muutenkin lapsellista aivopierua...

Vierailija
93/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin. Toivottavasti ois vielä muuten kunnollinen ja hommat skulaisi.

Vierailija
94/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* mummeli * kirjoitti:

Ollaan papan kanssa oltu kimpassa 33 vuotta ja kyllä on ollut niin tuulta kuin tyyntäkin. Pappa on todella järkevä realisti. Minä haihatteleva taivaanrannan maalari. Yhteenotoilta ei ole voinut välttyä. Voin väittää itseäni älykkääksikin.

Vierailija
95/95 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo oli sarkasmia. Ammattitaiteilijoissa on ihan yhtä lailla aamun- kuin illanvirkkuja ja se joka taiteilusta leipänsä meinaa saada, joutuu viettämään säännöllisesti aikaa työhuoneellaan, joko aamusta alkaen tai sitten puolesta päivästä iltaan. Nykyään alalla ei pärjää, jos ryyppää vähänkin enemmän tai käyttää jotain aineita. Tuollaisia myyttejä ei kannata levittää edes leikillään, kun jotkut saavat taas niistä vettä myllyynsä, että taiteilijat ovat jotain renttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi