Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustajat huomio! Kysymys sisäoviin liittyen

Vierailija
17.05.2020 |

Meillä on asunnossa sellaiset 70-80-luvun ruskeat väliovet ja pohdin, että pitäisikö ne maalata valkoisiksi? Tavallaan ruskea on ihan kiva sävy, mutta toisaalta tuntuu, että pimentää asuntoa ja on aika hallitseva.

Tämä kuva ei ole asunnostamme, mutta ovet siis tämän tyyppisiä ja koska huoneita on paljon, niin oviakin riittää...: https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-…

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo kyllä ole 50-luvun teak- ovet. Eivät taida edes olla kokopuuta vaan jotain levyä. Ei noita kannata maalata.

Aito teak-ovi painaa paljon.

Aidot teak-ovet on kyllä hienot.

Luultavasti aina Suomessa viilupintaisia ellei jossain huvilassa asu.

Vierailija
22/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siis tykkään ihan noista ruskeistakin ovista, mutta kuten sanoin, niitä on asunnossa 12 kpl eli yleisilme on hyvin paljon ovien määrittelemä,

Tehdasovet eivät sovi (eivätkä huonolaatuisuuden vuoksi houkuttele), eikä ole budjettia teettää noin isoa määrää ovia. Siksi pohdin maalaamista.

Ap

Eikö olisi pirteämpää maalata jokainen ovi eri väriseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie johonkin liikkeeseen ruiskumaalattavaksi.

Vierailija
24/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää tuota puun ja kellastuneen lakan sävyä. Joku neutraalimpi, harmahtavampi sävy saisi olla.

Vierailija
25/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siis tykkään ihan noista ruskeistakin ovista, mutta kuten sanoin, niitä on asunnossa 12 kpl eli yleisilme on hyvin paljon ovien määrittelemä,

Tehdasovet eivät sovi (eivätkä huonolaatuisuuden vuoksi houkuttele), eikä ole budjettia teettää noin isoa määrää ovia. Siksi pohdin maalaamista.

Ap

Maalaa / tapetoi mieluummin seinät, ettei ovet pomppaa silmille.

Vierailija
26/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Seinät ovat hyväkuntoiset ja kauniin valkoiset. Tapeteista en välitä.

Ap

Vierailija
27/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne eivät ole hyvää aitoa puuta (eivät varmaan jos ovat kasarilta) niin maalaa vaan. Sekin on kivannäköistä että ovet ovat vaikka tumman siniharmaat ja listat samoin. Tätä näkyy nyt paljon, ja sitäkin että seinät ja ovet ovat samaa tummahkoa väriä.

Vierailija
28/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo kyllä ole 50-luvun teak- ovet. Eivät taida edes olla kokopuuta vaan jotain levyä. Ei noita kannata maalata.

Aito teak-ovi painaa paljon.

Aidot teak-ovet on kyllä hienot.

Luultavasti aina Suomessa viilupintaisia ellei jossain huvilassa asu.

Meillä ainakin on ihan massiivipuuovet. Ei kylläkään tiikkiä, jos siihen viittasit? Mutta ei massiivipuuovet ole mikään harvinaisuus, ainakaan vanhoissa taloissa joissa alkuperäiset tallella.

Vierailija
29/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaiset kulahtaneet tammiviiluovet ja olen pohdiskellut niiden kunnostamista.

Tuossa Remontti-Reiskan ohjeet:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/valioven-hionta-ja-lakkaus/3225814#…

Vierailija
30/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö olisi pirteämpää maalata jokainen ovi eri väriseksi?

Eihän nyt Suomessa sellaista. Kun niihin väreihin voi kyllästyä, parempi maalata kaikki valkoiseksi.

Vierailija
31/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisin mutta väriä harkitsisin. Ei välttämättä ihan kova valkoinen vaan vaikka vanha vihreä tai lämmin vaalea harmaa. 

Vierailija
32/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie maalaamoon. Varmista vain, että maalaavat sisätiloihin soveltuvalla maalilla.

Tai jos olet yhtään tee-se-itse-nainen tai mies ja tiloja käytössä, niin siistiä jälkeä saat myös liuotinpohjaisella spray-maalilla. Hio pohja ja tarpeen mukaan pintamaalin kanssa sävyyn sopiva pohjamaali ennen pintamaalia.

Vierailija
33/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisin mutta väriä harkitsisin. Ei välttämättä ihan kova valkoinen vaan vaikka vanha vihreä tai lämmin vaalea harmaa. 

Vaalea harmaa on aika hauska idea, kiitos! Meillä on aika paljon taidetta seinällä ja väriä myös sisustuksessa, joten siksi en kaipaa asuntoon väritystä seinien tai ovien kautta.

Vierailija
34/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen tuollaisista ovista omaan asuntoon.

Vierailija
35/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan vaihda mdf-oviin, niillä ei ole muuta virkaa kuin näkösuoja. Ja ovimalli missä ovessa,

miten sen nyt kuvailis sellanen, reuna on itse saatanan suunnittelema, kerää vain pölyä. Jos päädyt ovien maalaamiseen niin teetä ammattilaisella.

Vierailija
36/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maalaaminen mitään rakettitiedettä ole.

Sopiva maali, laadukas sivellin ja eikun maalaamaan.

Turhaa jahkaamista.

Mä olen varma, että vielä kymmenen vuoden päästäkin ap miettii, pitäisköhän maalata nuo ovet...

Vierailija
37/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maalaaminen mitään rakettitiedettä ole.

Sopiva maali, laadukas sivellin ja eikun maalaamaan.

Turhaa jahkaamista.

Mä olen varma, että vielä kymmenen vuoden päästäkin ap miettii, pitäisköhän maalata nuo ovet...

Ei oo rakettitiedettä ei, mutta on kuule ihan asiallista ottaa selvää vaikkapa pinnasta mitä on maalaamassa. Kyllä on jälki yleensä just sen näköstäkin, jos lähdetään sillä periaatteella että mikä tahansa maali ja maalaustekniikka käy mihin tahansa paikkaan. Moni olis valmis ottamaan tuollaiset ovet ihan tuollaisenaan, että on sekin vähän ikävä, jos vanhaa ja hyvänkuntosta pilataan vaan, koska ei vaivauduta ottamaan selvää pinnan vaatimuksista. Ja on myös ihan asianmukaista miettiä, haluaako nuo ovet maalata ollenkaan, nimittäin alkuperäiseen kuntoon niitä et sen jälkeen enää koskaan saa, ja muoti ja mieli muuttuu, voi ihan hyvin olla että siinä 10 vuoden päästä ap harmittelee kun meni maalaamaan.

Vierailija
38/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä ovia pakko olla? Mulla on vaan 3 ulko-ovea, sisäovia ei oo. Vieraat valittaa, kun eivät voi mennä mun luona vessaan.

Vierailija
39/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos seinät ovat valkoiset, ovet voisivat hyvin olla värilliset, sävy ja tummuus oman mielen mukaan. Kokovalkoinen sisustus on jo last season, ja kyllä se alun perinkin oli vähän plääh.

Vierailija
40/45 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos seinät ovat valkoiset, ovet voisivat hyvin olla värilliset, sävy ja tummuus oman mielen mukaan. Kokovalkoinen sisustus on jo last season, ja kyllä se alun perinkin oli vähän plääh.

Laitoinkin tuossa ylempänä, että meillä on paljon taidetta seinällä ja väriä myös sisustuksessa, joten en kaipaa lisäväriä ovista tai seinistä.

Ap