Hiv pelko
Olen siis 20-vuotias nainen, joka nyt on aivan varma, että on saanut hiv-tartunnan. Olin joulukuussa lomalla Belgiassa ja siellä päädyin harrastamaan seksiä n. 25-vuotiaan belgialaisen miehen kanssa ilman kondomia. Mies vannoi, ettei mitään tauteja ole, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tätä pelkoa pahentaa se, että lakanat olivat ihan veressä seuraavana aamuna, joten olen vuotanut verta.
Mitään muita oireita ei pahemmin ole ollut, mutta hiivaa on ollut ja sehän on yksi hiv:in oireista.
Kävin sukupuolitautitesteissä torstaina ja siellä sanottiin, että verikokeen tulos tulisi jo samana päivänä, mutta omakannassa sitä ei kuitenkaan näkynyt. Perjantaina omakannassa näkyi muutkin tulokset eikä mitään ollut, mutta Hiv:n tulosta ei. En ole nyt viikonloppuna pystynyt muuta kuin itkemään sitä, miten maanantaina minulle ilmoitetaan hiv:stä ja miten tyhmä olin..
Kommentit (10)
Todennäköisyydet on todella pienet. Hyvä kun kävit testeissä. Tulevaisuudessa sitten kannattaa suojautua tai vähentää irtosuhteita.
En usko että on, salama iskee suhun todennäköisemmin. Plus ne olisi ilmoittaneet sen sulle heti, eikä asiaa olisi siirretty ens viikkoon kun muut tuloksetkin on jo tulleet.
HIV:n tarttumisen todennäköisyys heteroseksissä miehestä naiseen on noin 5 % per yhdyntäkerta. Miesten välisessä homoseksissä penetroivan osapuolen (top) todennäköisyys saada tartunta on noin 15 % per yhdyntäkerta. Vastaanottavan osapuolen (bottom) tartuntariski on noin 60 % per yhdyntäkerta.
Kondomin oikeanlainen käyttö pienentää kutakin riskiä noin kymmenesosaan. Kondomin virheellinen käyttö (esim. öljyn käyttäminen liukasteena anaaliyhdynnässä lateksikondomin kanssa) hajottaa lateksikondomin ja tekee siitä hyödyttömän. Kondomi päästää virusta läpi, vaikka se näyttäisi ehjältä.
T. Seksitautien parissa työskentelevä sairaanhoitaja
On tainnut jo 5 vuodessa selvitä tämäkin asia...
Tyttöystäväni kävi melkein paniikissa HIV-testissä vaikka ei omien sanojensa mukaan koskaan harrastanut seksiä.
Onko minua huijattu?
Jos selviät tästä ilman tautia, niin seuraavalla keralla sitten myös ilman kumia, koska tauti ei tarttunut ekallakaan kerralla!
Vierailija kirjoitti:
HIV:n tarttumisen todennäköisyys heteroseksissä miehestä naiseen on noin 5 % per yhdyntäkerta. Miesten välisessä homoseksissä penetroivan osapuolen (top) todennäköisyys saada tartunta on noin 15 % per yhdyntäkerta. Vastaanottavan osapuolen (bottom) tartuntariski on noin 60 % per yhdyntäkerta.
Kondomin oikeanlainen käyttö pienentää kutakin riskiä noin kymmenesosaan. Kondomin virheellinen käyttö (esim. öljyn käyttäminen liukasteena anaaliyhdynnässä lateksikondomin kanssa) hajottaa lateksikondomin ja tekee siitä hyödyttömän. Kondomi päästää virusta läpi, vaikka se näyttäisi ehjältä.
Vanha ketju tosiaan jo mutta asiallinen kommentti, jossa paljon asiaa. Kiitos! Satutko vielä tietämään todennäköisyyden naisesta mieheen normaalissa seksissä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos nainen peuhaakin bi-homon kanssa, joka ei ole heteroseksiä, niin riski on suurempi, ja vielä sitä suurempi mikäli bi-homo on suorittanut sodomia-tunkeutumista.
HIV-oireet esiintyvät tyypillisesti 2-4 viikkoa altistumisen jälkeen, jotka usein muistuttavat flunssan kaltaisia oireita. Jotkin yksilöt kuitenkin ovat oireettomia useamman vuosien ajan. /Duck.ai
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, todennäköisesti selvisit säikähdyksellä.