Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lainaisit jollekin rahaa, milloin olettaisit, että hän maksaa takaisin?

Vierailija
17.05.2020 |

Itse en lainaa, mutta silloin kun vielä lainasin, oletin, että maksaa seuraavana päivänä takaisin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin yhdelle henkilölle 20 mk vuonna 1999. Hän ei ole vieläkään maksanut takaisin.

Vierailija
2/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sovitaan, siitä tiedosta pystyn päättelemään paljonko voin lainata niin että pärjään myös itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä vipit unohdetaan. Jos joku pyytää minulta rahaa, annan ja sanon ettei tarvitse maksaa takaisin, mutta tämä on viimeinen kerta.

Vierailija
4/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun sovitaan, siitä tiedosta pystyn päättelemään paljonko voin lainata niin että pärjään myös itse.

Tämä! Vain olettamalla asioita ei tule mistään mitään...

Vierailija
5/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lainaaja itse sanoo illoin maksaa takaisin?

Esim. työkaverin kanssa lounaalla, lompakko jäänyt toimistolle

--> maksan huomenna sinun lounaasi.

Esim. Kaveri tarvitsee tahaa eläinlääkäriin

--> Maksan 15.päivänä kun saan tilin

Vierailija
6/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan rahaa vain henkilöille, joiden tiedän maksavan takaisin. Aina sovittu, koska maksaa, ja aina maksanut tuolloin.

Samoin kun olen itse joutunut lainaamaan rahaa kun talous ollut huono, olen aina maksanut takaisin silloin, kun olen luvannutkin maksavani.

Vierailija
7/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän sovitaan lainaa annettaessa. Yleensä seuraavana tilipäivänä. Kerran lainasin eroavalle kaverille 2000€ ja sopimus oli 50/kk ja osituksen valmistuessa loput. Ihan olen lainan ottajan antanut suoraan sanoa milloin pystyy palauttamaan.

Nuo kympin lounasrahat tms seuraavana päivänä/seuraavalla viikolla.

Vierailija
8/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittuna päivänä. Olen lainannut enintään kuukaudeksi ja on sovittu minä päivänä tulevista rahoistaan maksaa takaisin, ettei vain voi kuluttaa muuhun. Olen tehnyt jopa niin, että olen ottanut setelin käteeni hetkeksi, neuvotellut heti uudesta lainasta tai pitänyt seteliä itselläni viikon tai kaksi ja sitten taas lainannut, mutta joka kuukausi olen pitänyt ehtona, että saan setelin takaisin omiin hyppysiini ja minä itse päätän omasta rahastani. Kävimme hyviä keskusteluja kuluttamisesta ja sen hallitsemisesta. Tästä oli lainaajalle apua. Oppi ajattelemaan. Koskaan ei ollut noloa. Annoin, mutta ehdot olivat selvät. Laina oli pieni ja koroton. Kiitin aina kun palautti rahan ja sanoin, että se on tälläkin hetkellä seteli, jota en itse aio kuluttaa. Lopulta seteli jäi minulle.

Vierailija
9/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaate on, että kenellekään ei lainata mitään ilman panttia. Niin paljoo en luota.

Vierailija
10/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai lainaaja itse sanoo illoin maksaa takaisin?

Esim. työkaverin kanssa lounaalla, lompakko jäänyt toimistolle

--> maksan huomenna sinun lounaasi.

Esim. Kaveri tarvitsee tahaa eläinlääkäriin

--> Maksan 15.päivänä kun saan tilin

^Hyvät esimerkit, se on tilanteesta kiinni. Jos kaveri on rahaton niin odotan yleensä seuraaviin rahoihin asti, yleensä kaveri kyllä itse kertoo milloin on maksukykyinen. Jos taas on tuollainen "pikatilanne" vaikka jollain ei ole kukkaroa mukana niin sitten toivon seuraavana päivänä, mutta ehkä viikon sisällä yleisesti takaisinmaksua.

Vierailija
11/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa ollenkaan.

Lopetin, kun rahojaan ei saanut takaisin. Siskot on ainoat joille lainaisin. Ne ei ole kyllä ikinä tarvinneet.

Suurin osa lainaajista ei maksa koskaan. Tarkoituksella lykkäävät takaisinmaksua, luulevat että se unohtuu. Ei se unohdu ikinä. Mä olen aina lopulta lopettanut sen muistuttaminen ja katkaissut välit.

Nykyisin sanon vaan, että ei ole rahaa lainata. En lainaa muutakaan. Tavaroitakaan ei saa takaisin.

Vierailija
12/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin lainaat ja miten paljon, jos kaverilla on unohtunut lompakko kotiin, voi olettaa, että maksaa heti kun saa sen käsiinsä.

Jos lainaat johonkin yllättävään menoon, palkkapäivänä.

Jos kaverilla on surkea elämäntilanne ja tarvitsee apua vuokranmaksuun, todennäköisesti sitten kun pääsee jaloilleen, tätä voi joutua odottamaan.

Vierailija
13/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuaikataulusta sovitaan kun laina annetaan ja otetaan. Aikataulu riippuu myös siitä, paljonko lainaa on.

Lounaslainat yms maksetaan seuraavana arkipäivänä.

Tonni on yleensä maksettu seuraavan parin kuukauden aikana.

Kerran lainasin kaverille 6000 euroa auton ostoa varten (se oli menettänyt luottotietonsa firman konkurssissa, eikä siksi saanut autolainaa rahoitusyhtiöltä), että se pääsi käymään töissä. Sen maksamiseen meni 4 vuotta, kun se maksoi vähän kerrallaan - mutta maksoi kuitenkin.

Vierailija
14/14 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut lainaksi rahaa, olet velvollinen maksamaan sen takaisin heti, kun sinulla on lainan verran rahaa. Olet kuluttanut sen jo. Lainaajalle ei kuulu, jääkö sinulle yhtään rahaa. Alleviivaa: Olet kuluttanut sen jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme